Fout in ledenlijst, laatst actief, met style we_universal

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
CD130

Fout in ledenlijst, laatst actief, met style we_universal

Bericht door CD130 » 02 aug 2012, 12:58

• Adres van je forum: Forum voor alleen leden.
    Event. modificaties op je forum: nvt
    Wanneer ontstond het probleem? Het forum is pas sinds een paar weken online. Ik weet niet het probleem er al was vanaf het begin.
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? favicon.ico, aantal bbc code's voor youtube en googlemaps.
Wat is het probleem?
Wanneer ik als beheerder de ledenlijst sorteer op laatst actief dan klopt dit niet. Sommige leden zijn bijvoorbeeld vandaag online geweest, maar er staat een oudere datum bij hun naam. Als ze online zijn klopt de datum wel, maar na een paar minuten krijgen ze zomaar de oudere datum weer terug. Dit terwijl ze soms zelfs een bericht op het forum hebben geplaatst.
Laatst gewijzigd door CD130 op 02 aug 2012, 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.

CD130

Re: Fout in ledenlijst: laatst actief / user_lastvisit

Bericht door CD130 » 02 aug 2012, 14:45

Ik heb iets nieuws ontdekt wat misschien kan helpen...
Ik maak gebruik van de style we_universal.
Het tijdstip dat staat bij laatst actief is bij sommige leden anders dan het tijdstip wat staat wanneer je klikt op een naam van een gebruiker... Daar staat bij laatst bezocht, de juiste tijd... Bij de style prosilver zijn deze twee tijden wel gelijk aan elkaar en bij dan weer terug schakelen naar we-universal zijn de tijden een paar uur goed. Daarna is het weer helemaal mis...

Het probleem zit hem dus in de style... Ik hoop dat iemand de fout kan opsporen!
Bedankt alvast.

Pola
Contacteer:

Re: Fout in ledenlijst, laatst actief, met style we_universa

Bericht door Pola » 03 aug 2012, 01:16

Kun je toch de link naar het forum geven? Dat maakt het mogelijk om de stijlbestanden te controleren.
HGN op phpbb.com

CD130

Bericht door CD130 » 03 aug 2012, 10:31

Ik hoop dat je mij kan helpen.

Voor niet leden is er geen toegang tot de berichten... Ik hoop dat dit geen probleem is.

Op dit moment is het probleem er weer... sommige tijden van de ledenlijst komen niet overeen met het profiel van een enkel lid. Switch ik naar prosilver dan is het weer goed. Bij terugschakelen is het probleem in de we_universal style tijdelijk weg. Het is zelfs weg wanneer ik 1x de style prosiler als voorbeeld bekijk in het beheerderspaneel en daarna weer terug ga naar de ledenlijst van we_universal. Het is maar een klein probleem, maar wel heel raar...
Laatst gewijzigd door CD130 op 28 mar 2015, 13:21, 2 keer totaal gewijzigd.

CD130

Bericht door CD130 » 03 aug 2012, 20:10

Zou het aan de overall_footer.html gelegen kunnen hebben? Ik heb deze vandaag vervangen en het probleem lijkt nu weg te zijn... Kan het me bijna niet voorstellen... Ik heb helaas het oude bestand niet meer.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 aug 2012, 21:01

Ja, dat is heel goed mogelijk.
In de overall_footer staat RUN_CRON_TASK waarmee een aantal administratieve taken uitgevoerd worden.
HGN op phpbb.com

CD130

Bericht door CD130 » 03 aug 2012, 21:33

Ik heb vermoedelijk een overall_footer uit een andere style gebruikt vanwege aanpassingen in het onderschrift... Nooit bij stil gestaan dat daardoor iets mis zou gaan...
Vandaag het originele bestand aangepast en ik heb de hele dag geen problemen in de ledenlijst! Denk dus dat het verholpen is. Mocht het niet zo zijn dan kom ik wederom om je hulp vragen :)
Dit is mijn eigen fout geweest :( Bedankt voor je tijd en hulp!!

CD130

Bericht door CD130 » 04 aug 2012, 19:30

Probleem is er weer...
Tijden worden nu in de prosilver en in de we_universal style verkeerd weergegeven.
Tijstip laatst actief komt in een aantal gevallen niet overeen met laatste bezocht... Heel raar...

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 04 aug 2012, 23:31

Heb je, sinds je de originele overall_footer hebt teruggeplaatst wijzigingen aangebracht in één of meerdere forumbestanden?
HGN op phpbb.com

CD130

Bericht door CD130 » 04 aug 2012, 23:40

Nee en het rare is dat het probleem vanzelf weer is verdwenen. Alle tijden klopen nu weer (voor even). In de logboeken is ook niks terug te vinden. Super raar allemaal...

Update:
Ik heb na de laatste keer de cache van mijn browser geleegd en toen was het probleem al verholpen. Dit had dus niks met het forum zelf te maken. Vervolgens nog even het buffer geleegd en een aantal andere taken uitgevoerd via de startpagina van het beheerderspaneel en het probleem blijft weg.

Ik durf nu wel met zekerheid te zeggen dat het is opgelost! Bedankt voor jullie hulp!

Gesloten