afbeelding in header

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
BennyBernaer
Contacteer:

afbeelding in header

Bericht door BennyBernaer » 12 jun 2012, 07:52

Ik heb gisteren een afbeelding geplaatst in de header maar zoals jullie zien is er nog een klein probleempje. Mijn afbeelding word aan de rechterkant een stuk afgesneden. Tevens de navigatiebalk die eronder staat. Hoe en waar los ik dit op?

Afbeelding

Pola
Contacteer:

Re: afbeelding in header

Bericht door Pola » 12 jun 2012, 09:28

Je hebt een vaste breedte ingesteld voor je forum op 800 pixels, maar je wilt een afbeelding gebruiken die 985 pixels breed is. Dat gaat niet samen.
Als je een header afbeelding wilt gebruiken, zul je er voor moeten zorgen dat de afbeelding de afmetingen heeft, die overeenkomen met je stijl. Dus je moet de afbeelding een stukje verkleinen.
HGN op phpbb.com

BennyBernaer
Contacteer:

Re: afbeelding in header

Bericht door BennyBernaer » 12 jun 2012, 10:27

Pola schreef:Je hebt een vaste breedte ingesteld voor je forum op 800 pixels, maar je wilt een afbeelding gebruiken die 985 pixels breed is. Dat gaat niet samen.
Als je een header afbeelding wilt gebruiken, zul je er voor moeten zorgen dat de afbeelding de afmetingen heeft, die overeenkomen met je stijl. Dus je moet de afbeelding een stukje verkleinen.
Bedankt Pola, ik heb een andere afbeelding genomen en deze verkleind en nu past deze wel mooi.

Edit:

De navigatiebalk word nu niet meer afgebroken, dankzij de volgende wijzigingen

Open: Open /style/prosilver/theme/common.css

Zoek:

Code: Selecteer alles

.post span.corners-top, .post span.corners-bottom, .panel span.corners-top, .panel span.corners-bottom, .navbar span.corners-top, .navbar span.corners-bottom {
   margin: 0 -10px;
}
Vervang met:

.post span.corners-top, .post span.corners-bottom, .panel span.corners-top, .panel span.corners-bottom, .navbar span.corners-top, .navbar span.corners-bottom {
   margin: 0 0px;
}
Enkel de tekst op de indexpagina en de navigatiebalk staat nu wel erg dicht tegen de kant hoe schuif ik deze een spatie op?

Afbeelding

Edit 2:

Laatste wijzigingen terug gedraaid:

Open: /style/prosilver/theme/common.css

Zoek:

.headerbar {
   background: #ebebeb none repeat-x 0 0;
   color: #FFFFFF;
   margin-bottom: 4px;
   padding: 0 5px;
        height: 100px 290px;