Fatal Error na installatie en deinstallatie mod (opgelost)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
TwingoRacer

Fatal Error na installatie en deinstallatie mod (opgelost)

Bericht door TwingoRacer » 03 mei 2012, 16:50

• Adres van je forum: http://www.twingoclub.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: Mod Thank You Post geïnstalleerd en gedeïnstalleerd.
    Wanneer ontstond het probleem? na installatie en de-installatie Mod Thank You Post
    phpBB versie: 3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Ja, geprobeerd een Mod (Thank You Post) te installeren en daarna eraf gehaald.
    Wat is het probleem?
Ik krijg om de zoveel tijd foutmeldingen op het forum.

Zoals: Fatal error: Call to undefined function phpbb_version_compare() in /home/p24071/domains/twingoclub.nl/public_html/forum/includes/acp/acp_update.php on line 73
Deze krijg ik wanneer ik via mijn beheerderspaneel naar Systeem wil gaan.

Ik heb volgens mij alle bestanden van die Mod verwijderd, ook heb ik een back-up van 2 maandjes terug gebruikt om de gewijzigde bestanden weer 'origineel' te maken.

Maar ik zie bij gebruikerspermissies nog wel een deeltje van die Mod erin staan. Zo staat er bij Geregistreerde gebruikers [Forumpermissies] --> Algemeen --> Rol --> { acl_f_thanks }
en bij Gebruikerspermissies --> Geregistreerde gebruikers --> Rol --> { acl_u_viewthanks } en { acl_u_viewtoplist }

Als ik probeer via het beheerderspaneel de Template te vernieuwen dan krijg ik de volgende foutmelding: Algemene fout
Could not open ./../styles/prosilver/template/thankslist_body.html

Wie o wie wil en kan me helpen? Ben een beetje bang dat ik iets stuk gemaakt heb. :oops:

Groetjes,
TwingoRacer
Laatst gewijzigd door TwingoRacer op 04 mei 2012, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Mendel
Contacteer:

Re: Fatal Error na installatie en deinstallatie mod

Bericht door Mendel » 03 mei 2012, 17:30

Ik zie dat je forum is geinstaleerd met Installatron, maakt het wat lastiger omdat die instalatie soms wat afwijkt van een eigen instalatie.

Lezende dat je de modificatie geheel hebt teruggedraaid, mischien een voor de hand liggende, maar heb je in het beheerspaneel bij algemeen je buffer al een keer geleegd.

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 03 mei 2012, 17:35

Je bedoelt de cache? Ja, die heb ik meerdere malen geleegd... En juist door het legen van de cache verschenen er vanmiddag foutmeldingen wanneer ik een topic wou lezen op het forum (nu gelukkig niet meer)..
Ik heb toch het idee dat er ergens nog iets zit, want ik zie dus bij de permissies van de gebruikers nog wel die thank you optie...

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 03 mei 2012, 21:27

TwingoRacer schreef:Ik krijg om de zoveel tijd foutmeldingen op het forum.

Zoals: Fatal error: Call to undefined function phpbb_version_compare() in /home/p24071/domains/twingoclub.nl/public_html/forum/includes/acp/acp_update.php on line 73
Deze krijg ik wanneer ik via mijn beheerderspaneel naar Systeem wil gaan.

Ik heb volgens mij alle bestanden van die Mod verwijderd, ook heb ik een back-up van 2 maandjes terug gebruikt om de gewijzigde bestanden weer 'origineel' te maken.
Zou het kunnen zijn dat je bij het "origineel maken" gebruik hebt gemaakt van bestanden die niet uit phpbb versie 3.0.10 komen? Dus dat de backup bestanden bevat van 3.0.9 of ouder?
De functie phpbb_version_compare is namelijk nieuw in versie 3.0.10. Deze functie staat in /includes/functions.php, in de ongewijzigde versie vanaf regel 635.

Heb je nog andere MOD's geinstalleerd op je forum?
TwingoRacer schreef:Maar ik zie bij gebruikerspermissies nog wel een deeltje van die Mod erin staan. Zo staat er bij Geregistreerde gebruikers [Forumpermissies] --> Algemeen --> Rol --> { acl_f_thanks }
en bij Gebruikerspermissies --> Geregistreerde gebruikers --> Rol --> { acl_u_viewthanks } en { acl_u_viewtoplist }
Dit heeft te maken met wijzigingen die door de installatie van de MOD zijn aangebracht in de database. Tijdens installatie zijn de wijzigingen gemaakt door het uitvoeren van install_thanks_mod.php. Als het goed is, kun je de database wijzigingen ongedaan maken door install_thanks_mod.php opnieuw uit te voeren.
TwingoRacer schreef:Als ik probeer via het beheerderspaneel de Template te vernieuwen dan krijg ik de volgende foutmelding: Algemene fout
Could not open ./../styles/prosilver/template/thankslist_body.html
Kijk eens bij
Beheerderpaneel - STIJLEN - Templates - Buffer achter de stijl die je gebruikt ==> zie je dan deze template staan?
Selecteer dan betreffende template en klik Verwijder gemarkeerde.
HGN op phpbb.com

Mendel
Contacteer:

Bericht door Mendel » 03 mei 2012, 21:45

Probleem is op een testserver gevonden en opgelost. Liepen hier een paar fouten door mekaar, edits ivm andere mod zorgde voor foutnelding tijdens versie check. Terugzetten van includes/acp/acp_main.php, includes/acp/acp_udate.php en includes/funtions.php loste foutmeldingen tabblad systeem op.

Verversen van template liep steeds vast, daar deze niet over het filesysteem liep maar omdat deze naar de database werd geschreven. Buffer omgezet naar filesysteem en legen tabel phpbb_styles_template_data loste dit probleem op.

TwingoRacer

Re: Fatal Error na installatie en deinstallatie mod (opgelos

Bericht door TwingoRacer » 04 mei 2012, 19:31

Met dank aan Mendel is het probleem opgelost! :) Ik hier heel erg dankbaar voor zijn... En in de toekomst ga ik zelf niet meer Mods installeren.. Dat laat ik wel aan anderen over die er verstand van hebben. ;)

Nogmaals mijn dank... :D

Gesloten