Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Paashaas
Bericht
door Paashaas » 02 mei 2012, 12:16
- Adres van je forum:
Event. modificaties op je forum:youtube bb code geinstaleerd
Wanneer ontstond het probleem? toen ik een topic sticky wilde maken
phpBB versie:3.0
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Hoi, mijn echte naam is Patrick en ik beheer sinds kort voor het eerst een forum op eigen server.
Hier mijn probleem :
ik wil graag topics sticky kunnen maken. Nu heb ik de zoekfunctie al gebruikt, waar ik las dat je jezelf (admin) moet toevoegen aan de global moderators. Volgens mij is me dat wel gelukt, maar ik zie nog steeds geen sticky functie in het moderator gereedschaps venstertje....

[/URL]
Laatst gewijzigd door
Paashaas op 02 mei 2012, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 02 mei 2012, 12:43
Je maakt een onderwerp niet sticky met de moderator gereedschappen.
Als je een nieuw onderwerp plaatst, kun je er voor kiezen om het onderwerp sticky te maken. Die keuze vind je onderaan de pagina (als je de permissie hebt om sticky onderwerpen te plaatsen).
Als je een bestaand onderwerp sticky wilt maken, dan moet je het eerste bericht van het onderwerp wijzigen en op dezelfde manier sticky maken.
Zie deze afbeelding:

Zoals je kunt zien heb je ook de mogelijkheid om een onderwerp een bepaald aantal dagen sticky te maken.
-
Paashaas
Bericht
door Paashaas » 02 mei 2012, 13:19
Hmmzzz... dat ziet er bij mij weer anders uit :
Zou er dan toch iets niet goed gegaan zijn met de permissies ?
-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 02 mei 2012, 13:58
Als je de optie nu niet kunt zien, dan heb je waarschijnlijk niet de juiste permissies. Via je beheerderspaneel kun je via de tab: permissies bij je forumpermissies komen. Je zult in de forumonderdelen waar je geen sticky kunt plaatsen de permissies moeten nakijken. Let even op dat je als beheerder in meerdere groepen zit

Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Pola
-
Contacteer:
Bericht
door Pola » 02 mei 2012, 15:40
Pola schreef:Je maakt een onderwerp niet sticky met de moderator gereedschappen.
[...]
Als je een bestaand onderwerp sticky wilt maken, dan moet je het eerste bericht van het onderwerp wijzigen en op dezelfde manier sticky maken.
Ik zie dat ik hier helemaal de fout in ga.
Je kunt niet via het wijzigen van het eerste bericht een onderwerp sticky maken, maar moet inderdaad - zoals jij al aangaf - met de moderator gereedschappen een bestaand onderwerp sticky maken.
Het lijkt dus - zoals David aangeeft - een kwestie van permissies te zijn.
-
Paashaas
Bericht
door Paashaas » 02 mei 2012, 16:00
bedankt voor de reacties tot dusver, maar ik heb het helaas nog steeds niet kunnen vinden.
Ik ben al sinds vanmorgen met dat forum aan het klooien, en het begrip permissies komt me bijna letterlijk mn oren uit....
Dus als iemand nog tijd heeft om het even in jip en jannekke taal uit te leggen (stap voor stap) zou ik daar heel erg dankbaar voor zijn

-
David
-
Contacteer:
Bericht
door David » 02 mei 2012, 16:08
Ik heb even op mijn eigen forum gekeken, ik kan het op beide manieren. Door het wijzigen van het eerste bericht en door het gebruik van de Mod gereedschap. Alleen zullen beide functie gestuurd worden door andere permissies, dat zou ik zo 1-2-3 ook niet weten
Heb je al naar je forumpermissies gekeken zoals ik een aantal berichten hier boven heb gemeld, via geavanceerde permissies kun je precies zien welke permissies er zijn
Op zoek naar een vertaling voor je extensie?
vertalingen
-
Paashaas
Bericht
door Paashaas » 02 mei 2012, 19:21
Hoi David
Ik heb het eindelijk gevonden. Ik moest wel nog 2 keer je vorige bericht lezen, toen wist ik waar ik het moest zoeken. Alleen snapte ik blad onder "permissies", en dan "forumpermissies" eerst niet maar toen ik eenmaal doorhad dat je rechts een groep kon selecteren en per subforum aan kon passen had ik m door !
Bedankt voor de hulp !