Ik zit met een zeer vervelend probleem.
Ons domein (niet ons IP volgens de host) is belaagd door een spammer/hacker. Men stuurde een groot aantal request naar de server. Op basis van die info, is er een rule aangemaakt die dat blokt en dat schijnt te werken. We liggen er in ieder geval niet meer uit, de host moest de server dan steeds resetten en dat kostte hem veel tijd.
Nu hebben we vanaf donderdag 12.07 uur dat we over iedere PM of abonnement continue een notificatie krijgen, alsof het vastgelopen is en blijft hangen. Dit gaat maar door en voor ik iets ga doen wat misschien niet juist is wil ik hier vragen of iemand bekend is met dit probleem?
- Adres van je forum: http://www.ratten.nl/forum
Event. modificaties op je forum: Link in nieuw tabblad, foto onderaan forumindex, deze zijn al een tijd aanwezig.
Wanneer ontstond het probleem? 26 juli
phpBB versie: 3.0.10
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Waarschijnlijk heeft de host iets aan de server veranderd. Het domein wordt/werd belaagd door een spammer, waardoor de server steeds crashte tussen de middag, dit is opgelost door de verhuizing. 27 juli (gisteren) zijn we verhuisd van een dedicated server naar een VM Cloud server. Op de dedicated server was het probleem al begonnen en dat is gebleven met de mails. Ik vermoed dus dat het in de DB zit.
Wat is het probleem? De emailnotoficatie bij PM's en abonnementen lijkt vast te lopen. Iedere paar minuten krijgen de leden over hetzelfde een PM en dat gaat maar door.
Als admin zijnde krijg ik wel wat PM's, dus ik heb ontvang nu minstens 1000 email notificaties per dag.
Alvast bedankt.