Backup maken en updaten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ivonnewierink

Backup maken en updaten

Bericht door ivonnewierink » 09 nov 2013, 11:20

• Adres van je forum: http://www.stockfotografie.pro/
    Event. modificaties op je forum:Geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ik moet nog steeds updaten van 3.0.11 naar 3.0.12, maar zou graag eerst een backup willen maken. Is er ergens een beschrijving hoe ik dat het beste kan doen? Graag hulp hierbij, ik ben nog erg nieuw in forum-land ;)

Ik heb alvast het automatisch updaten zip-archief gedownload, en uitgepakt.
Ik moet de inhoud in de root zetten (heb ik nog niet gedaan) en daarna het forum bijwerken, omdat gebruikers er anders niet op kunnen. Voor dat bijwerken is een link "ga nu naar de install-map en begin met het bijwerken van je forum" maar dan krijg ik een niet bestaande pagina: The requested URL /install/index.php was not found on this server

Ik loop dus een beetje vast nu :(
samengevat: Ik wil een backup maken, updaten, en dan opnieuw een backup maken. Maar hoe pak ik dat aan?

Theriddler
Contacteer:

Re: Backup maken en updaten

Bericht door Theriddler » 09 nov 2013, 11:40

Het beste kun je een backup maken van de database dmv phpmyadmin, klik op exporteren en zorg in het volgende scherm dat alle tabbellen geselecteerd staan, dan evt nog de methode kiezen voor export (ge-zipt)

Dan met filezilla de bestanden op de server copieeren naar een map op je pc die je bacup noemt.

Voor updaten van phpbb plaats je de map install in de root van je forum
daarna achter het forum url plaats je /install

volg de aanwijzingen op het scherm, als je geen modificaties hebt dan is updaten een fluitje van een cent.
Na updaten moet je de install map weer verwijderen zodat het forum weer beschikbaar wordt.
daarna kun je weer een backup maken dmv zelfde manier als hierboven eerder beschreven.

ivonnewierink

Bericht door ivonnewierink » 09 nov 2013, 13:16

Dank je wel. Is dat de functie die ik vind in onderhoud-backup? Want hier zie ik geen optie "exporteren"?

Nou, ik heb die optie op de site nu toegepast, en het gezipte bestand veilig gesteld. Verder via FTP alles gekopieerd, en eveneens veiliggesteld.
Nu dus de installatie. Begrijp ik goed dat ik de geunzipte, en gedownloade map "install" als map in zijn geheel op de externe server zet? Dan ga ik dus naar de webinterface, en wordt er geupdate omdat ik er /install achter zet?
Die aanwijzingen op het scherm, bevatten die eveneens de aanwijzingen om het forum weer voor gebruikers open te stellen, Zie mijn start-topic, in de handleiding staat een link die niet werkt, en die deze handelingen uit zou leggen.
Sorry voor mijn doorzeuren, maar ik wil toch graag voorkomen dat ik straks met een niet meer toegankelijk forum zit :(
Dubbelpost samengevoegd.
- PhilipvD

ivonnewierink

Bericht door ivonnewierink » 10 nov 2013, 12:35

Helemaal niemand?

Theriddler
Contacteer:

Bericht door Theriddler » 10 nov 2013, 16:41

ivonnewierink schreef:Nu dus de installatie. Begrijp ik goed dat ik de geunzipte, en gedownloade map "install" als map in zijn geheel op de externe server zet? Dan ga ik dus naar de webinterface, en wordt er geupdate omdat ik er /install achter zet?

Correct

Die aanwijzingen op het scherm, bevatten die eveneens de aanwijzingen om het forum weer voor gebruikers open te stellen, Zie mijn start-topic, in de handleiding staat een link die niet werkt, en die deze handelingen uit zou leggen.

Als de update sucessvol is verlopen en je geupdate bent naar 3.0.12 dan hoef je alleen de install map te verwijderen en het forum is dan weer toegangkelijk
Met een video wordt het misschien al wat duidelijker

http://youtu.be/GDNKJSJWLEI?t=1m16s

Een algehele backup maken van de database met phpmyadmin

http://youtu.be/ffmCGVse8yg

Mocht je er nog niet uitkomen of je durft het niet aan kun je altijd nog een beroep doen op het service team alhier: http://www.phpbb.nl/viewforum.php?f=70

Of via: phpbbservice.nl

Gesloten