Zoekopdrachten op een forum altijd uitvoeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SatusNovus

Zoekopdrachten op een forum altijd uitvoeren

Bericht door SatusNovus » 18 jan 2013, 11:12

• Dit betreft een algemeen iets op php-fora
    Event. modificaties op je forum: N.v.t.
    Wanneer ontstond het probleem? N.v.t.
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? N.v.t.
    Wat is het probleem?
Wanneer er op een forum een zoekopdracht wordt gegeven voor een woord dat veel voorkomt komt er dit in beeld: De volgende woorden van je zoekopdracht zijn genegeerd omdat het te vaak voorkomende woorden zijn: #woord#

Kan dit uitgeschakeld worden? Hoe groter een forum is hoe vaker er dan woorden niet meer te zoeken zijn. Misschien is er een waarde die gewijzigd kan worden? Alvast bedankt.

Pola
Contacteer:

Re: Zoekopdrachten op een forum altijd uitvoeren

Bericht door Pola » 18 jan 2013, 13:25

Het is niet zo dat bij een groter forum, steeds meer woorden niet meer te zoeken zijn. De drempel is namelijk een percentage. Als een woord voorkomt in meer dan x% van het totaal aantal berichten, dan zal de zoekopdracht niet uitgevoerd worden op het woord.

Mijns inziens is het een heel nuttige instelling om meerdere redenen.
Als je zoekt naar een woord die in enorm veel berichten voorkomt (bijvoorbeeld het woord "een"), dan krijg je zoveel berichten als resultaat, dat de zoekopdracht eigenlijk zinloos is.
Een tweede reden is dat je database (de zoektabellen) enorm groot worden, als je alle woorden in de zoektabellen opneemt. De zoektabellen maken het grootste deel uit van de database grootte.

Je kunt de instelling aanpassen in het Beheerderspaneel:
  • Beheerderspaneel
  • Zoek instellingen
  • Frequente woordendrempel:
Als je de waarde op 100 zet, dan zullen woorden opgenomen worden in de zoekopdracht, ongeacht het aantal berichten waar de woorden in voorkomen.
HGN op phpbb.com

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 22 jan 2013, 10:27

Zelfs op 100% werkt het niet :( wat betreft woorden als de, het, een, etc. snap ik het wel maar veel onderwerpen worden ook uitgesloten. Stel je hebt een auto forum en er is vaak over uitlaat gesproken dan kan op een gegeven moment niet meer worden gezocht op het woord uitlaat.

marian0810
Contacteer:

Bericht door marian0810 » 22 jan 2013, 11:20

Ik heb bij ons de waarde op 0% staan en ik kan overal op zoeken, ook 'de' of 'het' bijvoorbeeld. Je moet dan wel eerst de zoekindex opnieuw opbouwen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 jan 2013, 11:10

Inderdaad, bij wijzigingen in de zoekinstellingen, moet de zoek index wel opnieuw aangemaakt worden.
HGN op phpbb.com

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 20 mar 2013, 14:57

Dat is helaas wel een minpunt dan, ik wil het zoekveldje dan verwijderen en dit kan ik doen in de overall_header.html

Gaat het dan om deze code of haal ik dan teveel weg:

Code: Selecteer alles

<ul class="linklist rightside">
            	<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
			<li id="search-box">
				<form action="{U_SEARCH}" method="get" id="search">
				<fieldset>
					<input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
					<input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" />{S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
				</fieldset>
				</form>
			</li>

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 mar 2013, 16:00

Even voor alle zekerheid, welke stijl heb je? Zou je ook de het hele bestand even tussen de code tags willen zetten. Volgens mij heb je van de ene regel één teveel en van een andere één te weinig! Ik mis namelijk nog een <!-- ENDIF --> en <ul class="linklist rightside"> hoeft misschien niet weg! Hoop dat zeker te weten als ik het hele bestand even kan zien ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 20 mar 2013, 16:14

Ik wil eigenlijk op die zelfde positie van het standaard zoekveldje een ander zoekveld plaatsen van Google (hiermee kan ook op het internet worden gezocht), een deeltje van de code voor de positie van het veldje hoeft dan niet weg maar alleen het standaard veldje wil ik vervangen.

Bij deze de code:

edit
Laatst gewijzigd door SatusNovus op 20 mar 2013, 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.

David
Contacteer:

Bericht door David » 20 mar 2013, 16:18

Oké, de zoekbalk bestaat uit onderstaande code:

Code: Selecteer alles

<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
             <li id="search-box">
                <form action="{U_SEARCH}" method="get" id="search">
                <fieldset>
                   <input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" />
                   <input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" />{S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
                </fieldset>
                </form>
             </li>
          <!-- ENDIF -->
Je kunt hem helemaal verwijderen of vervangen voor de Google-zoekbalk!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

SatusNovus

Bericht door SatusNovus » 20 mar 2013, 19:44

Bedankt het is gelukt :)

Gesloten