Email notificaties worden opgespaard ....

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Robk
Contacteer:

Email notificaties worden opgespaard ....

Bericht door Robk » 23 nov 2012, 21:33

• Adres van je forum: http://www.phasma.eu/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?zo lang we ons forum hebben.
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
Zo lang we ons forum hebben worden email notificaties als je een Pb ontvangen hebt opgespaard. Deze worden een keer per ca 6 maanden verstuurd. Dan krijg je dus meteen een hele rits emails van Pb's die je de afgelopen periode ontvangen hebt.
Iemand een idee of dit met de foruminstellingen te maken heeft ? Wij kunnen het niet vinden.

Pola
Contacteer:

Re: Email notificaties worden opgespaard ....

Bericht door Pola » 24 nov 2012, 02:23

In principe kan dat geen instelling zijn van het forum. Er zitten wel een paar wachttijden in phpBB, maar die liggen in een heel andere ordegrootte.

Weet jij hoe dit forum origineel is geinstalleerd? Is dat zelf met bestanden gedaan die gedownload zijn van phpbb.nl of phpbb.com, of is het een door de host (of via de host) geinstalleerd forum?
Kun je via phpMyAdmin een MySQL query uitvoeren?
HGN op phpbb.com

Robk
Contacteer:

Bericht door Robk » 24 nov 2012, 21:04

Bedankt voor je reactie Pola.
Het forum is destijds door zelf op onze site geinstalleerd. Spijtig genoeg is hij door gezondheids redenen moeten stoppen en wordt ons forum niet meer door hem onderhouden.
Afgelopen week heeft David van jullie helpdesk ons al geholpen met het forum te updaten.
Om eerlijk te bekennen ben ik een leek op deze gebieden en weet dan ook totaal niet wat te doen met je adviezen. Ik heb geen idee wat ik moet doen om via phpMyAdmin een MySQL query uit te voeren :oops: :oops:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 24 nov 2012, 23:00

Als het forum zelf geinstalleerd is met originele bestanden, dan is het niet te verwachten dat er in de database een wijziging gemaakt is.

Staat in het beheerderspaneel bij Instellingen e-mails - Gebruik SMTP-server voor e-mail "Nee" ingesteld?
In dat geval zou ik als eerste contact opnemen met de host van jullie site om door hen te laten onderzoeken waarom het versturen van e-mails zoveel vertraging oplopen.
HGN op phpbb.com

Robk
Contacteer:

Bericht door Robk » 25 nov 2012, 21:33

Gebruik voor SMTP staat inderdaad op "nee".
Ik zal eens contact met onze host opnemen. Misschien dat zij kunnen achterhalen waarom er zo'n vertraging is.
Bedankt voor je hulp !

Robk
Contacteer:

Bericht door Robk » 28 nov 2012, 21:45

Heb de vraag bij onze host voorgelegd en gevraagd of zij me wilden helpen daar ik geen idee heb wat te doen.
Dit is het antwoord dat ik van onze host krijg:

Daarvoor moet PHPBB u eerst aangeven wat voor query u moet uitvoeren.

Welke query moet ik uitvoeren ?? :oops:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 30 nov 2012, 00:01

Ik begrijp niet wat je host daarmee bedoeld. Het heeft mijns inziens niets te maken met een query.

phpBB maakt gebruik van de standaard PHP mail() functie. Als de e-mails verstuurd worden, betekent het dus dat de e-mails correct doorgegeven worden aan deze functie. De vraag is alleen waarom deze vertraagd verstuurd worden.

Kun je als extra testje het volgende doen:
  • Beheerderspaneel
  • Instellingen e-mails
  • Zet "E-mail pakketgrootte:" op 1
  • Ga vervolgens naar de tab SYSTEEM
  • Massa e-mail
  • Vul je eigen gebruikersnaam in bij "Verstuur naar gebruikers:", vul een onderwerp in en een testbericht, zorg dat het vinkje bij "Verstuur direct" aan staat en druk op E-mail
  • Kijk vervolgens of de e-mail binnen een redelijk tijdsinterval bij je binnenkomt.
HGN op phpbb.com

Robk
Contacteer:

Bericht door Robk » 05 dec 2012, 13:20

Sorry voor de late reactie.
Heb dit zonet geprobeerd en de mail werd direct verzonden.
Zal nu eens vragen of iemand mij een pb kan sturen. Kijken of de notificatiemail ook direct verzonden wordt.

In elk geval bedankt voor je hulp ! :D

Robk
Contacteer:

Bericht door Robk » 06 dec 2012, 20:42

Het lijkt te werken nu :D
Bedankt voor je hulp Pola.

Gesloten