Teller file download

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jaap57

Teller file download

Bericht door jaap57 » 12 jun 2013, 09:52

Als ik in een topic een file ter download aanbiedt, dan komt onder die file netjes de grootte te staan en ook het aantal keren dat het is gedownload. Soms echter, zitten er foutjes in die file en die verbeter ik dan en laad de zelfde verbeterde file weer up. Het gevolg is dat de teller wordt gereset. en dat is soms erg vervelend. Waar wordt die waarde bijgehouden? Als ik dat wist, dan zou ik de teller bij de oude stand door kunnen laten gaan. :D

Jaap

Solidjeuh
Contacteer:

Re: Teller file download

Bericht door Solidjeuh » 13 jun 2013, 02:58

Dat zou 'ergens' in een database tabel moeten zitten..
Maar als ik jou was zou ik het gwn zo laten hoor..
Zulke dingen aanpassen in je database zouden wel eens probs kunnen veroorzaken..
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 13 jun 2013, 08:32

Je kunt in de tabel phpbb_attachments de kolom download_count aanpassen. De vraag is echter of je het nu zo belangrijk vind om hiervoor in de database te gaan knutselen.

jaap57

Bericht door jaap57 » 13 jun 2013, 09:17

bedankt Ger!
Ach, wat is belangrijk. Als je een technische verhandeling geschreven hebt en na een week blijkt dat er een verschrijving in zit, dan staat na correctie die teller weer op NUL.
Dan is het net of niemand geinteresseerd was. Mensen krijgen dan een verkeerde indruk vind ik.
Maar misschien heb je gelijk en til ik daar wat te zwaar aan

Gesloten