Anonymus

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
hspoor

Anonymus

Bericht door hspoor » 02 aug 2012, 08:10

Goedemorgen,

Ik heb een wat domme fout gemaakt, ik heb namelijk abusievelijk Anonymus verwijderd uit de groep gasten. Daarbij was het forum voor gasten niet meer zichtbaar. Door weer de juiste permissies aan de groep gasten toe te kennen, is het forum weer zichtbaar. Echter de zoekfunctie en "toon actieve onderwerpen" geeft de foutmelding "je hebt geen permissies om het forum te doorzoeken". Heb deze permissie echter wel ingesteld voor de groep gasten.Verder lijkt voor de gasten alles wel normaal te werken, zie regelmatig ingelogde leden, dus de gasten lijken ook wel te kunnen inloggen.

Maar daarmee is Anonymus nog niet terug in de groep Gasten. Nu heb ik op dit forum er al diverse berichten over gevonden en ook daarbij oplossingen gelezen. Maar of het nu om aanpassing van php-users of via de support toolkit gaat, ik snap er eigenlijk helemaal niets van, dit soort dingen doorzie ik gewoon niet, hoe goed men het ook probeert uit te leggen. Daarom is mijn vraag of iemand van het support team dit aan wil passen, dat lijkt me het allerbeste, voor ik nog meer vernaggel........

Bij deze beleefd gevraagd.

Pola
Contacteer:

Re: Anonymus

Bericht door Pola » 02 aug 2012, 09:06

Ik wil wel een kijkje nemen naar de instellingen op je forum, als je me per PB gebruikersnaam en wachtwoord van een administrator (en founder) wilt sturen.
HGN op phpbb.com

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 aug 2012, 09:15

Beste hspoor,

Als eerste zou ik je willen adviseren je forum te updaten, niet dat je Anonymous daarmee terug krijgt. Maar omdat het verstandig is up-to-date te blijven, de laatste versie is 3.0.10 jij zegt 3.0.2 te hebben dat betekend dat je 8 versies achterloop. Zorg dat je up-to-date bent zo zit je altijd goed ;)

Wat betreft het herstellen van Anonymus, in principe is het niet heel moeilijk:
  • Download de Support toolkit
  • Dan ga je de map uitpakken
  • Als je de map opent zie je 2 mappen en 2 bestandjes staan. De map STK moet je uploaden naar de ROOT van je forum dat is waar ook je config.php staat.
  • Vervolgens ga je naar de STK http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/stk
  • Dan log je in met dezelfde forum gegevens als je beheerdersaccount
  • Dan klik je op de TAB: Suporttools
  • Dan klik je aan de linkerkant op Sanitise Anonymous user:
  • De rest gaat vanzelf, als goed is krijg je melding dat alles is hersteld!
Op zich is het dus niet heel erg ingewikkeld ;) Misschien zie je het zitten het toch zelf eens te proberen?

Ik zie net dat Pola al hulp heeft geboden dat kan natuurlijk ook ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

hspoor

Bericht door hspoor » 02 aug 2012, 09:58

Deze korte uitleg is mij duidelijk! En inderdaad maar eens zelf geprobeerd. En gelukt! Alles lijkt weer normaal te werken. Hartelijk dank. (ook Pola natuurlijk voor het aanbod)

Ja, updaten is nodig. Maar om dezelfde redenen hik ik hier ook al tijden tegen aan. Zeker omdat er in het verleden ook diverse mod's zijn doorgevoerd (ook door anderen) welke allemaal niet bekend zijn, althans de locaties niet. Helaas is hier geen enkele notitie van. Wel kan ik er een aantal bij naam noemen, voorzover ik nog weet. Bovendien is er een style toegepast, die dan ook ge-update moet worden, naar schijnt (of vervangen door een nieuwe versie?) Dat alles, daar zie ik serieus geen gat in.

Ik heb me er al veel vaker in verdiept via dit forum, maar dit is en blijft mij te complex en in mijn geval dus riskant. Misschien dat het support hierin toch iets kan betekenen, om het helemaal in orde te maken? Ik vernam dat daarbij een donatie op prijs gesteld wordt, dat is uiteraard bespreekbaar......

David
Contacteer:

Bericht door David » 02 aug 2012, 11:05

Het support team geeft alleen support en kan in principe niet helpen met het updaten van je forum. Wat je welk kunt doen is een oproep plaatsen op het prikbord, je kunt dan kiezen voor het gevraagd forum waar men meestal wel een vergoeding verwacht. Of het service team die je in principe gratis helpt, een donatie is welkom als motivatie maar zeker niet verplicht!

Wat betreft je stijl 8 versies updaten zou veel werk kunnen zijn, alhoewel dat voor Subsilver2 gebaseerde stijlen geloof ik wel meevalt. Jouw stijl is goed bijgewerkt er is een 3.0.10 versie: http://www.phpbb3styles.net/db/style/Mi ... ed?lang=nl Alleen als je die wilt gebruiken moet je weten welke wijzigingen er allemaal zijn gedaan de afgelopen jaren. Die zul je dan opnieuw moeten toevoegen.

Het is wel handig om te weten welke modificaties je op dit moment op je forum hebt geïnstalleerd, vermoedelijk zullen een aantal van deze MODS inmiddels ook verouderd zijn. Sommige MODS kun je wel terug vinden in het beheerderspaneel andere MODS misschien via je bestanden en mappen. Ik zou alvast eens beginnen met een lijst maken, eerst de modificatie die je weet, dan de modificatie die je vind via je beheerderspaneel. Kijken in de bestanden en mappen zou voor jouw misschien niet zo makkelijk zijn aangezien je ongeveer moet weten waar je moet kijken ;)

Mijn advies zou dus zijn, zoek eerst zelf even uit welke wijzigingen en/of Modificaties je forum heeft, het handigst zou zijn met de versie nummer van de MODS. Zet dat netjes op een rijtje dan heb je een overzicht van wat je allemaal hebt en wat er een update nodig heeft. Volgens mij is dat het handigst voor je echt aan een update gaat beginnen. Tenminste dat zou mijn persoonlijke advies zijn ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

hspoor

Bericht door hspoor » 02 aug 2012, 17:59

OK, ik zal proberen om de zaken zo veel mogelijk op een rij te krijgen en dit zoveel mogelijk proberen te vinden. Wat de bertreft de style: deze zou dus op subsilver gebaseerd zijn, maar de huidige draait op prosilver.

Solidjeuh
Contacteer:

Bericht door Solidjeuh » 11 aug 2012, 18:10

Bedankt David!
Die Support toolkit heeft me ook net geholpen met hetzelfde probleem :)
Forum voor NL Extensie vertalingen ---> https://www.solidjeuh.fun
----------------------------------------------------------------------------

Gesloten