phppBB van 2.0 naar 3.0 problemen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
- Contacteer:
phppBB van 2.0 naar 3.0 problemen
Hoy
Ik heb al een aantal jaren een forum eerst op 2.0 nu op 3.0
alles is goed overgezet door het phpBB team
maar ik heb problemen nu met de 3.0 het gaat zo enorm traag met het opstarten van het forum, en ook als je een antwoord wilt geven op een bericht, of naar een andere pagina wilt gaan
dat is maar wachten en wachten en nog eens wachten
alle leden van het forum hebben dit
en als ik als beheerder op het forum moet werken dan is dit enorm lastig en irritant
de zin vergaat zo een beetje voor ons allemaal, zowel de leden als voor mijzelf
hoe kan dit?
op 2.0 heb ik dit nooit gehad met mijn forum
dan heb ik gelijk nog een andere vraag:
kan ik smilies erbij plaatsen die ik er zelf op wil hebben?
volgens de beschrijving van de handleiding kom ik er niet uit
mijn forum is een gesloten forum alleen voor de muziekleerlingen
http://13906.yourbb.nl/
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt
gr Elly
Ik heb al een aantal jaren een forum eerst op 2.0 nu op 3.0
alles is goed overgezet door het phpBB team
maar ik heb problemen nu met de 3.0 het gaat zo enorm traag met het opstarten van het forum, en ook als je een antwoord wilt geven op een bericht, of naar een andere pagina wilt gaan
dat is maar wachten en wachten en nog eens wachten
alle leden van het forum hebben dit
en als ik als beheerder op het forum moet werken dan is dit enorm lastig en irritant
de zin vergaat zo een beetje voor ons allemaal, zowel de leden als voor mijzelf
hoe kan dit?
op 2.0 heb ik dit nooit gehad met mijn forum
dan heb ik gelijk nog een andere vraag:
kan ik smilies erbij plaatsen die ik er zelf op wil hebben?
volgens de beschrijving van de handleiding kom ik er niet uit
mijn forum is een gesloten forum alleen voor de muziekleerlingen
http://13906.yourbb.nl/
ik hoop dat iemand mij kan helpen
Alvast bedankt
gr Elly
Laatst gewijzigd door David op 18 dec 2013, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp verplaatst van phpBB Discussie naar 3.0 Support
Reden: Onderwerp verplaatst van phpBB Discussie naar 3.0 Support
Re: phppBB van 2.0 naar 3.0 problemen
Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen.
Je kunt dus het beste even contact opnemen met yourbb en aangeven dat je forum erg traag is. Smilies kun je waarschijnlijk niet plaatsen, omdat je niet de mogelijkheden hebt ze te uploaden.
Je kunt dus het beste even contact opnemen met yourbb en aangeven dat je forum erg traag is. Smilies kun je waarschijnlijk niet plaatsen, omdat je niet de mogelijkheden hebt ze te uploaden.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Het ligt niet aan je forum software het ligt aan je hoster, yourbb.nl is een drama de laatste 4 weken, een nieuwe pagina laden duurt een eeuwigheid en een error 504 is geen bijzonderheid.
Wat kun je doen, helemaal niets, een nieuw forum opzeten met de oude backup is het hoogst haalbare, bij een andere hoster, betaald want je hebt nu ervaring.
Yourbb.nl, is onbereikbaar, reageert niet op emails, die krijg je keurig onbestelbaar terug.
Probeer maar eens een ander door yourbb.nl gehost forum
Ervaring, ja net de boel verhuist, met een backup van een hele tijd geleden.
Wat kun je doen, helemaal niets, een nieuw forum opzeten met de oude backup is het hoogst haalbare, bij een andere hoster, betaald want je hebt nu ervaring.
Yourbb.nl, is onbereikbaar, reageert niet op emails, die krijg je keurig onbestelbaar terug.
Probeer maar eens een ander door yourbb.nl gehost forum
Ervaring, ja net de boel verhuist, met een backup van een hele tijd geleden.

