Zoeken naar pre-conversie post werkt niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
tom17

Zoeken naar pre-conversie post werkt niet

Bericht door tom17 » 22 apr 2013, 20:53

• Adres van je forum: http://forum.lrch.nl
    Event. modificaties op je forum: Google-search toegevoegd bij 'advanced search' en anti-spam-mod
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf de Conversie (Joomla => phpBB)
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
We draaien nu een aantal maanden (start januari dit jaar) op het geconverteerde forum (Joomla => phpBB).
Alles werkt prima!

Behalve...
Zoeken naar items/posts van voor de migratie.

Wordt er, met de basis-zoekfunctie (hoofdpagina) bijvoorbeeld gezocht naar 'kerstrit', dan worden er geen resultaten getoond van voor 1 januari 2013, terwijl er wel posts zijn die hierover gaan.

Ik heb de 'advanced' zoekfunctie uitgebreid met die van Google, echter willen we wel graag dezelfde look&feel blijven zien bij de resultaten. Ik weet dat Google een dienst levert die dat kan echter geniet het onze voorkeur om de phpBB-mogelijkheid te blijven gebruiken.

Iemand dus enig idee wat ik kan doen om ervoor te zorgen dat de zoek-functie alle post doorzoekt?

O ja, de zoekfunctie instellingen: http://vvcap.net/db/t9sK7fsysRFei1Bo52iY.htp

Ger
Contacteer:

Re: Zoeken naar pre-conversie post werkt niet

Bericht door Ger » 23 apr 2013, 09:23

Bij de conversie wordt niet automatisch de zoekindex overgenomen. Hier heb je als het goed is een melding van gehad, maar je bent niet de eerste die hier waarschijnlijk overheen gelezen heeft. ;)

Gelukkig is er geen man overboord. Met de volgende stappen zou het geregeld moeten zijn:
  1. Ga in het beheerderspaneel naar het tabblad onderhoud -> zoekindex
  2. Je ziet daar 2 onderdelen: fulltext MySQL en Fulltext native. 1 daarvan is actief en bevat de zoekindex die is bijgehouden na de conversie. Klik daar rechtsonder op de knop “Index verwijderen”.
  3. Vervolgens gaan we een complete index opbouwen. Dit doe je door op de knop “index creëren” te klikken bij hetzelfde onderdeel.
    LET OP: Als je een groot forum hebt, kan dit lang duren, soms wel een uur. Het is belangrijk dat je het venster wat de voortgang aangeeft NIET sluit. Heb geduld, het is simpelweg een kwestie van alle berichten op je forum stuk voor stuk verwerken en dat duurt gewoon even.
Als dit klaar is, zou je zoekfunctie weer moeten werken zoals je verwacht.

tom17

Bericht door tom17 » 26 apr 2013, 08:29

Hoi Ger,

Dank je wel voor je reactie.

Ik heb gepoogd je 'handleiding' te volgen. Echter....
De Forum-zoekfunctie staat ingericht op Fulltext Native.
Ik zie in dit stuk geen knop: Index Verwijderen
Ik zie in dit stuk geen knop: Index Creëren

Ik zie wel helemaal onderin de knop 'Versturen' en 'Reset'.
Zie ook: http://vvcap.net/db/IIQ-8iAEjr536HzLHDKY.htp

Ik heb de laatste versie van phpBB.

Zie ik iets over het hoofd?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 26 apr 2013, 08:35

tom17 schreef:Zie ik iets over het hoofd?
Ja. Stap 1 van mijn handleiding: ;)
Ger schreef:1. Ga in het beheerderspaneel naar het tabblad onderhoud -> zoekindex
Jij zit in het tabblad Algemeen -> Zoekinstellingen. Dat zijn algemene instellingen, maar daar kun je niet de index beheren.

tom17

Bericht door tom17 » 26 apr 2013, 09:11

Oeps....Schaam, Schaam....

Ondertussen is tie bezig met indexeren!
Thanks!

Gesloten