Forum draait niet lekker wie kan helpen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Motorcrossnieuws

Forum draait niet lekker wie kan helpen

Bericht door Motorcrossnieuws » 24 mar 2013, 21:00

Hallo ik ben nieuw hier op het PHPBB FORUM en ik heb het forum inmiddels al geinstaleerd maar ik kom er toch nog niet helemaal uit.
Voorheen gebruikte wij een joomla forum maar nu toch maar besloten om het PHPBB FORUM te gaan gebruiken.
Naar mijn idee kloppen de instellingen en permissies niet voor de gebruikers. En ook krijg ik geen rechtstreekse link naar het forum.
Ik zal ongetwijfelt iets fout doen wie kan mij hiermee een handje helpen.

David
Contacteer:

Re: Forum draait niet lekker wie kan helpen

Bericht door David » 24 mar 2013, 21:12

Welkom op phpbb.nl :)

Misschien zou je voor ons het support template even willen invullen, deze gegevens vragen wij namelijk niet voor niets ;)

Code: Selecteer alles

[list][b]Adres van je forum:[/b] http://
[b]Event. modificaties op je forum:[/b]
[b]Wanneer ontstond het probleem?[/b]
[b]phpBB versie:[/b]

[b]Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?[/b]
[b]Wat is het probleem?[/b][/list]
Misschien kun je ons vertellen waarom je het idee hebt dat instellingen en/of permissies niet kloppen, hoe duidelijk jij je probleem kunt omschrijven... hoe sneller en beter wij je wellicht met een oplossing kunnen helpen!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 24 mar 2013, 21:21

• Adres van je forum: http://www.motorcrossnieuws.com/forummotocrossnieuws
    Event. modificaties op je forum: -
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf het begin eigelijk al
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ja ik ben met de instellingen bezig maar lukt niet echt.
    Wat is het probleem?
het probleem is dat de permisies voor gebruikers niet kloppen en de rollen ook niet legenda enz

Ik krijg de instellingen en rangen maar niet goed voor geregistreerde gebruikers en de rollen voor moderator en beheerders.
Ik wil ook graag dat een topic een eigen link heeft maar dat lukt niet hij houd nu alleen het forumlink vast.

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 mar 2013, 21:53

De link die je geeft verwijst naar een website met een Iframe, de link naar het forum is eigenlijk: http://www.motorcrossnieuws.com/forum/index.php als je via die link op een topic klikt dan zie je wel de juiste link! Dus het probleem zit hem in het Iframe, ik durf niet te zeggen of er een oplossing is voor het probleem dat je beschrijft. Behalve dat je gewoon de link van het forum moet gaan gebruiken en je stijl wellicht zou moeten gaan aanpassen zodat dat het op je website lijkt.

Misschien heb je iets aan dit artikel: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Permissies Verder kan ik je niet echt meer uitleg geven, omdat ik niet weet wat jij precies zou willen! Als je dat kun uitleggen kan iemand van ons je misschien wel vertellen hoe en waar je dit kunt doen.

Hopelijk helpt de link je al een beetje op weg, succes!

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 24 mar 2013, 22:02

Bedankt David als ik de rechtstreekse link gebruik dan zie ik inderdaad de topic links wel bedankt hiervoor.
Het artikel over permissies heb ik al doorgelezen zaterdag maar nog kom ik er niet uit.
Wat ik zou willen is dat geregistreerde gebruikers gewoon berichten kunnen posten.
En het rangenbeeheer kom ik ook niet helemaal uit helaas misschien dat jullie mij iets opweg kunnen helpen dat hoop ik tenminste

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 mar 2013, 22:19

Ik neem even aan dat het forum nog niet zo heel lang is geïnstalleerd! Nieuwe gebruikers die zichzelf pas hebben geregistreerd komen op jouw forum waarschijnlijk nog in de groep nieuw geregistreerde gebruikers misschien dat daarom de verwarring die jij hebt ontstaat. Het is namelijk een groep om nieuwe leden niet meteen alle forumfuncties te geven, om bijvoorbeeld misbruik te voorkomen of mensen te verplichten zich voor te stellen alvorens men de rest van het forum kan gebruiken. Pas na een x aantal berichten worden de leden "Geregistreerde Gebruiker".

