wachtwoord sql database vergeten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
nl1sms

wachtwoord sql database vergeten

Bericht door nl1sms » 28 jan 2013, 19:17

• Adres van je forum: http://www.overmatigzweten.nl
    Event. modificaties op je forum:captcha
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:3.011

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
Ooit, toen ik mijn forum opstartte zo'n 8 jaar geleden moest ik een paswoord invullen voor mijn sql database. Ik ben zo stom geweest om dit nergens te noteren en je begrijpt dat ik het na 8 jaar niet meer weet.

Kan iemand mij vertellen hoe ik achter het wachtwoord kan komen?

ik kan het wachtwoord via mijn controlpannel van de hoster wel veranderen maar dan werkt het forum niet meer neem ik aan. In welk bestand van phpbb staat het wachtwoord??

alvast bedankt

PhilipvD

Re: wachtwoord sql database vergeten

Bericht door PhilipvD » 28 jan 2013, 19:20

Het wachtwoord kan je achterhalen in het bestand config.php, welke zich bevindt in de hoofdmap (root) van je forum. Als je het wachtwoord wijzigt kan je dat ook in config.php aanpassen.

nl1sms

Re: wachtwoord sql database vergeten

Bericht door nl1sms » 28 jan 2013, 19:24

thanks.... ik had hem inmiddels gevonden. ik snap alleen werkelijk waar niet dat ik ooit zo'n paswoord verzonnen heb... kan het me haast niet voorstellen. maar het moet goed zijn wat er in config.php staat anders zou het forum ook niet werken. ik ga er mee aan de slag! thanx

Gesloten