forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
simson

forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog

Bericht door simson » 14 jun 2012, 12:58

Mijn forum (aantal hoofdforums met subforums) is alleen toegankelijk voor leden. Hoe kan ik er voor zorgen dat het forumoverzicht niet zichtbaar is voor gasten?

Ik weet dat fora via forumrollen zijn af te schermen voor gasten. Maar ik zou het graag op het hoogste niveau willen afschermen, zodat dus ook niet zichtbaar is welke forums aanwezig zijn.

David
Contacteer:

Re: forumoverzicht alleen toegankelijk na inlog

Bericht door David » 14 jun 2012, 13:48

• Ga naar je beheerderspaneel
  • Klik op de tab: Permissies
  • Klik dan aan de linkerkant op: Forumpermissies
  • Selecteer nu de forums die gasten("gewone bezoekers") helemaal niet mogen zien!
  • Selecteer de groep gasten en klik op wijzig permissies
  • Klik bij al die forums op het linke "alles nooit" als je dat bij allemaal hebt gedaan klik je onderaan op Pas alle permissies toe.
Als je bovenstaande stappen nauwkeurig volgt, dan zouden gasten helemaal niks meer kunnen zien van je forums en/of onderwerpen.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

simson

Bericht door simson » 26 jun 2012, 08:42

David,

Excuus voor de late reactie. Door omstandigheden nog niet weer aan dit probleem toegekomen. En ik had het vinkje om me op de hoogte te houden van nieuwe reacties per abuis niet aangezet, dus ik ging er vanuit dat nog geen reactie was.

Je oplossing was precies wat ik zocht!! Hartelijk dank

Nog een aanvullende vraag: is het ook mogelijk om voor gasten die dus geen forums kunnen zien een melding weer te geven?

Simson

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 27 jun 2012, 00:12

Ja, dat is mogelijk.

Kun je aangegeven hoe/wat/waar je die melding voor niet-ingelogde bezoekers wilt weergeven (zo mogelijk vergezeld van een link naar je forum)?
HGN op phpbb.com

simson

Bericht door simson » 27 jun 2012, 10:31

Pola, dank voor je reactie.

De bedoeling is om voor voor niet-ingelogde bezoekers een melding te plaatsen als:

Om van dit forum gebruik te kunnen maken dien je in te loggen.

Die melding dient te verschijnen zodra een niet ingelogde bezoeker het forum benaderd.
Waar is niet zo belangrijk, als het maar duidelijk zichtbaar is.

Nu staat er onder Toon onbeantwoorde berichten - Toon actieve onderwerpen de melding:

Er zijn geen forums beschikbaar

Deze zou ik graag willen vervangen door bovenstaande melding. Als vervangen niet mogelijk is is het toevoegen van die melding ook oke.

groeten Simson

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 28 jun 2012, 00:25

Er van uitgaande dat je ervoor zorgt dat er wel degelijk een forum aangemaakt is, kun je de standaard tekst "Er zijn geen forums beschikbaar" in het taalbestand aanpassen. Dat is de makkelijkste oplossing.

Open /language/nl/common.php
Zoek

Code: Selecteer alles

'NO_FORUMS'					=> 'Er zijn geen forums beschikbaar.',
Vervang door

Code: Selecteer alles

'NO_FORUMS'					=> 'Om van dit forum gebruik te kunnen maken dien je in te loggen.',
HGN op phpbb.com

simson

Bericht door simson » 03 jul 2012, 09:21

Pola, hartelijk dank, dat was de oplossing.

Gesloten