Beginners vraagjes

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
IngridMe

Beginners vraagjes

Bericht door IngridMe » 12 mei 2012, 21:25

Ik krijg de melding dat mijn forum niet up-to-date- is, dus nu heb ik versie 3.10 gedownload en uitgepakt.
Hoe krijg ik het nu dat mijn forum wordt geupdate?

Kan iemand het in Jip-en-Janneke taal uitleggen, want jullie sticky's die hier staan met uitleg begrijp ik helaas niet. :oops:

Pola
Contacteer:

Re: Beginners vraagjes

Bericht door Pola » 12 mei 2012, 21:31

Ik heb eerst een wedervraag. :) Je zit voor zover ik het kan beoordelen bij een gratis forumverstrekker, yourbb.
Heb je wel toegang tot de bestanden van het forum? Heb je inloggegevens om via FTP de server te kunnen benaderen waar je forum op staat?
HGN op phpbb.com

IngridMe

Bericht door IngridMe » 12 mei 2012, 21:40

Ik kan gaan naar de beheerders pagina.
Daar kan ik alles aanpassen, wat binnen de mogelijkheden ligt.
Ik weet niet hoe ik de rest op het forum zou kunnen veranderen.
Ik heb idd geen FTP inlog gegevens, maar dat kan denk ik ook niet bij zo'n gratis forum.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 12 mei 2012, 21:53

De beheerders pagina is als ik het goed begrijp het beheerderspaneel van het forum.
Dan heb je geen mogelijkheden om je forum te updaten. Hiervoor heb je meer nodig dan alleen toegang tot het forum. Je moet daarvoor ook toegang hebben tot de server waarop het forum (de site) draait.

Misschien kun je het yourbb vragen, maar ik schat de kans niet zo groot in dat ze losse forums gaan bijwerken.
HGN op phpbb.com

IngridMe

Bericht door IngridMe » 15 mei 2012, 10:35

Ik heb eerder bij die link een gratis forum gehad, en dan deden ze het zelf. Maar nu krijg ik helaas geen antwoord meer op al mijn mails, die ik ze heb toe gezonden. :roll:

Dus misschien kan ik dan beter een forum zelf gaan maken?
Is dat wat je zegt?
Ik wist niet dat die mogelijkheid er was, dus ik zal me daar eens moeten inlezen.
Ik dacht dat dit forum was voor mensen zoals ik, die dus een gratis forum hebben via yourBB.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 15 mei 2012, 11:34

De phpBB forum software is feitelijk gemaakt om zelf (op redelijk eenvoudige wijze) een forum te kunnen installeren op een website.
Toen forums een succes bleken, kwamen er commerciele partijen die gratis geinstalleerde forums aanboden en daar verdiensten uithalen door er advertenties op te plaatsen.

Deze gratis forums worden vaak matig onderhouden en voor sites zoals phpbb.nl die support leveren voor het officiele pakket is het vaak moeilijk om ondersteuning te leveren omdat de gratis forums regelmatig afwijken van de standaard.

Om zelf een forum te installeren en beheren en helemaal zelf in de hand te hebben hoe het er uit ziet heb je een domeinnaam (website naam) nodig en webruimte (waar je de bestanden en database hebt staan). Beide kunnen tegen betaling verkregen worden bij Hostproviders. Zie ook dit Wiki artikel: http://wiki.phpbb.nl/Hostproviders

De nederlandse handleiding voor phpBB forums, met informatie over benodigdheden/vereisten en over hoe te installeren, kun je op de volgende link vinden: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding
HGN op phpbb.com

IngridMe

Bericht door IngridMe » 15 mei 2012, 19:03

Bedankt voor je duidelijke uitleg. ;)
Ik ga me eens inlezen in jou gegeven info.

Gesloten