Update naar 3.0.12

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
KnightBob
Contacteer:

Update naar 3.0.12

Bericht door KnightBob » 26 okt 2013, 22:57

• Adres van je forum: http://vipercomplex.com
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.v.t
    Wat is het probleem?
Mijn huidige forum draait nu nog op phpBB 3.0.11, als ik lokaal op mijn computer phpBB 3.0.12 instaleerd, ik maak al mijn aanpassing aan de phpBB files, en controleer op alles werkt, ik upload dan mijn nieuwe versie naar de server, overschrijf alle bestanden behalve de config.php file, kan ik dan mijn database van 3.0.11 naar 3.0.12 updaten?

Alvast bedankt,

Bob

PhilipvD

Re: Update naar 3.0.12

Bericht door PhilipvD » 26 okt 2013, 23:08

Gebruik je modificaties?

De makkelijkste manier is om 'gewoon' de automatische updater te gebruiken. Die maakt de wijzigingen in de bestanden en update daarbij ook de database.
Hier vind je nog wat meer informatie betreft het updaten. Het belangrijkste is dat je een backup (!) van zowel je bestanden als je database maakt zodat je bij eventuele problemen terug kunt naar de oorspronkelijke situatie.

Ik zie even niet de logica van dat je je bestanden eerst zelf lokaal wilt aanpassen? Je database kun je overigens ook al updaten voordat je iets aan je bestanden wijzigt.

KnightBob
Contacteer:

Bericht door KnightBob » 27 okt 2013, 12:51

Toen ik de site in Maart gemaakt heb is het een beetje snel gedaan, het was een bestaande website die ik overgenomen heb en nog op phpBB 2 draaiden, ik heb toen snel de skin over na gemaakt in phpBB 3, website pagina's aangemaakt en de site online gegooid. Was binnen een middag klaar, en je raad het al, het is een aardige zooi. Ik wou wachten met de grote update tot de volgende versie van phpBB uit was, 3.0.12. Nu dat zo is wil ik dus alles recht gaan zetten wat ik eerst verkeerd gedaan had.

Nu dacht ik dus om een lokale phpBB installatie te maken, op mijn XAMPP dev webserver, daarop de custom skin te maken, alle andere aanpassingen die nodig zijn te maken, goed te testen, en dan vervolgens uploaden naar mijn site, de software de database aanpassing laten maken, en dan volledig overzijn naar phpBB 3.0.12.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 okt 2013, 13:09

Kan je benoemen wat die 'aardige zooi' inhoudt? De manier die je omschrijft is erg omslachtig.

Als het zo even inschat namelijk, dan blijft nog wel de vraag over of je modificaties gebruikt (?), volstaat de automatische updater prima om te updaten en zal je daarmee de update goed kunnen uitvoeren.
De wijzigingen om handmatig je stijl te updaten vind je hier, die gaan tot 3.0.10 wat dus betekent dat je dus in principe ook geen problemen zult hebben met je stijl als je gaat updaten.

Oftewel je stijl kan dus in theorie gewoon 'mee' naar 3.0.12 zonder dat je daar iets aan hoeft te doen en de rest zal de automatische update voor je verzorgen. Daarbij maak ik nogmaals de opmerking dat het essentieel is om een backup van bestanden en database te maken.

KnightBob
Contacteer:

Bericht door KnightBob » 27 okt 2013, 13:17

Ik heb inderdaad modificaties geinstaleerd staan, somige zijn nog geen eens goed, o.a. phpBB CMS staat er op, somige dingen moeten nog afgemaakt worden, daarom zit ik er dus aan te denken om lokaal een installatie te maken, misschien gewoon een copy van mijn forum, en dan alles daar goed zetten, goed testen en dan op mijn site zetten, zodat ik gewoon weet dat het goed is.

Dan begin ik met een schoon setje bestanden, zodat alles leeg en kaal is, en kan ik dan mijn skin etc overzetten naar 3.0.12 met de link die je gaf voor de handmatig style updates.

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 okt 2013, 13:28

Ik heb het idee dat je zelf goed weet wat er gedaan moet worden. :)

Let er wel op dat als je nieuwere versies van modificaties gaat installeren dan die je al had, daar ook databasewijzigingen bij kunnen horen en je die dus nog apart uit zal moeten voeren op je 'live' database. Verder kan je de database dan inderdaad naar 3.0.12 updaten door /install/database_update.php te draaien (uit de automatische updater).

Succes! En het kan niet vaak genoeg gezegd worden, maar maak echt backups voordat je bestanden gaat vervangen en je database gaat updaten.

KnightBob
Contacteer:

Bericht door KnightBob » 27 okt 2013, 13:32

Ik heb altijd IPB gebruikt, gebruik het nog steeds, maar het is zo prijzig. Het werkt erg mooi, maar is zo ontzettend duur. Zit nu twee sites op de hosted communitys, je hebt dan ook wel alle add-ons, maar je betaald er nog wat voor.

De site in kwestie heeft altijd op phpBB gedraaid, doet het nog steeds, en het gaat mooi. Ik heb ook nog met MKPortal gewerkt toen voor het gestopt werd, erg mooi systeem was dat, jammer dat ze er mee gestopt zijn.

Ik heb nu allemaal losse pagina's en template files voor mijn website pagina's, ik heb al naar phpBB CMS gekeken, maar daar moet je die WYSIWYG editor gebruiken, en al plaats ik custom HTML dan slaat hij het niet goed op, weet jij toevallig of er een andere CMS voor phpBB in omloop is? Mijn PHP kunsten zijn nog niet goed genoeg om zelf wat in elkaar te bakken. :cry:

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 27 okt 2013, 16:47

Ik weet helaas geen andere kant-en-klare CMS modificatie voor phpBB. Een mogelijkheid die je zou kunnen overwegen is om iemand anders een CMS voor je op maat te laten maken, maar dat zal vanzelfsprekend geld gaan kosten.

Gesloten