De forumpermissies stel je als volgt in:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Permissies
  • Klik aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer dan één of meerdere forums en klik op "Bevestig"
  • Selecteer dan een groep! Bijvoorbeeld: "Geregistreerde Gebruikers" of "Nieuw Geregistreerde Gebruikers" en klik op "Wijzig permissies" (als de groep nog niet is toegevoegd klik je op "voeg permissies toe"
  • Je kunt dan een permissie rol kiezen, of via Geavanceerde permissies handmatig de permissies instellen. Daarna klik je op "Pas alle permissies toe"
Dat zijn in principe de stappen om de forumpermissies in te stellen ;)

Het is iets makkelijk als je vertel wat je met je rangen wilt doen, ik of iemand anders kan dat stap voor stap vertellen hoe je dat kunt bereiken!

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 24 mar 2013, 22:27

nee dat klopt voorheen gebruikte wij altijd kuena van joomla maar wilde nu toch eens wat anders proberen.
Forum staat er nog niet zo lang op ik ben nog aan het uitvinden hoe alles werkt haha.
hier heb ik wat aan ik ga er even mee stoeien.

Met rangen bedoel ik als iemand net lif is op het forum is hij bijvb kleingebruiker post hij bijvb 100 berichten dan is hij een spammer ik ga met termen werken van de motorcross bij bijvb 10 berichten jeugdrijder en 100+ gp rijder

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 mar 2013, 22:49

Als je rang afbeeldingen wilt gebruiken dan moet je deze uploaden via FTP naar forum/images/ranks, de rangen instellen doe je als volgt:
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op het tabblad: Gebruikers en Groepen
  • Klik aan de linkerkant op: Rangenbeheer
  • Dan klik je op "Nieuwe rang toevoegen"
  • Bij rang titel geef je de titel van de rang op bijvoorbeeld: kleingebruiker
  • Bij rang-afbeelding kun je via het dropdown menu je geüploade afbeelding kiezen
  • Bij stel als speciale rang in kies je in dit geval de optie NEE
  • Bij minimaal aantal berichten kies je wanneer de gebruiker de aangemaakte rang moet krijgen
Deze stappen moet je een paar keer herhalen om zo meerdere rangen toe te voegen, bij de 2de keer kies je dan een andere rang titel, rang afbeelding en je stelt het minimaal aantal berichten weer in. Als de eerste rang op 0 staat, staat de tweede bijvoorbeeld op 100!

Hopelijk kom je er zo uit, anders kun je hier altijd nog vragen komen stellen!

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 24 mar 2013, 22:52

Thanxs hiermee moet ik wel een eind komen komen denk en als ik er niet uit komt meld ik me weer even

David
Contacteer:

Bericht door David » 24 mar 2013, 22:55

Motorcrossnieuws schreef:Thanxs hiermee moet ik wel een eind komen komen denk en als ik er niet uit komt meld ik me weer even
Het zal misschien niet in 1x lukken, dat lukte toen je leerde fietsen ook niet ;) Dus neem je tijd rustig te lezen en te proberen dan komt het vast goed!

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 31 mar 2013, 12:36

Ik begin er nu aardig uit te komen maar nu heb ik een probleem met de tijd nu de zomertijd is ingegaan.
Als ik uitgelogt ben in het forum staat de tijd goed maar zodra ik inlog in het forum dan loopt de tijd 2 uur achter.
Hebben jullie enig idee waar ik dit kan aanpassen/oplossen.

David
Contacteer:

Bericht door David » 31 mar 2013, 16:10

Waarschijnlijk staat de tijd voor jouw gebruikersnaam dan nog niet goed!
  • Ga naar je gebruikerspaneel
  • Klik dan op het tabblad: Foruminstellingen
  • Zoek dan naar de optie: Mijn tijdzone
  • Via het drop down menu selecteer je de tijdzone: [GMT + 1, A] Centraal Europese tijd, West Afrikaanse tijd
  • Klik daarna op de knop "Bevestig"
Als het goed is zou de tijd dan weer goed staan ;)

Motorcrossnieuws

Bericht door Motorcrossnieuws » 31 mar 2013, 20:19

Bedankt die stonden inderdaad nog niet.
Maar moet elke forum gebruiker dit zelf instellen dan of kan ik dat ook zelf ergens doen?

David
Contacteer:

Bericht door David » 31 mar 2013, 20:34

Gebruikers zouden het zelf kunnen doen, de beheerder zou via het Beheerderspaneel eventueel ook de foruminstellingen van individuele gebruikers kunnen aanpassen! Maar het kan ook met een sql query, onderstaande query zet de tijdzone voor iedereen op GMT + 1

Code: Selecteer alles

UPDATE `phpbb_users` SET `user_timezone` = '1.0.0';
http://wiki.phpbb.nl/Sql_query_uitvoeren

Gesloten