cursor verspringt bij kleurkiezen van geselecteerd woord

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

cursor verspringt bij kleurkiezen van geselecteerd woord

Bericht door zoef » 23 feb 2013, 14:33

Ik weet niet of dit onderwerp op de juiste plaats staat, maar weet geen andere plek te bedenken.

Als ik een bepaalde zin of woord uit een stuk tekst in een kleur wil zetten en dat deel dan geselecteerd heb en daarna de kleur kies die ik hebben wil, dan verspringt mijn cursor helemaal naar het begin van de tekst

Voorbeeld:

De regenworm is een ongewerveld dier met een lang rozig week lichaam. Het lichaam is opgebouwd uit ringen. En op elk segement (ring) staan vier paar borstels.
Die gebruikt hij op over en door de grond te kruipen.
Bij het kruipen wordt de regenworm (ook wel aardworm genoemd) voortdurend langer en korter. De grootte van hem verschilt tussen de 10 en de 25 cm .....enz.

Bovenstaande tekst, geselecteerd en daarna kleur gekozen, levert als resultaat dat de kleurcode nu helemaal links boven in dit bericht staat. Dus vóór Adres van je forum: enz.

Het gekke is dat alle andere bewerkingen met de knoppen van de werkbalk van deze teksteditor wel normaal werken.
Het gaat alleen verkeerd bij de kleuren.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Re: cursor verspringt bij kleurkiezen van geselecteerd woord

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 02:57

Kun je een test account geven?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 24 feb 2013, 12:00

Je hebt een PB.
Alvast weer bedankt!!!

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 14:40

Gebeurt dit als je een bericht in een topic wilt plaatsen?
Ik heb het zojuist geprobeerd en bij mij kwamen de [color] tags netjes om de tekst heen te staan.

Welke internet browser (en welke versie) gebruik je? Gebeurt hetzelfde als je hier op phpb.nl een stuk tekst selecteert en dan een kleur wilt geven?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 24 feb 2013, 16:52

Pola schreef:Gebeurt dit als je een bericht in een topic wilt plaatsen?
Ik heb het zojuist geprobeerd en bij mij kwamen de [color] tags netjes om de tekst heen te staan.

Welke internet browser (en welke versie) gebruik je? Gebeurt hetzelfde als je hier op phpb.nl een stuk tekst selecteert en dan een kleur wilt geven?
Het gebeurt als ik een nieuw topic open en het gebeurt ook als ik gewoon reageer op iemand anders. Het gebeurt ook in dit forum.
Anderen hebben dit niet, daar komen de [color] tags ook gewoon om de tekst heen te staan.
Het rare is dat dit bij mij alleen gebeurt bij kleurkeuzes. Alle andere knoppen in de teksteditor werken normaal.
Ik heb als internetbrowser Internet Explorer versie 9

Vrees nu toch dat dit iets is in mijn laptop zelf, maar hoe dat dan is op te lossen....., misschien naar de computerzaak gaan waar ik de laptop weg heb?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 17:11

zoef schreef:Het gebeurt ook in dit forum.
Je bedoelt hier, op phpbb.nl?
zoef schreef:Anderen hebben dit niet, daar komen de [color] tags ook gewoon om de tekst heen te staan.
En die anderen gebruiken ook IE9?
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 24 feb 2013, 17:52

Pola schreef:
zoef schreef:Het gebeurt ook in dit forum.
Je bedoelt hier, op phpbb.nl?
zoef schreef:Anderen hebben dit niet, daar komen de [color] tags ook gewoon om de tekst heen te staan.
En die anderen gebruiken ook IE9?
Ja, ik bedoel inderdaad op dit forum hier op phpbb.nl, als ik hier tekst een kleur wil geven.
Ik weet niet of anderen ook IE versie 9 gebruiken, dat moet ik even navragen.
Zodra ik dat weet, kom ik er op terug.
Maar gebruik jij dan een andere explorer?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 18:22

Ik heb een laptop van mijn werkgever met IE8. Ik mag daar geen andere browsers op installeren. Ik heb het niet geprobeerd met andere PC's hier in huis omdat ze nogal een hoge bezettingsgraad hebben. :D
HGN op phpbb.com

zoef

Bericht door zoef » 24 feb 2013, 23:00

Ik heb nog geen reactie van anderen gehad welke internetbrowser zij gebruikten, maar ik heb Google Chrome nu als internetbrowser ingesteld en nu is dat gedoe met die kleuren verdwenen. Het werkt nu zoals het hoort te werken. Het lag dus aan Internet Explorer 9 :D

Gesloten