phpBB installatie hulp Hostgator

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Xyros

phpBB installatie hulp Hostgator

Bericht door Xyros » 28 dec 2012, 16:19

Ik heb zojuist alle stappen uitgevoerd wat er in de handleiding/installatie staat maar ik krijg nergens de forum pagina te zien.

De bestanden in de phpBB3 map heb ik gekopieerd naar zowel de map public_html (en dan een map aangemaakt met de naam "forum") en in mijn website map in de public_html/luxurygifttips waar ik het wil gebruiken (ook onder een nieuwe map naam "forum")
Bij Hostgator staan al mijn domeinnamen in de map public_html, en als ik deze open en daarin de map "forum" maak dan lukt dat ook niet jammer genoeg.

Als naar mijn website ga luxurygifttips.com/forum dan komt er niks tevoorschijn terwijl ik wel alle stappen heb uitgevoerd.
Ik gebruik zelf Hostgator met Filezilla om de bestanden te uploaden.

Enig idee wat ik verkeerd doe? :)

Alvast bedankt!
X

David
Contacteer:

Re: phpBB installatie hulp Hostgator

Bericht door David » 28 dec 2012, 16:36

Welkom op phpbb.nl :)

Je hebt als ik het goed zie wel Wordpress geïnstalleerd klopt dat? Waar staan de bestanden van Wordpress? Als je nu eens een map forum aanmaakt op jouw computer en daar alle phpBB3 bestanden inzet en die map upload naar de zelfde locatie als waar je Wordpress staat... werkt het dan wel?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Xyros

Bericht door Xyros » 28 dec 2012, 16:56

David schreef:Welkom op phpbb.nl :)

Je hebt als ik het goed zie wel Wordpress geïnstalleerd klopt dat? Waar staan de bestanden van Wordpress? Als je nu eens een map forum aanmaakt op jouw computer en daar alle phpBB3 bestanden inzet en die map upload naar de zelfde locatie als waar je Wordpress staat... werkt het dan wel?

Bedankt David! :)

Ik heb er inderdaad Wordpress erop geïnstalleerd, en al mijn wp-bestanden staan in het mapje van mijn domeinnaam, ik heb namelijk tientallen domeinen.
In dat mapje van mijn domeinnaam staat dus ook de wp-admin map, dat werkt dus wel als ik wil inloggen op mn site.com/wp-admin
In dezelfde map van mijn domeinnaam heb ik een map forum aangemaakt, deze staat dus in het lijstje van de wp-admin, wp-content etc.
Maar ik kom er niet op als ik naar luxurygifttips.com/forum ga, dit is de desbetreffende site.

David
Contacteer:

Bericht door David » 28 dec 2012, 17:11

Even voor de zekerheid: In die map "forum" die jij hebt gemaakt staan daar alle phpBB3 bestanden in?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Xyros

Bericht door Xyros » 28 dec 2012, 17:19

David schreef:Even voor de zekerheid: In die map "forum" die jij hebt gemaakt staan daar alle phpBB3 bestanden in?
Ja, ik heb de hele inhoud van phpBB3 geupload in de map die ik forum heb genoemd.
Als ik deze ook open op de server dan staan alle bestanden erin wat ik heb opgeslagen uit de .zip
Al het inhoud zit dus in het mapje forum en niet forum/phpBB3.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 dec 2012, 00:06

Ik zie momenteel eigenlijk niets op http://luxurygifttips.com/.
HGN op phpbb.com

Xyros

Bericht door Xyros » 30 dec 2012, 10:19

Pola schreef:Ik zie momenteel eigenlijk niets op http://luxurygifttips.com/.
Klopt, ik heb gister even Wordpress eraf gehaald om te kijken of ik de phpBB erop kon installeren via de Hostgator control panel. Maar dan krijg ik ook een fout melding.
Ik heb Wordpress er weer op gezet, tevens is dit maar een test site om te kijken hoe ik de phpBB werkend krijg voor een ander site waar ik het op wil gebruiken.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 dec 2012, 13:02

En inmiddels ben je denk ik weer een stapje verder, want ik zie de installatie van phpBB op http://luxurygifttips.com/forum.
HGN op phpbb.com

Xyros

Bericht door Xyros » 30 dec 2012, 21:30

Pola schreef:En inmiddels ben je denk ik weer een stapje verder, want ik zie de installatie van phpBB op http://luxurygifttips.com/forum.
Ja het is uiteindelijk gelukt!
Het blijkt dus dat je .htaccess moet deleten (als dit al op je root stond).
Nadat dit bestandje verwijdert is dan kun je zowel phpBB installeren via Hostgator of via de phpBB handleiding.

Gesloten