forum onzichtbaar voor gasten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Growol

forum onzichtbaar voor gasten

Bericht door Growol » 24 feb 2013, 13:13

wil mijn forum verbergen voor gasten. Zodat ze alleen melding krijgen dat ze geregistreerd moeten zijn om het te kunnen bekijken. Ik weet dat er vroeger een optie ergens was om dat te doen maar ik weet niet meer hoe dat moet.

Pola
Contacteer:

Re: forum onzichtbaar voor gasten

Bericht door Pola » 24 feb 2013, 14:28

Dat is een kwestie van de juiste permissies instellen voor de gasten. Als je wil dat gasten niets van de forums kunnen zien, ook de titels en omschrijving van de forums niet, dan kun je dat op de volgende manier doen (met behulp van een forum permissie rol):
  • Beheerderspaneel
  • Klik op de tab PERMISSIES
  • Klik dan aan de linkerkant op Forumrollen
  • Klik op het Afbeelding icoontje achter "Geen toegang".
  • Scroll helemaal naar beneden en kies "Nooit" bij de instellingen "Kan forum zien" en "Kan forum lezen" en klik op Bevestig
  • Klik dan aan de linkerkant op Forumpermissies groepen
  • Selecteer de groep gasten en klik op Bevestig
  • Selecteer nu alle forums die gasten (niet ingelogde bezoekers) niet mogen zien. (Je kunt alle forums kiezen door een vinkje te zetten bij "Alle forums".) Klik vervolgens op Bevestig.
  • Kies nu bij alle forums de Rol: "Geen toegang" en klik beneden aan de pagina op Pas alle permissies toe.
HGN op phpbb.com

Gesloten