forum doet het niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
teckelgek

forum doet het niet

Bericht door teckelgek » 27 feb 2013, 10:37

• Adres van je forum: http:// ruwhaarteckelsforum.phpbb3.nl
    Event. modificaties op je forum:?
    Wanneer ontstond het probleem?traag sinds een tijdje (weet niet precies wanneer) en gisteravond en vanmorgen was het forum ineens niet meer bereikbaar (nu inmiddels weer wel)
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ik heb veel berichten en leden verwijderd
    Wat is het probleem?
forum is de laatste tijd erg traag en gisteravond was het ineens helemaal niet meer bereikbaar

Ik heb niet veel verstand van hoe een forum werkt qua beheer. Ik ben ook alleen maar de beheerder. De eigenaar is al twee jaar niet meer op het forum geweest in verband met ziekte. Kan ik ook moeilijk bereiken. Dit even ter informatie.

Kan iemand mij vertellen wat bovenstaande geweest kan zijn?

David
Contacteer:

Re: forum doet het niet

Bericht door David » 27 feb 2013, 11:06

Welkom op phpbb.nl :)

Ik ben bang dat wij weinig voor je kunnen doen, je maakt zo te zien gebruik van een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

teckelgek

Bericht door teckelgek » 28 feb 2013, 09:59

Dank je wel voor je antwoord! Ik zou dus op zoek moeten gaan naar een eigen forumhost? En dan geen gratis forum meer... Mag ik vragen wat een forum kost? Ons teckelforum is maar klein en heeft weinig leden en er zijn dingen die ik graag zou veranderen, maar die me niet lukken omdat de eigenaar dit zelf zou moeten doen.
Mocht ik overstappen op een ander forum, is het dan mogelijk het huidige forum over te zetten?

Alvast bedankt!

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 feb 2013, 10:12

Je bent niet verplicht een betaalde host te nemen, als jij tevreden bent met je gratis forum is er niks op tegen als jij die blijft gebruiken. Het is volledige jou eigen keuze!

In principe is het forum zelf gewoon gratis te downloaden, je hebt dan alleen webruimte nodig doe je huurt bij een hostingbedrijf. De prijzen variëren nog al, informatie en ervaringen voor een goede webhosting kun je vinden in dit topic.

Je kunt bij phpbb3.nl een database back-up kopen voor €10, ik heb helaas geen ervaring met de kwaliteit z'n back-up. Maar in principe heb je dan alle leden, onderwerpen en berichten die je mee kunt nemen naar je betaalde host.

Hopelijk is zo een beetje duidelijker, als je hier nog vragen over hebt stel ze gerust!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

teckelgek

Bericht door teckelgek » 28 feb 2013, 10:36

David, dank je wel voor je duidelijke en snelle antwoord!

Gesloten