- Adres van je forum: http://www.staversekotterclub.nl/forum/phpBB3/index.php
Wanneer ontstond het probleem? Van begin af aan.
phpBB versie: 3
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
Wat is het probleem?
Gebruikers rechten voor het aanmaken van nieuwe onderwerpen.
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gebruikers rechten voor het aanmaken van nieuwe onderwerpen.
Re: Gebruikers rechten voor het aanmaken van nieuwe onderwer
Ga naar je beheerderspaneel, tab: Permissies, aan de linkerkant kies je voor Forumpermissies... Daar kun je het forum selecteren waar mensen geen berichten kunnen plaatsen zonder toestemming. Als je dat hebt gedaan en op bevestig heb gedrukt moet je een groep kiezen, in dit geval moet je waarschijnlijk bij geregistreerde gebruikers zijn... als je die selecteert en op Wijzig permissies klikt kom je weer op een andere pagina daar kies je Geavanceerde permissies, Onder de tab: Andere vind je de optie Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring. Als je die aanpast hoef je als goed is geen berichten meer goed te keuren voor dat forumonderdeel en die gebruikersgroep. Mogelijk moet je de permissies van meerdere groepen aanpassen
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen
David,
Die rechten staan exact zoals je ze beschrijft en toch........
De optie die ik noemde staat die op ja of op nee? Het zou ja moeten zijn... daarnaast kan het ook zijn dat de nieuw geregistreerde gebruikers groep ermee te maken heeft, je zult denk ik wat dieper moeten zoeken!jd2e schreef:David,
David,
Ik heb het al gevonden. Ik moest de rechten van "Nieuw geregistreerde gebruikers" aanpassen. Beetje verwarrend omdat ik niet weet wanneer een "Nieuw geregistreerde gebruiker" een "Geregistreerde gebruiker" wordt. Maar goed, het werkt dus vooruit maar.
Ik heb het al gevonden. Ik moest de rechten van "Nieuw geregistreerde gebruikers" aanpassen. Beetje verwarrend omdat ik niet weet wanneer een "Nieuw geregistreerde gebruiker" een "Geregistreerde gebruiker" wordt. Maar goed, het werkt dus vooruit maar.
Om te weten wanneer iemand van nieuw geregistreerd naar gewoon geregistreerde gaat
ga naar registratie instellingen
Kijk wat er staat achter: Nieuw lid - Min. berichtenlimiet:
Bij mij staat er 4 dat wil dan zeggen dat de mensen nieuw geregistreerd gebruiker blijven tot ze vier berichten hebben geplaatst - vanaf vier berichten worden ze automatisch geregistreerde gebruikers - je kan dat aantal dus zelf kiezen - als je 0 zet dan is iedereen meteen geregistreerd gebruiker en heb je geen nieuw geregistreerden
en dan kan je als je er van gebruik maakt de premissies instellen voor nieuw geregistreerden en geregistreerden met meer of minder mogelijkheden
ga naar registratie instellingen
Kijk wat er staat achter: Nieuw lid - Min. berichtenlimiet:
Bij mij staat er 4 dat wil dan zeggen dat de mensen nieuw geregistreerd gebruiker blijven tot ze vier berichten hebben geplaatst - vanaf vier berichten worden ze automatisch geregistreerde gebruikers - je kan dat aantal dus zelf kiezen - als je 0 zet dan is iedereen meteen geregistreerd gebruiker en heb je geen nieuw geregistreerden
en dan kan je als je er van gebruik maakt de premissies instellen voor nieuw geregistreerden en geregistreerden met meer of minder mogelijkheden
Je kunt de nieuw geregistreerde gebruikers groep zelf instellen, en eventueel zelfs uitzetten. Lees Dit wiki artikel eens op je gemak door. Hopelijk helpt het je de groep begrijpen.
vrouwke was sneller met reageren
vrouwke was sneller met reageren

Als je de speciale behandeling van nieuw geregistreerde leden wilt uitschakelen, moet je in het:
Beheerderspaneel - Registratie instellingen - "Niew lid - Min. berichtenlimiet" op 0 zetten.
Ook moet je dan nog handmatig alle leden die in de groep "Nieuw geregistreerde leden" zitten handmatig uit die groep verwijderen.
Beheerderspaneel - Registratie instellingen - "Niew lid - Min. berichtenlimiet" op 0 zetten.
Ook moet je dan nog handmatig alle leden die in de groep "Nieuw geregistreerde leden" zitten handmatig uit die groep verwijderen.
HGN op phpbb.com