achtergrond in kleur

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Els1

achtergrond in kleur

Bericht door Els1 » 05 jun 2012, 03:26

• Adres van je forum: http://spiritueelzijn.bbforum.nl/
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie:

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik gebruik nu de stijl pro silver, graag zou ik de achtergrond in een andere kleur willen bvb auteur en onderwerpen zodat er een beetje een 'overlapping' komt. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Pola
Contacteer:

Re: achtergrond in kleur

Bericht door Pola » 05 jun 2012, 23:44

Als gast zie ik de stijl subsilver2. Gebruik je voor de leden de stijl prosilver, of heb je je vergist?

De achtergrond kleur van je forum veranderen zou ik begrijpen, maar wat je bedoeld met overlapping van auteur en onderwerpen is me niet duidelijk.

Kun je met verwijzing naar pagina's op je forum en de teksten of kleuren die je wilt aanpassen of met behulp van een screenprint duidelijker kunnen aangeven wat je precies wilt veranderen?
HGN op phpbb.com

Els1

Bericht door Els1 » 06 jun 2012, 03:28

Hoi,
Bedankt voor je reactie, ik heb deze aangepast in de gewone pro silver. Nu komt alles in één kleur, het forumoverzicht (onderwerpen) auteurs, reacties...Op een ander forum maar ik weet niet of ik die link mag geven ter voorbeeld zie ik de onderwerpen in het forumoverzicht, de berichten,auteurs in een andere kleur bvb de forums in blauw, de auteur in beige. Wanneer je bij actieve onderwerpen kijkt is nu alles blauw, graag zie ik hier een beetje onderscheid?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 08 jun 2012, 00:08

Kleuren van diverse onderdelen van je forum in prosilver stijl, moet je aanbrengen in /styles/prosilver/theme/colours.css.
Om bijvoorbeeld de forumtitels in rood weer te geven, en in blauw als je er met de muis overheen gaat, moet je de volgende aanpassingen maken:
Zoek:

Code: Selecteer alles

/* Links for forum/topic lists */
a.forumtitle {
	color: #105289;
}

/* a.forumtitle:visited { color: #105289; } */

a.forumtitle:hover {
	color: #BC2A4D;
}

a.forumtitle:active {
	color: #105289;
}
Verander in

Code: Selecteer alles

/* Links for forum/topic lists */
a.forumtitle {
	color: #FF0000;
}

/* a.forumtitle:visited { color: #105289; } */

a.forumtitle:hover {
	color: #0000FF;
}

a.forumtitle:active {
	color: #0000FF;
}
Daarna moet je in het beheerderspaneel naar STIJLEN - Thema's gaan en daar achter prosilver op vernieuwen klikken. Tot slot moet je een harde refresh geven in je internetbrowser (<CTRL><F5>).
HGN op phpbb.com

Gesloten