-
- Contacteer:
Dank je wel voor jullie reacties
ervaring wat ik heb is een groot woord
kunnen jullie mij op weg helpen hoe en waar ik een nieuw forum kan maken?
wat is host? is dat een server?
ik heb nog een site voor iets heel anders gewoon een website voor psp
die heb ik betaald en gaat prima
http://psp-daysancreaties.nl/
deze heb ik al jaren, ik maak de paginas met frontpage, wat nu dus verouderd is, maar hier ben ik nu mee gewend om te werken, en wil het zo blijven doen
Ik ben al 61 jaar en mijn gezondheid is niet best meer, dus om een andere wijze een forum te maken is voor mij lastig geworden
ik baal wel dacht dat ik 3.0 goed mee af was, maar niets is minder waar
please help mij even duidelijk op weg hoe ik de stappen precies moet doen, en kan ik alle berichten van mijn muziekleerlingen dan overzetten?
zou jammer zijn als al hun berichten en mijn uitleg van de muziek zomaar verdwijnt
ik dank jullie heel hartelijk
gr Elly
ervaring wat ik heb is een groot woord
kunnen jullie mij op weg helpen hoe en waar ik een nieuw forum kan maken?
wat is host? is dat een server?
ik heb nog een site voor iets heel anders gewoon een website voor psp
die heb ik betaald en gaat prima
deze heb ik al jaren, ik maak de paginas met frontpage, wat nu dus verouderd is, maar hier ben ik nu mee gewend om te werken, en wil het zo blijven doen
Ik ben al 61 jaar en mijn gezondheid is niet best meer, dus om een andere wijze een forum te maken is voor mij lastig geworden
ik baal wel dacht dat ik 3.0 goed mee af was, maar niets is minder waar
please help mij even duidelijk op weg hoe ik de stappen precies moet doen, en kan ik alle berichten van mijn muziekleerlingen dan overzetten?
zou jammer zijn als al hun berichten en mijn uitleg van de muziek zomaar verdwijnt
ik dank jullie heel hartelijk
gr Elly
Ik zal het zo simpel mogelijk proberen te vertellen. Als je er toch nog vragen en/of onduidelijkheden zijn, stel gerust meer vragen.
Om te beginnen moet je zoeken naar een webhost die voldoet aan de benodigtheden en vereisten die phpBB3 nodig heeft. Bij deze host zou je webruimte kunnen huren en daar een phpbb3 forum op kunnen installeren.
Kan op het moment even geen informatie vinden, maar je kunt bij yourbb een back-up van je database aanvragen. Grote kans dat je daarvoor moet betalen, deze back-up kun je importeren in je nieuwe forum. Zo kun je op een eigen betaalde host verder met je forum met het behoud van onderwerpen, berichten en leden.
Denk dat phpBB3 voor de rest even een kwestie van wennen voor je wordt
Om te beginnen moet je zoeken naar een webhost die voldoet aan de benodigtheden en vereisten die phpBB3 nodig heeft. Bij deze host zou je webruimte kunnen huren en daar een phpbb3 forum op kunnen installeren.
Kan op het moment even geen informatie vinden, maar je kunt bij yourbb een back-up van je database aanvragen. Grote kans dat je daarvoor moet betalen, deze back-up kun je importeren in je nieuwe forum. Zo kun je op een eigen betaalde host verder met je forum met het behoud van onderwerpen, berichten en leden.
Denk dat phpBB3 voor de rest even een kwestie van wennen voor je wordt

-
- Contacteer:
Dank je wel voor het antwoord
kan jij mij zeggen welke webhost ik het beste kan gebruiken?
ik heb even bij hosting 2 go gekeken die ik al heb voor mijn website psp
maar ik zie daar niet staan dat ze ook forims hebben
en wat zouden de kosten dan gaan worden?
gr Elly
kan jij mij zeggen welke webhost ik het beste kan gebruiken?
ik heb even bij hosting 2 go gekeken die ik al heb voor mijn website psp
maar ik zie daar niet staan dat ze ook forims hebben
en wat zouden de kosten dan gaan worden?
gr Elly
Wij hebben een algemeen topic over webhosting diensten misschien dat je daar wat informatie kunt vinden of specifieke vragen kunt stellen wat betreft hosting.
