Kan niet verbinden met SQL

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Darwish

Kan niet verbinden met SQL

Bericht door Darwish » 03 sep 2012, 02:50

• Adres van je forum: http://www.viciousko.com/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? bij het installeren
    phpBB versie: 3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? (eerste keer dat ik het probeer)
    Wat is het probleem?
Als ik eenmaal bij de database connection settings komt dan krijg ik constant deze fout

Database server hostname or DSN

Code: Selecteer alles

Host '*Hier doe ik de SQL Naam(computernaam)' is not allowed to connect to this MySQL server
ik heb zowel Localhost geprobeerd als mijn website en leeg gelaten, en nog tig opties, maar het komt allemaal neer dat hij niet wilt connecten naar me DB (Forum). Ik gebruik windows authentication, dus ik neem aan dat ik database username/password leeg kan laten (ook al heb ik wel meerdere dingen geprobeerd o.a root).

Fout die ik krijg als ik localhost invult bij Database Server Hostname or DSN:

Access denied for user ''@'localhost' to database 'forum'
Fout die ik krijg als ik mijn website invult bij Database Server Hostname or DSN:

Host '*SQL/COMPUTERNAAM*' is not allowed to connect to this MySQL server
PS: Ik gebruik apache 2.2 hier voor. Ik heb xampp ook geprobeerd, maar daar kwam ik niet eens op 't install gedeelte.

owja, mijn config.php is helemaal leeg (standaard) geen idee of ik daar iets mee moet doen of dat het vanzelf wordt ingevuld naar mate de installatie verder gaat.

Ik hoop dat ik mijn probleem een beetje duidelijk heb kunnen maken, en dat iemand mij hier uit de brand kan helpen.

Richard.

Pola
Contacteer:

Re: Kan niet verbinden met SQL

Bericht door Pola » 04 sep 2012, 00:49

De config.php file wordt pas aangemaakt tijdens het installatieproces, dus het klopt wel dat die nog leeg is.

Als je een MySQL database hebt kun je volgens mij de Database server hostname leeglaten.
Heb je bij het aanmaken van de database (ik neem aan dat je een lege database gemaakt hebt) een gebruikersnaam en wachtwoord voor connectie met de database geconfigureerd? Dan moet je hetzelfde naam en wachtwoord gebruiken.
HGN op phpbb.com

Darwish

Re: Kan niet verbinden met SQL

Bericht door Darwish » 04 sep 2012, 01:00

Edit;

Probleem is opgelost, bleek dat ik een odbc moest aan maken en dan connecten via MySQL ODBC.
Thanks !

Gesloten