Helemaal het begin van mijn allereerste PHPBB forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Sandert98

Helemaal het begin van mijn allereerste PHPBB forum

Bericht door Sandert98 » 31 mei 2012, 18:31

• Adres van je forum: Nog geen
    Event. modificaties op je forum: -
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3 (nieuwste versie vandaag gedownload)

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? -
    Wat is het probleem? Ik ben bezig met een Forum aan het maken, maar ik heb even nu in het begin hulp nodig, de rest lukt hopelijk wel met jullie gebruiksaanwijzing :D
    Ik heb MySQL for Windows x64 bit gedownload en geïnstalleerd (hopelijk goed...). Met MySQL zou ik toch ook een website kunnen krijgen? Of zie ik nu iets groots over het hoofd? Want stap 1 van de gebruiksaanwijzing is meteen al op de website...
Alvast bedankt voor de hulp,
Sander

Mendel
Contacteer:

Re: Helemaal het begin van mijn allereerste PHPBB forum

Bericht door Mendel » 31 mei 2012, 19:54

Als ik het goed begrijp wil je je forum op je eigen computer/server draaien. Daarvoor heb je naast mysql, ook nog een webserver nodig zoals bijvoorbeeld Apache, met daarop PHP draaiende.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 31 mei 2012, 22:21

Er is een Wiki artikel op phpbb.nl die uitlegt wat er nodig is om een pbpBB forum op een Windows PC te draaien: http://wiki.phpbb.nl/Lokale_ontwikkelomgeving

Naast dat artikel zou je ook een kijkje kunnen nemen in de volgende engelstalige artikelen:
http://www.phpbb.com/kb/article/install ... eb-server/
http://wiki.phpbb.com/Practical.Running ... _localhost
HGN op phpbb.com

Sandert98

Bericht door Sandert98 » 01 jun 2012, 05:52

Mendel schreef:Als ik het goed begrijp wil je je forum op je eigen computer/server draaien. Daarvoor heb je naast mysql, ook nog een webserver nodig zoals bijvoorbeeld Apache, met daarop PHP draaiende.
Eigenlijk was dat niet de bedoeling :oops: Ik zou graag de server online willen draaien (kan dat gratis?) zodat de website altijd online is.

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 jun 2012, 08:57

Sandert98 schreef:
Mendel schreef:Als ik het goed begrijp wil je je forum op je eigen computer/server draaien. Daarvoor heb je naast mysql, ook nog een webserver nodig zoals bijvoorbeeld Apache, met daarop PHP draaiende.
Eigenlijk was dat niet de bedoeling :oops: Ik zou graag de server online willen draaien (kan dat gratis?) zodat de website altijd online is.
Er zijn meerdere mogelijkheden op een gratis forum te beginnen, maar gratis heeft zijn nadelen. Gratis is soms ook moeilijker te ondersteunen dan wanneer je een betaalde host hebt, super duur hoeft dat in principe niet te zijn. Je moet het er natuurlijk wel voor over hebben!
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 02 jun 2012, 23:07

Een mogelijke optie om mee te beginnen is een gratis forum via Forumatic. Forumatic is opgezet door twee managementleden van phpBB. De gedachte bij Forumatic is dat inkomsten via Forumatic weer ten goede komen aan phpBB.
HGN op phpbb.com

Gesloten