Maar zo te zien voldoet hosting 2 go aan de vereisten die je nodig hebt, je betaald dan 34,95 per jaar. Als het alleen om het forum gaat en een domeinnaam je niks uitmaakt. Dan kun je het forum misschien op
Maar zo te zien voldoet hosting 2 go aan de vereisten die je nodig hebt, je betaald dan 34,95 per jaar. Als het alleen om het forum gaat en een domeinnaam je niks uitmaakt. Dan kun je het forum misschien op
installeren. Dat scheelt je geld en het is in principe net zo goed 
-
- Contacteer:
Maar blijft mijn forum dan nog kanjers forum?
en hoe zit dat met berichten die men schrijft?moet ik die data extra betalen?
pffffffffffff was ik maar bij 2.0 gebleven alles liep zo goed
nu tolt mijn hoofd even, ik laat eens alles door mij heengaan
bedankt weer
gr Elly
en hoe zit dat met berichten die men schrijft?moet ik die data extra betalen?
pffffffffffff was ik maar bij 2.0 gebleven alles liep zo goed
nu tolt mijn hoofd even, ik laat eens alles door mij heengaan
bedankt weer
gr Elly
De naam van het forum kan gewoon het zelfde blijven, alleen je domeinnaam wordt dan anders. Bijvoorbeeld:
Weet niet welk pakket je nu hebt en hoeveel webruimte en dataverkeer je voor je
Weet niet of bij phpBB2 blijven dit probleem had voorkomen, het ligt volgens mij alleen maar aan de servers van yourbb. Het is natuurlijk een "gratis" service en deze zit volgepropt en zijn misschien ook slecht onderhouden, ik durf het niet te zeggen. Maar denk dat je met je phpBB2 forum net zo goed problemen had gehad.
Doe rustig aan, probeer op je gemakje even te kijken wat jij wilt en wat je het beste vind
http://psp-daysancreaties.nl/kanjers
. Weet niet of dat uitmaakt voor je? Weet niet welk pakket je nu hebt en hoeveel webruimte en dataverkeer je voor je
psp-daysancreaties.nl/
hebt, maar als dat genoeg is... hoef je jezelf geen zorgen te maken over extra kosten.Weet niet of bij phpBB2 blijven dit probleem had voorkomen, het ligt volgens mij alleen maar aan de servers van yourbb. Het is natuurlijk een "gratis" service en deze zit volgepropt en zijn misschien ook slecht onderhouden, ik durf het niet te zeggen. Maar denk dat je met je phpBB2 forum net zo goed problemen had gehad.
Doe rustig aan, probeer op je gemakje even te kijken wat jij wilt en wat je het beste vind

-
- Contacteer:
weer bedankt voor het antwoord
ja ik laat dit eens allemaal door mij heen gaan.
ondertussen neem ik ook even met hosting 2 go contact hoe dat er voor mij gaat uitzien in verband met mijn pakket
je hoort nog van mij wat ik ga doen
gr Elly
ja ik laat dit eens allemaal door mij heen gaan.
ondertussen neem ik ook even met hosting 2 go contact hoe dat er voor mij gaat uitzien in verband met mijn pakket
je hoort nog van mij wat ik ga doen
gr Elly
Een verse backup van yourbb.nl kan je vergeten, heb een maand lang alles geprobeerd om contact te krijgen, alle mails komen niet aan, je krijgt ze allemaal onbestelbaar terug.
Een mailadres wat ik had zegt de eigenaar niet meer te zijn, de rest is in een grote mist wolk gehuld.
Naar mijn idee kijkt er helemaal niemand meer na.
Een mailadres wat ik had zegt de eigenaar niet meer te zijn, de rest is in een grote mist wolk gehuld.
Naar mijn idee kijkt er helemaal niemand meer na.
-
- Contacteer:
Klopt die mail heb ik ook alleen beantwoord gekregen, dat hij de eigenaar niet meer is
leuk is dat, dacht ik goed te doen voor mijn leden,en achteraf krijg je te horen dat het verkocht is
daar baal ik nu van, wij waren toch ook leden, zo ga je er toch niet mee om grrrrrrrr
gr elly
Oja tevens wens ik jullie allemaal Prettige feestdagen
daarna zie ik wel weer verder
leuk is dat, dacht ik goed te doen voor mijn leden,en achteraf krijg je te horen dat het verkocht is
daar baal ik nu van, wij waren toch ook leden, zo ga je er toch niet mee om grrrrrrrr
gr elly
Oja tevens wens ik jullie allemaal Prettige feestdagen
daarna zie ik wel weer verder
-
- Contacteer:
hoy hier ben ik weer
ik zit een beetje met mijn handen in het haar
begrijp echt niet waar ik beginnen moet
ik heb dus geen backup
heb met de server overlegt waar ik de psp website heb
hier de overlegging wederzijds tot nu toe
wat snap ik niet?
hoe kan ik installeren als ik geen backup heb
ftp progje heb ik werk ik mee met de website, die ik helemaal zelf heb gebouwd
hier het overleg: wat moet ik hiermee??????????/ dank je wel alvast
2013-12-20 19:51:43
Geplaatst Door: Uzelf
Hoy Hosting 2 Go
een vraag aan jullie
Ik heb een Wesite bij jullie
Waar ik heel tevreden ben over de service.
