witte pagina, bij het toevoegen van een

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
David
Contacteer:

witte pagina, bij het toevoegen van een

Bericht door David » 22 okt 2012, 17:28

• Adres van je forum: http://www.urbexnederland.nl/urbex/
    Event. modificaties op je forum: Reimg Image Resizer, Add User, phpBB Statics, Peoplesign captcha Plugin, Hide bots en spiders, Hello Name Tag, Post per day, Country Flag User Edition, User Mention MOD en Top stats
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag opgemerkt, door de eigenaren!
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest voor de eigenaren van dit forum, ik heb bovenstaande modificaties voor hun geïnstalleerd.
    Wat is het probleem?
Als wij deze afbeelding als bijlage willen uploaden/toevoegen ontstaat er een witte pagina. Ik heb de DEBUG Mode aangezet in dit lijntje php_flag display_errors on toegevoegd aan de .htaccess. Helaas krijgen ik dan geen foutmelding gezien.

Wat ik vreemd vind is dat verschillende andere afbeeldingen met verschillende afmetingen wel gewoon als bijlage toegevoegd kunnen worden. Het lijkt echt alleen met de afmetingen te maken hebben, in de bijlage instellingen van phpBB3 zou deze afbeelding in principe toegelaten moeten worden!

Het maakt trouwens ook niet uit of de extensie png of jpg is!

Heb de fout op mijn lokale server proberen na te maken maar dit is niet gelukt! Heeft iemand nog tips waar ik kan kijken, en misschien nog beter een oplossing? Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee...

Alvast bedankt ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Ger
Contacteer:

Re: witte pagina, bij het toevoegen van een

Bericht door Ger » 22 okt 2012, 18:29

Als je dezelfde afbeelding in een afbeeldingeditor een pixel hoger en/of breder cq smaller en/of lager maakt, maakt dat verschil?

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 okt 2012, 18:54

Je bedoelde de afbeelding schalen toch?

De hoogte was: 3721 pixels
Geschaald naar: 3700 pixels

Nu kan ik hem wel als bijlage toevoegen!

Betekend dat nu dat die afbeelding gewoon veel te lang is? Of heeft het ook met de pixels van de thumnail te maken die staat nu op 800 zie ik. Ik snap eerlijk gezegd niet hoe het nu zit, dus misschien kun je me het beetje uitleggen ;)

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 22 okt 2012, 20:23

Ik weet eerlijk gezegd niet direct de reden. Maar wat nu als je een nieuwe afbeelding pakt van hetzelfde formaat? Doet dat iets? En zit er misschien iets raars in de EXIF data van de afbeelding? Doet het iets als je die verwijdert?

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 okt 2012, 20:43

Ik heb alleen een witte afbeelding gemaakt met dezelfde afmetingen als de afbeelding die nu steeds een witte pagina geeft. Die wordt gewoon toegevoegd!

Daarnaast heb ik zelf een printscreen gemaakt van het forumoverzicht, die geschaald naar de afmetingen van het logo wat steeds een witte pagina geeft. Ook dan wordt het logo weer toegevoegd!

Hoe kan ik EXIF gegevens verwijderen kan dan ook met GIMP?

Ben al blij dat mijn vermoeden klopt! Dat het aan de afbeelding ligt en niet aan de software van phpBB3 ;)

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 22 okt 2012, 21:08

In gimp bij opslaan haal vinkje weg bij "Save Exif", onder geavanceerde opties, onder de slider van de kwaliteit.

David
Contacteer:

Bericht door David » 22 okt 2012, 21:30

Die optie staat blijkbaar niet aan op deze afbeelding kan hem niet aan of uitzetten! Ik moest de afbeelding wel als jpg opslaan... want bij png kom je die optie niet tegen.

Wat ik ook erg vreemd vind is dat jpg het nu wel doet en png nog steeds niet!

Maar goed ik ga de eigenaren op de hoogte brengen ;) Want volgens mij heeft verder niks met phpBB3 te maken ;) Bedankt voor jullie tijd en antwoorden.

Gesloten