Ik doe al een jaartje af en toe bijspringen als er problemen zijn met het board van mijn vriendin der clubje
(http://www.wlsplein.nl\forum) , nu is er eea gaande waardoor het heel erg wenselijk is dat een testongeving komt die ik op basis van bv een wekelijkse backup gelijk kan houden. En waarop zaken getest kunnen worden.
De site draait op :
Database server: MySQL(i) 5.1.63-0+squeeze1-log GZip compressie:Uit
Forumversie: 3.0.8
de virtual appliance draait op :
Database server: MySQL 5.1.66-0+squeeze1 GZip compression:Off
Board version: 3.0.7-PL1
Dus de versie, is geen kwestie van upgrade lijkt het ...
Anyways eea afgeconfigureerd , volledige backup gemaakt vanuit PHPBB (heb geen console/shell toegang tot andere zaken)
Nu met wat vogelen de backup geupload naar de testomgeving, gerestored (succesvol) en daarna reboot en inloggen, en wat schertst mijn verbazing 1 user en geen berichten..
De database is overschreven , dat heb ik op de testomgeving gechecked, maar op een of andere manier lijkt de testomgeving nog te lezen uit een db die niet bestaat.
Daarna voor de zekerheid maar een keer de upgrade db gedraaid (kleine opmerking , bijna alle documentatie gaat uit van een hele hoop voorkennis, alleen om te vinden waar nu de install directory neergezet moest worden

Naja database upgrade gedraaid en die zei :
Code: Selecteer alles
Updating database to latest stable release
Database type :: mysql4
Previous version :: 3.0.7-PL1
Updated version :: 3.0.7-PL1
Updating database schema
Progress :: No updates required
Updating data
Progress :: No updates required
Updating version and optimising tables
Progress :: . . Done
Result :: No errors
Update completed
wat zie ik over het hoofd ?? ik heb wel gelezen dat de config.php aangepast / gerebuild moest worden maar welke , ik kom er meerdere tegen maar geen waar de genoemde entries instaan.
Code: Selecteer alles
(
$dbms = 'mysql'; //database type it may not be mysql
$dbhost = 'database host/domain';
$dbport = 'database port if not default';
$dbname = 'database name';
$dbuser = 'database user name';
$dbpasswd = 'database password';
$table_prefix = 'database table prefix';
$acm_type = 'file';
$load_extensions = '';
)
Als ik nu nog eens geregeld kreeg dat eea dus ook daadwerkelijk gekoppeld zat ...
Ik vond wel ergens een verwijzing dat een andere config gelinkt stond namelijk de
\etc\dbconfig-common\phpbb3.conf .. daarin zie ik in ieder geval begrijpelijke namen voorkomen zoals
dbc_dbtype='mysql'
dbc_dbpass='xxx'
dbc_dbserver=''
etc etc ...
Is er een quickfix voor dit euvel ....
Ik snap dat als ik niet de hele folderstructuur overneem van de live omgeving dat ik dan mods en layout mis , maar da's geen probleem, ik wil graag een nieuwe omgeving creeeren op basis van alleen een phpbb backup.
Ik ben blij dat dit geen disaster recovery actie is , want effe een backup terugzetten is er dus niet bij

Ik heb vandaag de hele dag lopen zoeken, maar heb niet alles kunnen vinden om eruit te komen, alvast mijn excuus mocht er toch nog ergens iets staan wat ik over het hoofd heb gezien ....
alvast bedankt voor jullie support