- Adres van je forum: http://www.designityourself.nl/forum
Event. modificaties op je forum:PHPbb 2.0.23, mod's: gallery, portal en wiki geinstalleerd
Wanneer ontstond het probleem? het is niet echt een probleem, maar we hebben zo veel last van SPAM: ik wil graag over naar 3.0.10. Heb zelf de layout helemaal veranderd en weet nu niet hoe ik over moet naar een 3.0.10. Weet gewoon niet waat ik moet beginnen...
phpBB versie:nu 2.0.23
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?heel lang niets durven doen. Wel in een testomgeving geprobeerd maar nooit gelukt dus nooit live gegaan
Wat is het probleem?
forum update - het is een zooitje...
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
forum update - het is een zooitje...
Re: forum update - het is een zooitje...
Op zich is een conversie van phpBB2 naar phpBB3 niet zo heel complex. In de volgende Wiki staat beschreven hoe de conversie uitgevoerd kan worden.
Bij het converteren blijft je (oude) phpBB2 intact. Mocht er toch iets mis gaan met de conversie, dan heb je nog gewoon je phpBB2 forum.
Een kanttekening bij de conversie is wel dat je de geinstalleerde mod's en de eigen stijl (layout) kwijt zult raken. Deze worden niet mee geconverteerd.
Voor het phpBB3 forum bestaan er ook mod's voor gallery en portal. Alleen een wiki mod, zou ik zo uit mijn hoofd niet weten. Er zijn diverse stijlen beschikbaar voor phpBB3 of je zult je eigen stijl weer moeten creëren.
Bij het converteren blijft je (oude) phpBB2 intact. Mocht er toch iets mis gaan met de conversie, dan heb je nog gewoon je phpBB2 forum.
Een kanttekening bij de conversie is wel dat je de geinstalleerde mod's en de eigen stijl (layout) kwijt zult raken. Deze worden niet mee geconverteerd.
Voor het phpBB3 forum bestaan er ook mod's voor gallery en portal. Alleen een wiki mod, zou ik zo uit mijn hoofd niet weten. Er zijn diverse stijlen beschikbaar voor phpBB3 of je zult je eigen stijl weer moeten creëren.
HGN op phpbb.com
Re: forum update - het is een zooitje...
En daarmee bedoelt Pola dit artikelPola schreef:Op zich is een conversie van phpBB2 naar phpBB3 niet zo heel complex. In de volgende Wiki staat beschreven hoe de conversie uitgevoerd kan worden.

http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Co ... aar_phpBB3