Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Doesjka
Bericht
door Doesjka » 29 aug 2012, 23:13
- Adres van je forum: http://mokummerforum.nl
Event. modificaties op je forum: share on mod
Wanneer ontstond het probleem? tijdens het updaten van 3.0.10 naar 3.0.11
phpBB versie: 3.0.11
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
Wat is het probleem?
Ik ging updaten met de auto update. Eerst de database, dat ging goed, daarna kreeg ik deze melding:
de bijgewerkte bestanden zijn incompleet. Ik heb de installmap verwijderd en nog een keer geupload, en geprobeerd nog eens te updaten maar er gebeurde precies hetzelfde.
Zie
Ik weet niet waarom het misging of wat ik moet doen.
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 30 aug 2012, 22:15
Deze melding betekent dat er bestanden missen in de installmap.
Hoe upload je de bestanden naar de server?
Je dient een goede FTP client te gebruiken. Een veelgebruikte FTP client is
FileZilla.
-
Doesjka
Bericht
door Doesjka » 31 aug 2012, 16:51
Ik gebruik filezilla . Ik heb de bestanden van de installmap en de docsmap vergeleken. Het zijn er evenveel en ze zijn even groot.
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 31 aug 2012, 22:48
De docs map is niet echt van belang.
Als je in de install map kijkt, zie je daar vijf php bestanden en een map update. In de map update vind je weer één bestand, index.php en de mappen new en old.
Wanneer je het bestand /install/update/index.php opent, vind je daarin een lijst met bestanden die tijdens de update van 3.0.10 naar 3.0.11 bijgewerkt moeten worden. Deze bestanden moeten aanwezig zijn in zowel de new als in de old map.
Indien er verschillen zijn tussen de lijst met bestanden in index.ph en de bestanden op de server, dan krijg je de foutmelding.
Weet je zeker dat alle bestanden correct uitgepakt zijn uit de zip file en correct geupload zijn naar de server? In de map install (inclusief submappen) staan 378 bestanden (en 57 mappen).
-
Doesjka
Bericht
door Doesjka » 02 sep 2012, 20:28
Dank voor je hulp.
Als ik je goed begrijp moet ik van de upgeloade install map de old en new vergelijken met de index.php
Het enige dat ik kan vinden is dat de OLD map 1 bestand heeft (dat afwijkt van de NEW): adm/images/phpbb_logo.gif
In de map NEW staat ook maar 1 bestand: adm/images/phpbb_logo.png
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 02 sep 2012, 20:37
Dan missen er toch heel wat bestanden. In totaal moeten er zowel in de old als in de new map 186 bestanden en 27 mappen staan.
Heb je de Automatische updater van phpBB.nl gedownload:
http://www.phpbb.nl/downloads/.
Heb je vervolgens de zip file uitgepakt op je PC?
Volgens mij zou je dan het hierboven genoemd aantal bestanden in de mappen moeten hebben.
Vervolgens moet je de gehele install map in eens uploaden naar de root van je forum, zodat in de root van je folder de install map aangemaakt wordt met alles wat er in zit.
-
Doesjka
Bericht
door Doesjka » 02 sep 2012, 20:57
Ik bedoelde niet dat er maar 1 bestand in de hele map stond maar dat ze van elkaar afwijkten.
Anyway, het is nu dus wel gelukt. Bedankt!