Zichtbaar maken van de onderwerpen in een forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
zoef

Zichtbaar maken van de onderwerpen in een forum

Bericht door zoef » 16 jan 2013, 20:32

• Adres van je forum: http://www.lotgenotengroep-hetkeerpunt.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? nvt
    phpBB versie:nieuwste versie hier gedoawload

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? ben er nog mee bezig
    Wat is het probleem?
Onderwerpen zijn niet zichtbaar in een forum.

Als ik jullie forum bekijk, dan zijn daar 3 categorieën zichtbaar, namelijk:
1 Algemeen met het onderwerp Mededelingen,
2 phpbb3.0 met de onderwerpen Support, Modificatiesen Stijlen

en

3 Overige met de onderwerpen phpBB discussie, Algemene discussie, Prikbord & Service en Testforum

Ik heb op dit forum al gezocht of mijn onderwerp ergens werd genoemd, maar kan niet zo snel een antwoord vinden waar ik wat aan heb.

Ik ben nog bezig met de opbouw van m'n forum en ik krijg de onderwerpen in het forum Algemeen niet zichtbaar. Je moet dan eerst op Algemeen klikken en daarna krijg je dan het onderwerp "Test" te zien. Ik zou graag willen dat dit al bij Algemeen zelf werd getoond, net zoals jullie je onderwerpen laten zien in de 3 categoriën die ik hierboven noemde.
Het zal wel weer een fluitje van een cent zijn, maar ik moet dan nog leren zien :)

Waar moet ik naar kijken om het te kunnen krijgen zoals ik dat graag wil?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Re: Zichtbaar maken van de onderwerpen in een forum

Bericht door David » 17 jan 2013, 10:06

Als eerst zou ik je willen wijzen op onze handleiding: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Ge ... rshulpgids Daar vind je een Geavanceerde beheerdershulpgids waar je misschien erg veel aan zult hebben tijdens het opbouwen van je forum ;)

Als je een forum gaat bouwen begin je eigenlijk altijd met het aanmaken van een categorie om phpbb.nl als voorbeeld te nemen Algemeen is een categorie, in de categorie ga je forums zetten. Mededelingen is een forum. Dan heb je in principe al het zelfde effect als op phpbb.nl.

Om de categorie en het forum zichtbaar te krijgen moet je de permissies instellen, dit kun je doen per groep of zelfs per gebruiker. Over het algemeen doe je dit altijd per groep!

Misschien zou je ons iets meer kunnen uitleggen, bijvoorbeeld met een screenshot of door middel van een test account? Wellicht dat wij je dan gerichter kunnen helpen, het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt weten of wat ik jouw nog zou moeten vertellen ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

zoef

Bericht door zoef » 17 jan 2013, 12:10

Hallo David,

Bedankt voor je reactie.
Ik had vannacht de oplossing ook al gevonden, die jij nu ook noemt.
Ergens een nachtje over slapen kan soms helpen :D

Die gebruikershandleiding heb ik er steeds bij gehad, maar op de één of andere manier heb ik daar toch blijkbaar iets niet goed opgevat, of over het hoofd gezien.
Maar hoe dan ook, ik ben er uit en "knoei" lekker verder. :D
Ik kom mogelijk later nog wel weer eens terug met een andere vraag, maar dat gaat over een totaal ander onderwerp. Mocht dit aan de orde komen, dan start ik wel een nieuw onderwerp.

Nogmaals bedankt!

Vr. groet,
Folkert
Laatst gewijzigd door zoef op 17 jan 2013, 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

David
Contacteer:

Bericht door David » 17 jan 2013, 13:56

Goed dat je er toch zelf achter bent gekomen, je mag altijd vragen stellen als je iets niet goed begrijpt uit een wiki artikel mogelijk kunnen wij dan meer toelichting geven. Succes en wellicht tot de volgende vraag!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Gesloten