Nu komt mijn vraag:
Ik heb een forum voor mijn muziekleerlingen
dit is: http://13906.yourbb.nl/
ook deze heb ik al jaren
Nu had ik eerst 2.0 en pas geleden geupdate naar 3.0
Omdat ik een schrijven kreeg dat 2.0 niet meer ondersteund werd
Oke dat heb ik toen maar gedaan.
Maar wat gebeurd er nu?
de eigenaar heeft het verkocht
en die nieuwe 3.0 van mij werkt zo ontzettend traag wat ik voorheen niet had
en de update die hun gedaan hebben is niet volledig
Nu heb ik vernomen dat de nieuwe eigenaren er niets aan doen, ook antwoorden op al mijn mails krijg ik niet
Nu dacht ik ga het forum overzetten naar een andere
en ik kwam erachter dat jullie ook forums hebben
gratis forum heb ik ook gelezen
nu komt eigenlijk de vraag pas:
Ik heb geen Backup van mijn forum, krijg ik ook niet meer omdat de nieuwe eigenaar er niets aan doet
Is het mogelijk dat jullie een backup van mijn forum kunnen maken, en ik bij jullie overga met een forum
Liefst natuurlijk gratis omdat ik bij jullie al jaren een website heb http://psp-daysancreaties.nl/ .......code is 570E9C31)
en het misschien te duur gaat worden
Nu kan ik me voorstellen dat....als... jullie een backup kunnen maken dat dit niet gratis kan
Als ik een forum alleen tegen betaling kan krijgen bij jullie, dan graag het bedrag wat ik moet betalen
Of.... mischien ook een optie
ik weet niet meer hoe mijn pakket er uitziet op het moment bij jullie
dat ik het forum via deze website kan laten lopen, of is dit voor mij te moeilijk omdat ik niet echt ervaren ben
dus graag antwoord of jullie een of andere optie voor mij weten, graag het bedrag erbij, en of ik dit zelf kan inverband met mijn ervaring
Ik hoop dat U mij kan verder helpen, dan kan ik kijken welke optie er voor mij het beste inzit
Alvast Heel Hartelijk Bedankt
Vriendelijke groet,
Elly Driessen.
2013-12-20 20:21:16
Geplaatst Door: Hosting2GO
Hallo Elly,
Ik zie dat u het forum http://13906.yourbb.nl/ host bij TransIP. Dit is een concurrent van ons en wij kunnen uiteraard geen back-up maken op hun servers.
Verder zie ik dat het gaat om een phpBB forum. Dit kunt u bij ons heel eenvoudig en gratis installeren via uw 'Web Apps'. Hoe dat werkt, leest u via onderstaande link.
http://h2g.cc/YHORwe
U kunt het forum installeren op het hostingpakket van psp-daysancreaties.nl. Dit kan in een subdirectory van uw /httpdocs map. Of u kunt eventueel een subdomein aanmaken waarin u het forum installeert.
Hoe u een subdomein aanmaakt, leest u in onze startershandleiding, zie:
http://h2g.cc/iAsEnT
Met vriendelijke groet,
Jeroen Franken
Hosting2GO Helpdesk
2013-12-20 21:28:52
Hoy
bedankt voor het antwoord
Was ik al bang voor dat jullie geen backup konden maken
Als ik hem op het hostingpakket van psp-daysancreaties.nl installeer.
hoe sta ik er dan voor wat kosten betreft?
en met een forum aanmaken als subdomein hoe sta ik er dan met kosten voor, want een forum blijft lopen, en in dit geval kan ik niets verwijderen omdat het naslagwerk voor de leerlingen is.
dan wil ik even weten, of ik dan ook zelf smilies kan toevoegen wat nu niet kan op phpBB
en moet ik mij daar dan afmelden, het is nog steeds een gratis forum, en hun doen niets meer.
dan moet ik me even bestuderen hoe dat allemaal werkt, want zoals ik al zei, ik ben een leek op dat gebied
gr Elly
2013-12-20 23:46:14
Beste Elly,
Als u dit installeert in een submap of in een subdomein van uw domeinnaam bij ons, dan kost dat verder niets extra's.
