PHPBB 2 naar PHPBB 3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
KnightBob
Contacteer:

PHPBB 2 naar PHPBB 3

Bericht door KnightBob » 27 feb 2013, 16:20

• Adres van je forum: http://vipercomplex.com
    Event. modificaties op je forum: -
    Wanneer ontstond het probleem? -
    phpBB versie: 3 en 2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?-
    Wat is het probleem?
Ik krijg vanavond een database back-up van een phpBB 2.x forum, dus niet de community bestanden er bij. Kan ik dat zonder problemen importeren in phpBB 3?

Bob

Pola
Contacteer:

Re: PHPBB 2 naar PHPBB 3

Bericht door Pola » 28 feb 2013, 00:02

Nee, een phpBB2 forum en een phpBB3 forum zijn niet rechtstreeks uitwisselbaar. Je zult het phpBB2 forum moeten converteren naar een phpBB3 forum.
Formeel heb je daarvoor een installatie van het phpBB2 forum nodig, inclusief de database. En je hebt een nieuw geinstalleerd phpBB3 forum nodig. Daarna kun je de database van het phpBB2 forum converteren naar het phpBB3 forum. Het staat iets uitgebreider uitgelegd in de Wiki: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Co ... aar_phpBB3

De phpBB2 forum bestanden kun je hier nog downloaden. (Hoewel formeel gesteld wordt dat je een geinstalleerd phpBB2 forum nodig hebt, volstaat het om de volgende twee bestanden op de server te hebben staan: /modcp.php en /language/lang_xxxxx/lang_main.php (waar xxxxx de default taal is zoals ingesteld was op het forum en in de database).
HGN op phpbb.com

KnightBob
Contacteer:

Re: PHPBB 2 naar PHPBB 3

Bericht door KnightBob » 01 mar 2013, 23:09

Dank je voor je reactie, ik heb om het mezelf makkelijk te maken phpBB 2 op mijn sever geinstaleerd, daarna via phpmyadmin de database geimporteerd, en de prefix veranderd. Toen kan alles zo over naar phpBB 3.

Daarna alles van phpBB 2 verwijderd, en ik ben tevreden over :D

Bob

Gesloten