David schreef:Ik snap wat je uitlegt, begrijp het alleen niet allemaal omdat ik technische nog niet zo goed ontwikkeld ben. Met de query die ik heb uitgevoerd heb ik de waarde van iets meer dan 300 tabellen veranderd naar tekst, al die namen onder config_name
zijn toch tabellen of hebben die een andere naam?
Nee, de tabellen zijn phpbb_config, phpbb_posts, phpbb_users, enz.
De inhoud van een tabel bestaat uit records of rows (of in het nederlands: regels/rijen).
De velden zijn de kolommen. Het type van een kolom is hetzelfde voor alle rijen. Dus als kolom 2 de config_value is, is het type van config_value in elke rij hetzelfde.
David schreef:In principe kan het volgens mij geen kwaad om het type van dat veld te veranderen naar TEXT. Volgens mij is het enige nadeel dat de performance wat minder zal zijn.
Je bent dus niet helemaal zeker?
99% zeker.
M.b.t. de performance, TEXT wordt anders opgeslagen in de database als VARCHAR en daardoor kost zoeken en lezen meer tijd.
David schreef:Zo heb ik eventueel wel een ander idee, en dat is een tweede handtekening functie in bouwen... maar hoe redelijk is dat? Hoeveel stukken code regelen de handtekening?
Mijn andere optie is alle E-mail bestanden wijzigen via FTP en dan mijn tekst toevoegen. Maja dan moet je als je de tekst wilt veranderen heel wat bestanden veranderen
Ik vind 255 karakters gewoon te weinig, als ik een tekst wil invoegen hoe men zich kan afmelden voor mails dan zit ik al boven de 255 dus wil dat standaard toevoegen op de één of andere manier. liefst allemaal in 1x. Dat is eigenlijk mijn doel

Ik vraag me alleen af in welke e-mails je wilt vermelden hoe men zich kan afmelden voor e-mails, want de leden kunnen zich toch alleen "afmelden" voor mass e-mails en voor e-mails waarin ze melding ontvangen van het feit dat ze een PM ontvangen hebben of dat er een nieuw bericht of een nieuw topic is geplaatst. In de berichten met melding van nieuw PM, bericht en topic staat al hoe ze zich kunnen afmelden. Dan blijft er nog maar één e-mail over en dat is het mass e-mail bericht
admin_send_email.txt
.
Voordat ik me dit bedacht heb ik er een beetje mee zitten spelen en heb via een alternatieve methode langere signatures mogelijk gekregen.
De consequentie daarvan is echter dat de signature niet meer via het ACP aan te passen is, maar vastgelegd wordt in een taalbestand.
Er zijn daarvoor drie wijzigingen nodig in drie bestanden:
Open
/language/<xx>/common.php
Zoek
Code: Selecteer alles
'BOARD_DISABLED' => 'Dit forum is tijdelijk uitgeschakeld.',
Voeg erna toe
'BOARD_EMAIL_SIG' => 'Je lange signature.<br />nieuwe regel', // gebruik <br /> voor een nieuwe regel
Open
/includes/functions_messenger.php
Zoek
'EMAIL_SIG' => str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . htmlspecialchars_decode($config['board_email_sig'])),
Vervang door
'EMAIL_SIG' => str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . htmlspecialchars_decode($user->lang['BOARD_EMAIL_SIG'])),
Open
/includes/mcp/mcp_queue.php
(e-mails m.b.t. goedkeuring nieuwe berichten/topics)
Zoek
$email_sig = str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $config['board_email_sig']);
Vervang door
$email_sig = str_replace('<br />', "\n", "-- \n" . $user->lang['BOARD_EMAIL_SIG']);