Uitleg over smileys in phpBB vindt u hier:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 6&t=685975
Met vriendelijke groet,
Guido Hoogsteder
Hosting2GO Helpdesk
2013-12-21 00:51:40
Bedank weer voor het antwoord
ik ga me alles eens bekijken
Als ik nog een vraag heb hierover dan meld ik me
gr Elly
ik zit een beetje met mijn handen in het haar
begrijp echt niet waar ik beginnen moet
ik heb dus geen backup
heb met de server overlegt waar ik de psp website heb
hier de overlegging wederzijds tot nu toe
wat snap ik niet?
hoe kan ik installeren als ik geen backup heb
ftp progje heb ik werk ik mee met de website, die ik helemaal zelf heb gebouwd
hier het overleg: wat moet ik hiermee??????????/ dank je wel alvast
2013-12-20 19:51:43
Hoy Hosting 2 Go
een vraag aan jullie
Ik heb een Wesite bij jullie
Waar ik heel tevreden ben over de service.
Nu komt mijn vraag:
Ik heb een forum voor mijn muziekleerlingen
dit is: http://13906.yourbb.nl/
ook deze heb ik al jaren
Nu had ik eerst 2.0 en pas geleden geupdate naar 3.0
Omdat ik een schrijven kreeg dat 2.0 niet meer ondersteund werd
Oke dat heb ik toen maar gedaan.
Maar wat gebeurd er nu?
de eigenaar heeft het verkocht
en die nieuwe 3.0 van mij werkt zo ontzettend traag wat ik voorheen niet had
en de update die hun gedaan hebben is niet volledig
Nu heb ik vernomen dat de nieuwe eigenaren er niets aan doen, ook antwoorden op al mijn mails krijg ik niet
Nu dacht ik ga het forum overzetten naar een andere
en ik kwam erachter dat jullie ook forums hebben
gratis forum heb ik ook gelezen
nu komt eigenlijk de vraag pas:
Ik heb geen Backup van mijn forum, krijg ik ook niet meer omdat de nieuwe eigenaar er niets aan doet
Is het mogelijk dat jullie een backup van mijn forum kunnen maken, en ik bij jullie overga met een forum
Liefst natuurlijk gratis omdat ik bij jullie al jaren een website heb http://psp-daysancreaties.nl/ .......code is 570E9C31)
en het misschien te duur gaat worden
Nu kan ik me voorstellen dat....als... jullie een backup kunnen maken dat dit niet gratis kan
Als ik een forum alleen tegen betaling kan krijgen bij jullie, dan graag het bedrag wat ik moet betalen
Of.... mischien ook een optie
ik weet niet meer hoe mijn pakket er uitziet op het moment bij jullie
dat ik het forum via deze website kan laten lopen, of is dit voor mij te moeilijk omdat ik niet echt ervaren ben
dus graag antwoord of jullie een of andere optie voor mij weten, graag het bedrag erbij, en of ik dit zelf kan inverband met mijn ervaring
Ik hoop dat U mij kan verder helpen, dan kan ik kijken welke optie er voor mij het beste inzit
Alvast Heel Hartelijk Bedankt
Vriendelijke groet,
Elly Driessen.
2013-12-20 20:21:16
Hallo Elly,
Ik zie dat u het forum http://13906.yourbb.nl/ host bij TransIP. Dit is een concurrent van ons en wij kunnen uiteraard geen back-up maken op hun servers.
Verder zie ik dat het gaat om een phpBB forum. Dit kunt u bij ons heel eenvoudig en gratis installeren via uw 'Web Apps'. Hoe dat werkt, leest u via onderstaande link.
http://h2g.cc/YHORwe
U kunt het forum installeren op het hostingpakket van psp-daysancreaties.nl. Dit kan in een subdirectory van uw /httpdocs map. Of u kunt eventueel een subdomein aanmaken waarin u het forum installeert.
