Wijzig-knop verdwenen na update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ElsdB

Wijzig-knop verdwenen na update

Bericht door ElsdB » 18 apr 2012, 09:19

• Adres van je forum: http://www.verrereizenmetkinderen.nl/Forum
    Event. modificaties op je forum:Ik heb ooit een style toegepast via Colorizeit zodat het forum oranje is
    Wanneer ontstond het probleem?Na update naar 3.0.10
    phpBB versie:3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Gisteren heb ik de update naar 3.0.10 uitgevoerd (via m'n Direct Admin/Installatron). Daarna via de de back-up weer teruggezet naar 3.0.9.
    Wat is het probleem?
Vermoedelijk na het updaten van het Forum is de 'wijzig' knop verdwenen. Ik dacht die te kunnen terughalen door de update ongedaan te maken, maar ook nu is de 'wijzig' knop niet aanwezig. Ik ben beheerder/oprichter van het forum. De permissies staan goed. (beheerderspermissies en globale moderatorpermissies alles op ja)

Weet iemand hoe ik de wijzig-knop kan terug krijgen?

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,
Els

David
Contacteer:

Re: Wijzig-knop verdwenen na update

Bericht door David » 18 apr 2012, 14:20

Zo te zien staat de wijzig knop gewoon op je server: Afbeelding

Heb je al eens naar de gebruikerspermissies gekeken?
  • Ga naar je Beheerderspaneel
  • Klik op de tab permissies
  • Klik aan de linkerkant op Forumpermissies
  • Daar kun je het forum selecteren waar je de knop wijzigen mist
  • Vervolgens kun je een groep kiezen
  • Bij Geavanceerde permissies kun je onder de tab acties zien of de permissie voor berichten wijzigen goed is ingesteld.
Mogelijk zit daar de oplossing, mocht je er dan nog niet uitkomen dan kom je maar weer even terug ;)
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

ElsdB

Bericht door ElsdB » 18 apr 2012, 15:12

Beste David,

Bedankt voor je reactie! Het zou goed kunnen dat hier het probleem zit. Bij de forumpermissies voor de beheerder (volledige toegang) staat geen optie om berichten van andere gebruikers te wijzigen. Weet jij hoe ik die permissie toevoeg?

Afbeelding

Overigens is de wijzig-knop nergens meer te vinden. Zelfs niet bij de berichten die ik zelf geschreven heb... Ik heb ook een (andere) account als geregistreerd gebruiker, als ik onder die naam inlog, kan ik ook m'n eigen berichten niet wijzigen.

Bedankt alvast!

Groet,
Els

David
Contacteer:

Bericht door David » 18 apr 2012, 15:40

Bij de forumpermissies heb je ook geen optie voor berichten wijzigingen van andere leden. Die vind je terug bij de groepspermissies, die kun je ook onder de tab permissies vinden. Je kiest dan wederom een groep, daarna kun je via een dropdown menu een type kieken daar moet je Globale moderatorpermissies hebben, als je dan bij Geavanceerde permissies onder de tab berichtenacties.

Maar twijfel heel erg of je daarmee verder komt, het is beetje merkwaardig dat het zo opeens veranderd is

ElsdB

Re: Wijzig-knop verdwenen na update (in Firefox)

Bericht door ElsdB » 18 apr 2012, 20:55

Inmiddels heb ik ontdekt dat het probleem iets anders ligt. Het is een probleem in Firefox. In IE en Safari worden de Wijzig en Citeer- knoppen wel goed weergegeven. Wel apart dat dit probleem zich pas sinds de laatste update zich voordoet. Tot een paar dagen geleden kon ik ook in Firefox gewoon wijzigingen aanbrengen. Weet iemand de oorzaak, of nog beter, de oplossing? 1000 x dank!

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 apr 2012, 09:22

Heb je al eens geprobeerd je browser cache te refreshen door op f5 te drukken? Wellicht zie je ze dan weer!

ElsdB

Bericht door ElsdB » 19 apr 2012, 10:11

Dat was het! Nou ja, zeg... Geweldig! Dat het zo simpel kan zijn. Dank je.

Gesloten