van SMF naar phpbb: hoe data overzetten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DJMO

van SMF naar phpbb: hoe data overzetten?

Bericht door DJMO » 02 nov 2012, 15:08

• Adres van je forum: http:// nog niet relevant
    Event. modificaties op je forum: geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: de laatste

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?
ik ben onlangs een eigen forum gestart voor wat vrienden, echter dat wasmet smf. ik heb niets dan problemen gehad met die sftware (niet, slecht werkende modificaties etc). Daarom wil ik graag overstappen naar phpbb. Echer kan ik mijn leden, en alle data simpel overzetten en zo ja hoe dan??

alvast bedankt voor de hulp!

Ger
Contacteer:

Re: van SMF naar phpbb: hoe data overzetten?

Bericht door Ger » 02 nov 2012, 15:36

Er is een convertor beschikbaar voor SMF 1.1.x. De convertor voor SMF 2.0.x vind je hier, maar die heeft wat issues (topic ff lezen). Deze zou wel moeten werken voor de belangrijkste onderdelen.

DJMO

Bericht door DJMO » 02 nov 2012, 15:52

Ger schreef:Er is een convertor beschikbaar voor SMF 1.1.x. De convertor voor SMF 2.0.x vind je hier, maar die heeft wat issues (topic ff lezen). Deze zou wel moeten werken voor de belangrijkste onderdelen.
Zou je me misschien kunnn uitleggen hoe dit dan precies werkt? Ik ben misschien handig met software, hiervan snap ik geen fluit :oops:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 nov 2012, 20:40

Je installeert phpBB3 in een map naast je smf installatie zoals een standaardinstallatie werkt. Hierna ga je weer naar het install scherm van phpBB3 en kiest daarna niet voor het tabblad installeren maar voor converteren en kiest dan de juiste software vanwaar je naar phpBB wil converteren.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

DJMO

Bericht door DJMO » 03 nov 2012, 10:59

goed, op de testomgeving is het nu gelukt om alles te converteren (met uitzondering van de user avatars, maar dat is geen ramp, die stellen ze maar opnieuw in straks :P ) maar daar heb ik het dus gedaan door het oude forum in een smf map te zetten, en de phpbb in eigen mp. Echter ik wil straks datze het forum kunnn bereiken zonder dat er een /phpbb achter de url moet. Hoe kan ik dat oplossen ??

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 nov 2012, 12:20

Je kunt de forum bestanden zonder problemen verplaatsen naar de root folder met een goede FTP client.
HGN op phpbb.com

DJMO

Bericht door DJMO » 03 nov 2012, 12:40

Pola schreef:Je kunt de forum bestanden zonder problemen verplaatsen naar de root folder met een goede FTP client.
dat gaat wel lukken dan :)

en ik heb toch nog een vraagje: ik heb nu theme WoWMaevahEmpire * geinstalleerd maar ik zie geen knopjes om te quoten of je eigen posts te editen. ook open ieuw topic is niet mogelijk terwijl alle permissie goed staan ingesteld .. wát doe ik fout? :oops:

-edit- het is al gelukt, Ron (hier wel bekend :P ) heeft me al geholpen :-D

Gesloten