Bevestigingsmail na activatie wordt niet verstuurd?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Mik88

Bevestigingsmail na activatie wordt niet verstuurd?

Bericht door Mik88 » 08 feb 2013, 15:33

Wij zijn pas een nieuw forum gestart, een gratis versie van phpbb3.nl.

Activatie door de beheerder is vereist bij ons forum, maar leden vertellen dat ze geen e-mail krijgen na activatie door de beheerder. Ze moeten dus als het ware zelf uitvinden of ze al geactiveerd zijn of niet.

Ik heb al meerdere malen door het beheerderspaneel gesnuffeld in de hoop een knop ervoor te vinden, maar ik kan het niet vinden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik kan zorgen dat men na aanmelding niet alleen de aanmeldingsmail krijgt (welkom bij het forum, wacht op activatie beheerder) maar ook de tweede mail dat men daadwerkelijk geactiveerd is door het beheer?

Is dat sowieso mogelijk? Ja toch?

Pola
Contacteer:

Re: Bevestigingsmail na activatie wordt niet verstuurd?

Bericht door Pola » 09 feb 2013, 14:48

Standaard krijgen leden in een phpBB forum het volgende mailtje zodra de beheerder hun account geactiveerd heeft:

Code: Selecteer alles

Subject: Account geactiveerd

Hallo {USERNAME},

Je account op "{SITENAME}" is geactiveerd door een beheerder, je kunt nu inloggen.

Je wachtwoord is veilig opgeslagen in onze database en kan niet worden achterhaald. Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je het laten resetten via bij het account behorende e-mailadres. 

{EMAIL_SIG}
Krijgen je leden wel een e-mail nadat ze geregistreerd hebben? Het gebeurt regelmatig dat mailtjes die vanuit een forum verstuurd worden in de spam folder terechtkomen.

Het is waarschijnlijk niet mogelijk voor ons om je verder te helpen. Aangezien je bij een gratis forumdienst zit, heb je zelf geen toegang tot de bestanden van het forum, en wij weten niet welke wijzigingen er allemaal aangebracht zijn. Zie voor meer uitleg het Wiki artikel Forumdiensten. Het komt regelmatig voor dat er problemen zitten in de gratis forums van deze forumdiensten. Je kunt proberen aan te kloppen bij phpbb3.nl voor support. Zij hebben geen relatie met phpbb.nl of phpbb.com, maar maken alleen gebruik van de forumsoftware die door phpbb.com uitgegeven wordt.
HGN op phpbb.com

Mik88

Bericht door Mik88 » 10 feb 2013, 15:01

Vriendelijk bedankt voor het meedenken Pola!

Ja, ze krijgen wel een mailtje na aanmelding, alleen niet na activering, ook niet in de junkmail. We hebben het ook op een testaccount geprobeerd met een apart emailadres, maar ook daar kwam geen activatiemail binnen, alleen het bericht dat men is aangemeld en op activatie van de beheerder moet wachten.

Nouja, dan maar zonder activatiebevestiging ben ik bang ;) we zijn een relatief klein forum dus het zou geen grote problemen moeten opleveren. Maarja, het zou natuurlijk fijn zijn als alles werkt zoals het hoort.
Als het forum goed blijkt te lopen (we zijn net opgestart) willen we eventueel overstappen naar een betaalde hosting, dan zullen we hier dus waarschijnlijk meer mee kunnen. Kom ik me tegen die tijd nog een keertje hier melden ;)

Ik wist trouwens niet dat phpbb3.nl los stond van phpbb, ik dacht dat het echt de officiële nederlandse tak van phpbb was. Zo leer je nog eens wat ;) vandaar dat ik ook op dit forum belandde met mijn vraag.

Mvg,

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 10 feb 2013, 22:49

Mik88 schreef:Ik wist trouwens niet dat phpbb3.nl los stond van phpbb, ik dacht dat het echt de officiële nederlandse tak van phpbb was. Zo leer je nog eens wat ;) vandaar dat ik ook op dit forum belandde met mijn vraag.
Er is maar één officiële phpbb site en dat is phpbb.com.
Daarnaast zijn er in diverse landen door enthousiaste vrijwilligers (waarvan diversen ook betrokken zijn bij phpbb.com) lokale phpBB support sites opgezet, waarvan phpbb.nl er één van is.

Dan zijn er nog sites die een "gratis forum" aanbieden. Dit zijn commerciele sites die via reclame aan inkomsten komen. Een voorbeeld daarvan is phpbb3.nl
HGN op phpbb.com

Gesloten