- Adres van je forum: http://mijn.forum.com
Event. modificaties op je forum: Niet veel
Wanneer ontstond het probleem? vanaf het begin
phpBB versie: 3.0.9
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nvt
Wat is het probleem?
Link naar PM in notificatiemail werkt niet
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Link naar PM in notificatiemail werkt niet
Laatst gewijzigd door nick123 op 22 nov 2012, 05:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Link naar PM in notificatiemail werkt niet
Bedoel je de link die in de e-mail staat? Kun je hier de inhoud van zo'n e-mail weergeven (tussen code tags)?
Kun je toch aangeven welke modificaties er geinstalleerd zijn?nick123 schreef:Event. modificaties op je forum: Niet veel
HGN op phpbb.com
Geen modificaties eigenlijk.
Ik bedoel inderdaad de link die normaal in de email zou moeten komen waardoor je naar het bericht kan gaan. Zoals je hieronder ziet is er geen link te zien bij "klik op de volgende link om je berichten te bekijken"
De link zou moeten komen van de functie: {U_VIEW_MESSAGE} die als volgt gescript is:
Ik bedoel inderdaad de link die normaal in de email zou moeten komen waardoor je naar het bericht kan gaan. Zoals je hieronder ziet is er geen link te zien bij "klik op de volgende link om je berichten te bekijken"
Code: Selecteer alles
Hallo Username,
Je hebt een nieuw bericht ontvangen van "username" op het forum
"Mijnforum" met het volgende onderwerp:
mijn onderwerp
Klik op de volgende link om je berichten te bekijken:
Je kunt deze waarschuwingen eventueel uitschakelen via de instellingen in
je profiel.
--
Met vriendelijke groet,
'U_VIEW_MESSAGE' => "$url&f=$folder_id&p=" . $row['msg_id'],
Eigenlijk wel, in ieder geval de advertenties.nick123 schreef:Geen modificaties eigenlijk.
Ook was de e-mail die je bijvoegde niet een echte e-mail die je ontvangen hebt.
Je forum is versie 3.0.9, maar je nederlandse taalbestanden zijn 3.0.10 of 3.0.11. Die combinatie werkt niet goed met elkaar.
Je zult je forum moeten updaten naar de laatste versie én de laatste versie nederlandse taalbestanden gebruiken en je custom stijl bijwerken naar de laatste versie.
Als alternatief zou je ook de volgende tekst in /language/nl/email/privmsg_notify.txt kunnen zetten:
Subject: Er is een nieuw bericht
Hallo {USERNAME},
Je hebt een nieuw bericht ontvangen van "{AUTHOR_NAME}" op het forum "{SITENAME}" met het volgende onderwerp:
{SUBJECT}
Klik op de volgende link om je berichten te bekijken:
{U_INBOX}
Je kunt deze waarschuwingen eventueel uitschakelen via de instellingen in je profiel.
{EMAIL_SIG}
HGN op phpbb.com
Ligt eraan hoe je "modifications" bekijkt. Een ander template is geen echte MOD in mijn ogen. De email is rechtstreeks een copy uit mijn mailbox waarbij ik om privacyredenen de gebruikersnaam en topic titel heb aangepast. Het is dus wel degelijk precies hoe hij bij mensen binnenkomt.
Ik dacht toch echt language files genomen te hebben voor 3.0.9, maar blijkbaar is dit inderdaad fout gegaan, stom. Ik download dus even de 3.0.9 language pack en installeer die. Het updaten van het forum is onmogelijk vanwege andere zaken die er in de toekomst komen en enkel werken met 3.0.9.
Bedankt voor de hulp.
Ik dacht toch echt language files genomen te hebben voor 3.0.9, maar blijkbaar is dit inderdaad fout gegaan, stom. Ik download dus even de 3.0.9 language pack en installeer die. Het updaten van het forum is onmogelijk vanwege andere zaken die er in de toekomst komen en enkel werken met 3.0.9.
Bedankt voor de hulp.
Dat is een slecht uitgangspunt hoor.
Wat nu als je host straks bijvoorbeeld zijn php gaat updaten en die versie werkt weer niet met phpBB 3.0.9, dan ligt dus alles eruit.
Wat nu als je host straks bijvoorbeeld zijn php gaat updaten en die versie werkt weer niet met phpBB 3.0.9, dan ligt dus alles eruit.
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
Dat zal niet gebeuren want we beslissen zelf wat er wel of niet op de server draait.