Vraagje over inhoud van bepaalde subfora "kopiëren"...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DanielFr

Vraagje over inhoud van bepaalde subfora "kopiëren"...

Bericht door DanielFr » 20 aug 2012, 18:52

Adres van je forum: http://www.lectomunda.net/

Net zoals je een back-up van het gehele forum kunt maken, en dus alles in één keer kunt "kopiëren en plakken", overhevelen, naar een nieuwe site, een "leeg" forum, vroeg ik me af of je dat ook kunt doen met bepaalde categorieën of subfora apart?

Zodat je dus de inhoud van één heel subforum, met alle berichten en topics, kunt "back-uppen", en kunt plakken in een geheel nieuw, leeg PHPBB3-forum?

Bedankt! :)

Pola
Contacteer:

Re: Vraagje over inhoud van bepaalde subfora "kopiëren"...

Bericht door Pola » 20 aug 2012, 21:56

Nee.

Je moet dan het hele forum backuppen, overhevelen naar een nieuw leeg forum en dan alle forums die je niet wilt hebben verwijderen via de normale forumfuncties.
HGN op phpbb.com

DanielFr

Bericht door DanielFr » 21 aug 2012, 01:41

Ik vraag dit omdat het volgens mij misschien een veel beter idee lijkt om gewoon weer een geheel nieuw, leeg forum te starten, op een nieuw domein, zodat we in ieder geval définitef verlost zijn van al die vreselijk frustrerende en rare problemen op onze huidige site, want er moet toch wel ergens íets in de "roots" van de site zitten waardoor dit allemaal zo'n hele ****-zooi is.

En dan willen we natuurlijk niet letterlijk ieder elk bericht en topic één voor één moeten gaan kopiëren, plakken, en op volgorde plaatsen, en de auteur van de post wijzigen. :shock:

DanielFr

Bericht door DanielFr » 21 aug 2012, 17:18

Want daar zijn we dan natuurlijk, minstens een half jaar lang dag-en-nacht mee bezig... :roll:
En ik denk dus; daar móet toch gewoon wel een makkelijkere en snellere manier voor zijn.

Want met een volledige back-up van het hele Forum; zo nemen we toch ook meteen alle errors en problemen met ons mee... of niet?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 aug 2012, 23:34

De database is redelijk complex, zeker als je niet detail kennis van de database hebt. Heel veel gegevens in de tabellen in de database zijn aan elkaar gekoppeld. Gebruikers, groepen, berichten, onderwerpen, forums, permissies, polls, ...
Zelfs met veel kennis van de database zou het nog een gigantische klus zijn om die per forum te exporteren en over te zetten naar een nieuwe database, waarbij na elke import in de nieuwe database alle koppelingen in orde zouden moeten zijn. De grote hoeveelheid fora maakt het daarbij extra complex.
HGN op phpbb.com

Gesloten