Permissies gasten veranderen niet

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Johanpg

Permissies gasten veranderen niet

Bericht door Johanpg » 05 apr 2012, 15:07

Gasten moesten zich eerst registreren om iets te kunnen zien op het forum. Ik denk dat het effectiever is om ze wel gewoon informatie te kunnen laten lezen, vandaar dat ik de permissies aan heb gepast naar alleen lezen. Sommige boards veranderen echter iedere keer weer in 'geen rol toegewezen' als ik de permissies veranderd heb en ze opsla..
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

vrouwke

Re: Permissies gasten veranderen niet

Bericht door vrouwke » 05 apr 2012, 21:11

Je moet er voor zorgen dat je ook klikt op de knop geavanceerde premities
En aldaar kan je dingen aanvinken die dan niet meer van toepassing zijn voor de bepaalde doelgroep
Je moet het wel voor elke forum rubriek telkens apart in stellen premities + geavanceerde premities en telkens dan voor gasten, nieuw geregistreerden, geregistreerden, bots, enz..
En zolang je altijd geavanceerde premities hebt ingevoerd en oke geklikt maakt het niet uit dat er eens staat geen rol toegewezen.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 05 apr 2012, 23:14

In principe is het beter om niet via "geavanceerde permissies" aanpassingen te maken. Dan moet je diezelfde aanpassing namelijk overal doen. Beter is het in zo'n geval om de permissies van de rol naar wens aan te passen.

Als je een rol gekozen hebt, maar daarna via geavanceerde permissies wijzigingen gemaakt hebt, dan is automatisch de rol niet meer van toepassing (maar de handmatig gewijzigde permissies). Er staat dan dus geen rol meer ingevuld.
HGN op phpbb.com

Johanpg

Bericht door Johanpg » 06 apr 2012, 07:43

Het is gelukt, bedankt! :)

Gesloten