verhuis van gratis host naar betalende host

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kawaminator

verhuis van gratis host naar betalende host

Bericht door kawaminator » 23 nov 2012, 19:12

Momenteel zitten we met ons forum bij een gratis host.
Bij deze hebben we wel volledige toegang tot phpmyadmin, mysql, ftp,......

Nu zou ik willen verhuizen naar een betalende host (omdat de snelheid van de gratis host niet echt denderend is en omdat de gratis host regelmatig offline is)

Nu heb ik op de betalende host reeds een nieuwe install gedaan van phpbb 3.0.11 maar hoe moet ik nu verder?
Ik heb ook de stijl vanop de gratis host reeds geinstalleerd op de nieuwe, maar nu moeten dus de gebruikers, forums, permissies, en al de rest overgezet worden naar de nieuwe host.

Ik heb eens gekeken op de wiki van phpbb maar voor mij is dat chinees, dus wat is de makkelijkste mannier om alles over te zetten?

Ik dacht aan een backup van het forum van de gratis host te nemen, en dan deze op de betalende host te zetten, maar iets in mij zegt dat dit voor problemen gaat zorgen (omdat deze niet op dezelfde domein zitten)

iemand die me hier een makkelijke uitleg voor kan geven?

Kevin
Contacteer:

Re: verhuis van gratis host naar betalende host

Bericht door Kevin » 23 nov 2012, 19:29

Je moet inderdaad zowel met de bestanden als de database van de gratis host gaan werken. Dus verse install verwijderen en daar de bestanden neer zetten. De nieuwe sql db leeg maken en importeren die gevulde db.

In de wiki hier staat wel een duidelijk artikel over verhuizen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

kawaminator

Bericht door kawaminator » 23 nov 2012, 19:44

ik denk dat ik het gevonden heb hoor.
Bedankt

Nu nog een vraagje erover.
Als ik de berichten terugplaats van het oude naar het nieuwe forum is het zo dat berichten waarin verwezen wordt naar interne links dat deze nog wijzen naar bijvoorbeeld : http://www.wo2belgie.40x.org/viewtopic.php?f=2&t=1

hoe kan ik ervoor zorgen dat al de interne links dan naar http://www.wo2belgie.be/viewtopic.php?f=2&t=1 gaan zonder dat ik al die berichten moet zoeken en handmatig moet aanpassen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 nov 2012, 20:12

Afhankelijk van de manier waarop de url's in de berichten geplaatst zijn, kunnen ze op twee manieren in de database staan.

Met "magic url's" (url's die geplaatst zijn zonder de [URL] tags) staan ze als volgt in de database:

Code: Selecteer alles

http://www.wo2belgie.40x.org
De url's tussen [URL] tags komen als volgt in de database:

http://www.wo2belgie.40x.com
Als je de volgende MySQL query in phpMyAdmin uitvoert, kun je beide vervangen door je nieuwe url:

update phpbb_posts set post_text = replace(post_text, 'www.wo2belgie.40x.org', 'www.wo2belgie.be');
update phpbb_posts set post_text = replace(post_text, 'www.wo2belgie.40x.com', 'www.wo2belgie.be');
Als de prefix van je database tabellen anders is dan phpbb_ moet je dat even aanpassen in de query.
HGN op phpbb.com

kawaminator

Bericht door kawaminator » 23 nov 2012, 21:35

yes, lijkt perfect te werken

bedankt

Gesloten