Hoe u een subdomein aanmaakt, leest u in onze startershandleiding, zie:
http://h2g.cc/iAsEnT
Met vriendelijke groet,
Jeroen Franken
Hosting2GO Helpdesk
2013-12-20 21:28:52
Hoy
bedankt voor het antwoord
Was ik al bang voor dat jullie geen backup konden maken
Als ik hem op het hostingpakket van psp-daysancreaties.nl installeer.
hoe sta ik er dan voor wat kosten betreft?
en met een forum aanmaken als subdomein hoe sta ik er dan met kosten voor, want een forum blijft lopen, en in dit geval kan ik niets verwijderen omdat het naslagwerk voor de leerlingen is.
dan wil ik even weten, of ik dan ook zelf smilies kan toevoegen wat nu niet kan op phpBB
en moet ik mij daar dan afmelden, het is nog steeds een gratis forum, en hun doen niets meer.
dan moet ik me even bestuderen hoe dat allemaal werkt, want zoals ik al zei, ik ben een leek op dat gebied
gr Elly
2013-12-20 23:46:14
Beste Elly,
Als u dit installeert in een submap of in een subdomein van uw domeinnaam bij ons, dan kost dat verder niets extra's.
Uitleg over smileys in phpBB vindt u hier:
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... 6&t=685975
Met vriendelijke groet,
Guido Hoogsteder
Hosting2GO Helpdesk
2013-12-21 00:51:40
Bedank weer voor het antwoord
ik ga me alles eens bekijken
Als ik nog een vraag heb hierover dan meld ik me
gr Elly
Helaas kunnen we je hier niet mee helpen. Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst (YourBB); deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang.
Je zult dus contact moeten opnemen met YourBB voor de backup
Je zult dus contact moeten opnemen met YourBB voor de backup
Zie dat Ger al heeft gereageerd, maar wilde zelf eigenlijk ook even reageren op je bericht. Het klopt dat wij op dit moment weinig voor je kunnen doen, jij wilt graag de onderwerpen, berichten en leden behouden omdat het naslag werk is voor je leerlingen. Hiervoor heb je een back-up nodig en die kan alleen yourBB maken. Het zou raar zijn als jan en alleman een database back-up van andermans forum kan maken.
Een andere optie zou zijn het handmatig overzetten van alle content, kopiëren en plakken. Het grote nadeel daarvan is dat het erg veel werk en tijd in beslag gaat nemen. Ik zou het niet aanraden, met een back-up ben je beter af!
Je host geeft aan dat je een forum eenvoudig kunt installeren met "Web Apps", dit raad ik je af. Omdat deze installaties ook niet altijd even betrouwbaar zijn. Je kunt het beste je forum zelf installeren, zoveel moeilijker is dat niet.
En als je het echt niet kunt of ziet zitten, dan kunnen wij je daar altijd nog bij helpen.
Een andere optie zou zijn het handmatig overzetten van alle content, kopiëren en plakken. Het grote nadeel daarvan is dat het erg veel werk en tijd in beslag gaat nemen. Ik zou het niet aanraden, met een back-up ben je beter af!
Je host geeft aan dat je een forum eenvoudig kunt installeren met "Web Apps", dit raad ik je af. Omdat deze installaties ook niet altijd even betrouwbaar zijn. Je kunt het beste je forum zelf installeren, zoveel moeilijker is dat niet.

-
- Contacteer:
Dank je wel Ger en David
dat jullie hebben gereageerd, deed your BB dat maar
ik ben gisteren lang bezig geweest
ik heb de update wel kunnen maken, en die geplaatst in mijn ftp progje
dan moest ik bepaalde dingen nog doen om cache en alles te laten werken, dat lukte mij naar geen kant
maar dat komt waarschjnlijk doordat ik die back up niet heb
als ik alles bekijk, dan lijkt mij nog de beste optie voor de eerste opvang
om.... een nieuw forum te maken, daar mijn topics weer te maken, en dan met en met kopieren en plakken in het nieuwe forum
daar dit veel werk is zeg ik ook met en met
en voorlopig dit oude forum gewoon een link te plaatsen op het nieuwe forum, zodat hun toch het na slag werk hebben tot ik klaar ben en alles met kopieren en plakken is overgezet
wat dachten jullie hiervan?
