Poll voor niet geregistreerde clubleden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PietV

Poll voor niet geregistreerde clubleden

Bericht door PietV » 23 nov 2012, 19:54

Ik wil 'n POLL maken voor clubleden, die zich niet willen registreren.
Dit heb ik nu gedaan met het aanvinken dat Gasten kunnen stemmen. Op deze manier kunnen ook niet leden stemmen, wat niet de bedoeling is.
Mijn vraag is: Kan ik het zo maken, dat er één gebruikersnaam en één wachtwoord is voor de clubleden, die zich niet geregistreerd hebben en die ik toch wil laten stemmen?

David
Contacteer:

Re: Poll voor niet geregistreerde clubleden

Bericht door David » 23 nov 2012, 20:52

Welkom op phpbb.nl :)

Dat zal helaas niet gaan aangezien iedere gebruiker maar 1x mag stemmen ;)

Je zou de niet leden toch ook per mail kunnen laten stemmen? De niet leden mailen dan hun stem naar jouw en jij verrekent hun stemmen met die van het forum.. is dat niet iets?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

PietV

Bericht door PietV » 23 nov 2012, 22:52

Het zou fijn zijn als er geen handmatige telling moet plaats vinden.
Even nog 'n korte omschrijving van het plan.
We willen na elke clubrit (en dat is in de zomer elke zondag) de leden laten stemmen op 'n paar punten.
Dus omdat dat ca 35x per jaar is willen we zo veel mogelijk automatiseren.
Ik heb gemerkt aan mijn TESTPOLL, dat GASTEN ook maar één keer kunnen stemmen.
Dat is dan wel één keer per computer.
Als het probleem niet opgelost kan worden, dan krijgen de leden 2 dagen de tijd om hun stem uit te brengen. Wanneer er dan toch "valse" stemmers tussen zitten, dan is dat pech.
Als er te veel valse stemmers komen en de POLL is niet betrouwbaar, dan moeten de leden zich maar registreren.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 nov 2012, 02:09

Het probleem met de oorspronkelijk methode die je vraagt, is natuurlijk dat op die manier elk lid zo vaak kan stemmen als hij/zij wil en op die manier de uitslag ook kan beinvloeden.
HGN op phpbb.com

Gesloten