- Adres van je forum: http://debraamstruik.bbforum.nl
Event. modificaties op je forum:forum net gestart
Wanneer ontstond het probleem?direct
phpBB versie:3.0.12
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
Wat is het probleem?De zoekfunctie werkt niet op het forum. Bij het zoeken krijg ik een uitgebreide technische foutmelding
Algemene fout
SQL ERROR [ mysql4 ]
The used table type doesn't support FULLTEXT indexes [1214]
SQL
SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS p.post_id FROM debraamstruik_bbforum_nl_posts p WHERE MATCH (p.post_subject, p.post_text) AGAINST ('+wijn ' IN BOOLEAN MODE) ORDER BY p.post_time DESC LIMIT 250
BACKTRACE
FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 175
CALL: dbal->sql_error()
FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 222
CALL: dbal_mysql->sql_query()
FILE: includes/db/dbal.php
LINE: 170
CALL: dbal_mysql->_sql_query_limit()
FILE: includes/search/fulltext_mysql.php
LINE: 472
CALL: dbal->sql_query_limit()
FILE: search.php
LINE: 496
CALL: fulltext_mysql->keyword_search()
Zoekfunctie werkt niet
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Zoekfunctie werkt niet
Re: Zoekfunctie werkt niet
Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Forumdienst klopt. Ik wil er niet teveel werk van hebben en kosten is ook een factor. Vraag staat al uit bij host, maar support is weinig communicatief. Functionaliteit is prima, maar zoeken moet natuurlijk wel werken.
Is er o.b.v. de foutmelding niets te zeggen over oplossingsrichting? Ik heb zeer veel zoekopties, wat zou zeker moeten werken?
Is er o.b.v. de foutmelding niets te zeggen over oplossingsrichting? Ik heb zeer veel zoekopties, wat zou zeker moeten werken?
Ik denk niet dat je er zelf iets aan kunt doen. Het lijkt erop dat Forumgratis een eigen interpretatie heeft gemaakt van de database structuur waardoor dit simpelweg niet werkt. Je zult dus echt contact moeten opnemen met Forumgratis.