nogmaals bedankt
gr Elly
dat jullie hebben gereageerd, deed your BB dat maar
ik ben gisteren lang bezig geweest
ik heb de update wel kunnen maken, en die geplaatst in mijn ftp progje
dan moest ik bepaalde dingen nog doen om cache en alles te laten werken, dat lukte mij naar geen kant
maar dat komt waarschjnlijk doordat ik die back up niet heb
als ik alles bekijk, dan lijkt mij nog de beste optie voor de eerste opvang
om.... een nieuw forum te maken, daar mijn topics weer te maken, en dan met en met kopieren en plakken in het nieuwe forum
daar dit veel werk is zeg ik ook met en met
en voorlopig dit oude forum gewoon een link te plaatsen op het nieuwe forum, zodat hun toch het na slag werk hebben tot ik klaar ben en alles met kopieren en plakken is overgezet
wat dachten jullie hiervan?
nogmaals bedankt
gr Elly
Je zou gewoon een nieuw forum moeten kunnen installeren, je hebt daarvoor geen back-up nodig. Snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met "Ik heb de update wel kunnen maken"? Wat bedoel je daarmee?
Welk FTP programma gebruik je als ik vragen mag?
Welk FTP programma gebruik je als ik vragen mag?
-
- Contacteer:
Ik ga even prints maken
tot zo
gr Elly
tot zo
gr Elly
-
- Contacteer:
nou hier ben ik weer
ik laat wat prints zien
dit is mijn ftp progje

Dit moest ik op mijn forum doen deze melding zag ik

toen ben ik verder gaan kijken

en weer verder gegaan
wat hier staat heb ik gedownlaod

toen ben ik verder gaan lezen

hier kom ik niet verder, mijn map staat in ftp

dit is mijn gesloten forum voor leerlingen
kunnen jullie zich voorstellen dat ik het werk van een paar jaar niet kwijt wil, zowel het werk van mij en mijn leerlingen
zie afbeeldingen

ik hoop dat ik duidelijk ben
jullie zullen wel merken dat ik een leek ben om dat goed te krijgen
daarom die optie van mij om een nieuw forum te gaan maken, en gewoon een link als naslagwerk naar het oude forum er op zet
dat lijkt mij de beste optie
jongens weer bedankt dat jullie mij willen helpen
super vind ik dit
gr Elly
Hier de ftp van binnen en hier heb ik een mapje geplaatst wat ik kanjers forum heb genoemd
hier zit de downlaod in wat ik moest doen

ik laat wat prints zien
dit is mijn ftp progje
Dit moest ik op mijn forum doen deze melding zag ik
toen ben ik verder gaan kijken
en weer verder gegaan
wat hier staat heb ik gedownlaod
toen ben ik verder gaan lezen
hier kom ik niet verder, mijn map staat in ftp
dit is mijn gesloten forum voor leerlingen
kunnen jullie zich voorstellen dat ik het werk van een paar jaar niet kwijt wil, zowel het werk van mij en mijn leerlingen
zie afbeeldingen
ik hoop dat ik duidelijk ben
jullie zullen wel merken dat ik een leek ben om dat goed te krijgen
daarom die optie van mij om een nieuw forum te gaan maken, en gewoon een link als naslagwerk naar het oude forum er op zet
dat lijkt mij de beste optie
jongens weer bedankt dat jullie mij willen helpen
super vind ik dit
gr Elly
Hier de ftp van binnen en hier heb ik een mapje geplaatst wat ik kanjers forum heb genoemd
hier zit de downlaod in wat ik moest doen
Ik zie op je screenshot van de map phpBB3 helemaal geen
Heb jij in het controlepaneel van H2G toevallig ook een "Databases" of iets in de trant van "MSQL Managment" je hebt namelijk een database nodig, misschien is er al één anders moet er één aangemaakt worden. Vaak is dit te regelen via je controlepaneel bij je host. Als je de database gegevens hebt, dan kun je het forum pas installeren.
php
bestanden staan, ligt dit aan je screenshot of staan er echt geen php
bestanden? Aantal voorbeelden:- common.php
config.php
cron.php
faq.php
enz enz
http://psp-daysancreaties.nl/kanjersforum/phpBB3
, als je de inhoud van de map phpBB3 in de map kanjersforum zet, wordt het http://psp-daysancreaties.nl/kanjersforum/
dat staat net iets mooier.Heb jij in het controlepaneel van H2G toevallig ook een "Databases" of iets in de trant van "MSQL Managment" je hebt namelijk een database nodig, misschien is er al één anders moet er één aangemaakt worden. Vaak is dit te regelen via je controlepaneel bij je host. Als je de database gegevens hebt, dan kun je het forum pas installeren.