Opnieuw installeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mikedeg

Opnieuw installeren

Bericht door mikedeg » 26 jul 2012, 06:27

• Adres van je forum: http://ffo-clan.nl/forum/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem? Wilde update doen...maar er ging zoveel mis, dat ik opnieuw moest installeren.
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Zie bovenstaand
    Wat is het probleem?
Ik heb gisteren geprobeerd een installatie te doen, maar ik krijg een foutmelding;

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

Ik heb gisteren 3 uur geprobeerd met allerlei verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
(ik heb mijn account via mijndomein.nl)

Ik hoop dat iemand mij even op weg wil helpen met de installatie!

Pola
Contacteer:

Re: Opnieuw installeren

Bericht door Pola » 26 jul 2012, 08:08

Dat heeft te maken met de configuratie van MySQL.
Hiervoor moet je contact opnemen met je hosting provider.

Maar waarom moet je een nieuwe installatie doen. Dat is alleen nodig als de database onherstelbaar beschadigd is. Heb je de originele database nog (of een backup)?
HGN op phpbb.com

mikedeg

Bericht door mikedeg » 26 jul 2012, 08:12

Pola schreef:Dat heeft te maken met de configuratie van MySQL.
Hiervoor moet je contact opnemen met je hosting provider.

Maar waarom moet je een nieuwe installatie doen. Dat is alleen nodig als de database onherstelbaar beschadigd is. Heb je de originele database nog (of een backup)?

Nee, ben daar heel stom overheen gegaan met een nieuwe versie ipv update!

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 26 jul 2012, 09:50

Het zou kunnen zijn dat je host een back-up heeft. Bij het pakket van 29 Euro staat wel aangegeven "Dagelijkse backup van je website". Het is me niet duidelijk of dat inclusief database is, maar daar kun je in ieder geval naar vragen.
HGN op phpbb.com

Gesloten