phpbb2.x naar phpbb3.x hoe zouden jullie het doen?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
danny1969
Contacteer:

phpbb2.x naar phpbb3.x hoe zouden jullie het doen?

Bericht door danny1969 » 31 okt 2013, 09:47

Hallo,

lange tijd geleden dat ik hier was en wil na een vraag van een vriend opnieuw af en toe even beroep doen op jullie kennis. Daar het phpbb2.x betreft heb ik mijn onderwerp hier geplaatst, sorry mocht het niet juist staan.

phpbb2 bestaat nog steeds ook al wordt deze al geruime tijd niet meer ondersteund. Echter beginnen er problemen op te duiken in deze fora. Nu heeft een goede vriend van mij eindelijk beslist om rond mei 2014 over te stappen van phpbb2.x naar phpbb3.x.

Wat hij zou willen is zijn phpbb3.x forum voorlopig op een andere domeinnaam onderbrengen. Daar alles in orde brengen, stijl, modificaties, ... Ook zou hij graag de database van zijn phpbb2.x voorlopig overzetten zodat hij en zijn team alle berichten die er nu al staan kunnen overlopen en aanpassen waar nodig. Eens alles in orde staat, alles onder de domeinnaam plaatsen waar zijn oude forum op draait en de database updaten of samenvoegen.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag?
  • Is het verstandig om nog te wachten tot mei 2014 als er nu blijkbaar al problemen beginnen optreden?
  • Is het niet beter het nieuwe forum onder dezelfde domeinnaam te plaatsen?
  • Is dat wel mogelijk om een database samen te voegen of te updaten? Ik neem aan dat indien de reeds bestaande berichten niet verwijderd worden op het oude forum deze alles zullen overschrijven?
Alvast bedankt voor jullie tijd,
Danny ;)
Verplaatst naar 3.0 support
- PhilipvD

Theriddler
Contacteer:

Re: phpbb2.x naar phpbb3.x hoe zouden jullie het doen?

Bericht door Theriddler » 01 nov 2013, 20:30

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Co ... aar_phpBB3
danny1969 schreef:Wat ik me nu eigenlijk afvraag?
  • Is het verstandig om nog te wachten tot mei 2014 als er nu blijkbaar al problemen beginnen optreden?
Waarom wachten als er nu al problemen zijn idd, als de mogelijkheid er is om nu te updaten dan doen zou ik zeggen, vooral vanwege veiligheid zeker doen.

De link bovenin beschrijft de werkwijze hoe te upgraden.
Als je de stappen uit die hulpgids volgt dan zal je huidige phpBB2 forum omgezet worden in een standaard phpBB3 forum met al je berichten, gebruikers, PBs etc. Alleen je huidige stijl en alle modificaties die je op je phpBB2 forum geïnstalleerd hebt zullen niet overgezet worden.

danny1969
Contacteer:

Re: phpbb2.x naar phpbb3.x hoe zouden jullie het doen?

Bericht door danny1969 » 02 nov 2013, 14:40

Dank je voor je antwoord en de link "Theriddler" want het is allemaal alweer een tijdje geleden.

Maar wat denken jullie over de vraag om nu alles over te zetten op een andere domeinnaam, om daarna alles te verhuizen naar de domeinnaam waar hun oude forum op draait?

Ik weet dat je verschillende databases kunt samenvoegen al zou ik het even moeten opzoeken. Maar een phpbb2.x en 3.x zou dat eigenlijk lukken? En als we nu de database overzetten, alles in orde brengen tot de overstap wat met de berichten die in de tussentijd gepost werden op de 2.x versie?

Want voor zover ik me herinner van vroeger moesten we alle filmpjes, foto's, smilies, ... overlopen in de berichten omdat deze niet werkten met de nieuwe codes op mijn forum. Ik weet dat zij nu met embed codes werken op op het oude forum.

alvast bedankt voor jullie antwoord. ;)

Gesloten