forum update - het is een zooitje...

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
megara

forum update - het is een zooitje...

Bericht door megara » 19 jun 2012, 19:37

• Adres van je forum: http://www.designityourself.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:PHPbb 2.0.23, mod's: gallery, portal en wiki geinstalleerd
    Wanneer ontstond het probleem? het is niet echt een probleem, maar we hebben zo veel last van SPAM: ik wil graag over naar 3.0.10. Heb zelf de layout helemaal veranderd en weet nu niet hoe ik over moet naar een 3.0.10. Weet gewoon niet waat ik moet beginnen...
    phpBB versie:nu 2.0.23

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?heel lang niets durven doen. Wel in een testomgeving geprobeerd maar nooit gelukt dus nooit live gegaan
    Wat is het probleem?
Zou iemand me tegen vergoeding willen helpen? het forum bloed nu dood en dat vind ik zo zonde...

Pola
Contacteer:

Re: forum update - het is een zooitje...

Bericht door Pola » 19 jun 2012, 23:28

Op zich is een conversie van phpBB2 naar phpBB3 niet zo heel complex. In de volgende Wiki staat beschreven hoe de conversie uitgevoerd kan worden.

Bij het converteren blijft je (oude) phpBB2 intact. Mocht er toch iets mis gaan met de conversie, dan heb je nog gewoon je phpBB2 forum.

Een kanttekening bij de conversie is wel dat je de geinstalleerde mod's en de eigen stijl (layout) kwijt zult raken. Deze worden niet mee geconverteerd.
Voor het phpBB3 forum bestaan er ook mod's voor gallery en portal. Alleen een wiki mod, zou ik zo uit mijn hoofd niet weten. Er zijn diverse stijlen beschikbaar voor phpBB3 of je zult je eigen stijl weer moeten creëren.
HGN op phpbb.com

Ger
Contacteer:

Re: forum update - het is een zooitje...

Bericht door Ger » 21 jun 2012, 09:35

Pola schreef:Op zich is een conversie van phpBB2 naar phpBB3 niet zo heel complex. In de volgende Wiki staat beschreven hoe de conversie uitgevoerd kan worden.
En daarmee bedoelt Pola dit artikel :)
http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Co ... aar_phpBB3

Gesloten