Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Onlangs heb ik een database backup gevonden en ik zou graag dit forum weer online willen krijgen. Echter ik weet niet meer de bijbehorende database gegevens en heb inmiddels een totaal nieuwe server en andere hostname.
Is het nog mogelijk een schone phpbb installatie op mijn nieuwe server te laten draaien en daar mijn oude backup te herstellen? Ik zou jullie zeer dankbaar zijn als jullie mij hier meer over kunnen vertellen!
Mvg,
J
Oude database gevonden
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Oude database gevonden
Ik zou eerst een aantal dingen van je willen weten...
- 1. Die back-up heb je die op je computer of staat die nog op je oude server?
2. Hoe heb je die back-upo gemaakt, met phpmyadmin of via je beheerderspaneel van phpBB?
3. Weet je toevallig ook welke phpBB versie je back up is?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
Hi David alvast bedankt voor je hulp!
De backup staat op mn computer
Ik heb de backup destijds gemaakt via het beheerderspaneel, wel een volledige backup in beide formaten
Ik weet de versie van de backup destijds, dus ik zou dezelfde versie phpbb kunnen installeren en daarna steeds upgraden
De backup staat op mn computer
Ik heb de backup destijds gemaakt via het beheerderspaneel, wel een volledige backup in beide formaten
Ik weet de versie van de backup destijds, dus ik zou dezelfde versie phpbb kunnen installeren en daarna steeds upgraden
Ik ga er vanuit dat een phpBB3 forum was (en niet een phpBB2).
Je kunt dan gewoon de laatste versie phpBB installeren met een nieuwe database.
Je moet aan het einde van de installatie de install folder nog niet verwijderen.
Vervolgens moet je de backup van de database importeren. Als dat niet op de normale manier lukt, omdat er een time-out optreedt tijdens het importeer process, moet je proberen om de import te doen met BigDump.
Als de database geimporteerd is moet je met je browser naar <je forum url>/install/database_update.php browsen.
Als dat volledig uitgevoerd is, kun je de install folder verwijderen.
Je kunt dan gewoon de laatste versie phpBB installeren met een nieuwe database.
Je moet aan het einde van de installatie de install folder nog niet verwijderen.
Vervolgens moet je de backup van de database importeren. Als dat niet op de normale manier lukt, omdat er een time-out optreedt tijdens het importeer process, moet je proberen om de import te doen met BigDump.
Als de database geimporteerd is moet je met je browser naar <je forum url>/install/database_update.php browsen.
Als dat volledig uitgevoerd is, kun je de install folder verwijderen.
HGN op phpbb.com
Super bedankt, het is inderdaad een phpbb 3 versie, ik geloof 3.0.7 , 3.0.8 of 3.0.9
Ik ga het proberen!
Ik ga het proberen!
Hi het werkt helaas niet 
Ik heb het zowel met als zonder big dump geprobeerd, het phpbb3 forum is online, ik heb een nieuwe database gemaakt en de backup van het forum is ook goed, maar als ik hem restore via beheerderstools of bigdump dan zegt hij dat het is gelukt, maar mijn berichten komen niet terug
Any ideas what could be wrong?

Ik heb het zowel met als zonder big dump geprobeerd, het phpbb3 forum is online, ik heb een nieuwe database gemaakt en de backup van het forum is ook goed, maar als ik hem restore via beheerderstools of bigdump dan zegt hij dat het is gelukt, maar mijn berichten komen niet terug

Any ideas what could be wrong?