Raar bericht

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
bloempje

Raar bericht

Bericht door bloempje » 16 feb 2013, 13:01

• Adres van je forum: http://youneverwalkalone.phpbb3.nl/index.php
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? vanaf vandaag
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Na elk bericht wat ik of leden posten op het forum krijgen we dit te lezen:

Code: Selecteer alles

Algemene fout

SQL ERROR [ mysql4 ]

Table './phpbb3_database4/youneverwalkalone_search_wordlist' is marked as crashed and should be repaired [145]

SQL

SELECT word_id, word_text FROM `youneverwalkalone_search_wordlist` WHERE word_text IN ('raar', 'bericht')

BACKTRACE

FILE: includes/db/mysql.php
LINE: 174
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/search/fulltext_native.php
LINE: 1154
CALL: dbal_mysql->sql_query()

FILE: includes/functions_posting.php
LINE: 2451
CALL: fulltext_native->index()

FILE: posting.php
LINE: 1051
CALL: submit_post()

Gelieve de beheerder of webmaster te contacteren: beheerderm@hotmail.nl.
Enig idee wat er mis gaat of mis is???

ook krijgen leden geen berichten meer in hun postvak terwijl ze hier wel op geabbonneerd zijn.
wie kan me helpen???
Laatst gewijzigd door PhilipvD op 16 feb 2013, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Code-tags toegevoegd

David
Contacteer:

Re: Raar bericht

Bericht door David » 16 feb 2013, 14:50

Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bloempje

Bericht door bloempje » 16 feb 2013, 22:31

David schreef:Zo te zien maak je gebruik van phpBB via een forumdienst; deze diensten ondersteunen vaak geen optie om in je database te kijken of een bestand aan te passen via FTP toegang. Hierdoor kunnen we je maar beperkt helpen. Zoek op de site van je forumdienst naar een support optie of overweeg naar een 'host' over te stappen en er zelf een phpBB forum te beginnen. Succes!
Bedankt voor uw antwoord alleen heb ik weinig vestand van computers dus ik snap niet helemaal wat u bedoeld.
Wat bedoel je met: zoek op de site van je forumdienst naar een support optie??? (hoe kan ik een forumdienst vinden op mijn forum?)
en wat is een host en hoe zou ik eventueel over kunnen stappen naar een host?
nog een vraag: kost dit allemaal geld?

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 feb 2013, 22:53

De forumdienst die jij gebruikt is phpbb3.nl, support van hun kun je krijgen op hun forum. Omdat je zelf niet bij de database kunt zullen de beheerders van phpbb3.nl dit probleem voor jouw moeten oplossen.

Een host of beter gezegd een hosting bedrijf is een bedrijf waar je webruimte kunt huren, dit kost inderdaad geld. Maar daar tegenover staat wel dat je database en FTP toegang hebt... je beheerd je software helemaal zelf. Daarnaast kun je dan ook nieuwe stijlen en modificatie toevoegen, bij een forumdienst is dit meestal niet mogelijk.

Je mag natuurlijk helemaal zelf weten of je een forumdienst gebruikt of dat je webruimte huurt bij een host, alleen mensen met een forum bij een forumdienst kunnen wij soms maar beperkt helpen helaas ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

bloempje

Bericht door bloempje » 17 feb 2013, 00:19

Bedankt David, ik heb hun nu op hun forum geschreven en hoop dat hun mij kunnen helpen. Ik kan het de leden namelijk niet wéér aan doen een nieuw forum op te moeten starten...

Bedankt voo je advies!!

BennyBernaer
Contacteer:

Bericht door BennyBernaer » 17 feb 2013, 18:25

bloempje schreef:Bedankt David, ik heb hun nu op hun forum geschreven en hoop dat hun mij kunnen helpen. Ik kan het de leden namelijk niet wéér aan doen een nieuw forum op te moeten starten...

Bedankt voo je advies!!
Als je de beslissing zou maken om van phpbb3.nl over te stappen naar een eigen gehost forum, kan je steeds een backup vragen van je database. Dan hoef je helemaal niet opnieuw te beginnen, en ga je gewoon verder met je forum (maar dan volledig zelfstandig) Ik meen me te herinneren dat je voor een backup iets van een 10euro moet betalen bij phpbb3.nl (tenzij je een hosting pakket bij hen afkoopt) dan is het gratis. Ik had een 5 tal jaren geleden ook een forum bij phpbb3.nl maar sinds enkele jaren ook overgestapt naar een eigen hosting pakket. Veel minder problemen en veel meer mogelijkheden. ;)

Gesloten