Foumeldingen in files

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Anne123

Foumeldingen in files

Bericht door Anne123 » 21 feb 2012, 15:09

Adres van je forum: http://windhonden.net/forum/phpBB3/
phpBB versie: 3.0.0

Hallo,

Vanochtend is er bij mijn webhoster geüpgrade naar PHP 5.3. Nu werkt opeens mijn forum niet meer, ik krijg de volgende foutmelding te zien:
  • Deprecated: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/deb8012/domains/windhonden.net/public_html/forum/phpBB3/common.php on line 106
    PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/session.php on line 885: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3393: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3395: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3396: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)
    [phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 3397: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /common.php:106)

Ik kreeg van iemand te horen dat "Een functie die door phpBB gebruikt wordt is verouderd" Ik zou die functie moeten weghalen, dan zou het forum weer werken? Wat wordt hier bedoelt? Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor de hulp.

Pola
Contacteer:

Re: Foumeldingen in files

Bericht door Pola » 21 feb 2012, 15:25

Dit is een fout die - als ik het goed heb - opgelost is in versie 3.0.6 van phpBB.
Het beste is om je forum te updaten naar de laatste versie van phpBB, 3.0.10.

Heb je ook mods geinstalleerd op je forum? Zo ja, welke?
In ieder geval zul je, in geval van een update, een nieuwe stijl moeten kiezen. De k9base stijl die je nu gebruikt is voor 3.0.0 en er is geen nieuwere versie van.
HGN op phpbb.com

Anne123

Bericht door Anne123 » 21 feb 2012, 16:01

Bedankt voor je reactie! Komt dat nou door de upgrade naar php 5.3? Want phpBB versie 3.0.0 zou toch ook gewoon op 5.3 moeten kunnen werken?

't is alweer een tijdje geleden, maar ik weet dat in het begin de avatars etc. rechts stonden, dit heb ik toen aangepast zodat ze weer links stonden. Verder geloof ik niks..
Hoe kan ik dan het beste updaten en meteen een nieuwe stijl kiezen? Gewoon de nieuwste versie downloaden en files overschrijven? Kom ik dan niet in de problemen omdat ik de andere 9 updates niet gedaan heb?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 feb 2012, 17:06

Ja, dat heeft te maken met de php upgrade naar 5.3.0. De combinatie phpBB lager dan 3.0.6 met php 5.3.0 werkt niet goed. Zie het engelstalige bug report op phpbb.com: http://www.phpbb.com/bugs/phpbb3/54495.

Ik neem aan dat de default stijlen (prosilver of subsilver2) nog voorhanden zijn?
Voordat je gaat updaten, is het voor de zekerheid het beste om de gebruikers te forceren naar één van de default stijlen (door de custom stijlen te verwijderen óf via "Negeer gebruikersstijl" bij Forum instellingen).

Als je geen probleem hebt om je modificaties (profiel links) en je custom stijl kwijt te raken, zodat je dat opnieuw moet instellen, is het geen bezwaar dat je 11 updates hebt gemist.

Je kunt dan de volgende procedure volgen:

De procedure stapsgewijs:

Maak (bij voorkeur) eerst een backup van files en database.
  • Download de volledige laatste versie 3.0.10 Nederlands van phpBB.nl.
  • Unzip het bestand op je PC en open de phpBB3 map.
  • Verwijder het config.php bestand, en de images en files mappen.
  • Via FTP moet je de overige bestanden en mappen uploaden naar de rootfolder van je forum op de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
  • Ga in je internet browser naar http://windhonden.net/forum/phpBB3/inst ... update.php
  • Laat deze database update volledig uitvoeren.
  • Met je FTP programma moet je dan de install map uit de rootfolder van je forum op de server verwijderen.
  • Met je FTP programma kun je dan de cache map op je server openen en daaruit alles BEHALVE, index.htm en .htaccess verwijderen.
  • Klaar.
Gebruik alleen een goed FTP programma, zoals FileZilla, om je bestanden over te zetten naar de server.

Je hebt nu je forum op versie 3.0.10 met de standaard stijlen subsilver2 en prosilver, inclusief alle forums, topics, berichten, gebruikers, avatars, enz.
Vervolgens moet je op zoek naar een nieuwe stijl voor je forum. O.a. op phpbb.com kun je stijlen vinden, hier en demo's bekijken hier.
HGN op phpbb.com

Anne123

Bericht door Anne123 » 21 feb 2012, 17:58

Aah, super! Héél erg bedankt!

Ik heb de installatiestappen gevolgd, en zo te zien is het nog gelukt ook! En zelfs de k9base stijl doet het nog en de avatars etc. staan nog links! Geen idee hoe het kan, maar het werkt! :lol:

Nogmaals bedankt!

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 21 feb 2012, 19:38

Voor een deel zal de k9base stijl nog gewoon merken, maar er zijn ook diverse dingen die niet werken of fouten geven.
HGN op phpbb.com

Anne123

Bericht door Anne123 » 23 feb 2012, 18:14

"Toon actieve onderwerpen" werkt niet meer.. Ligt dit aan K9base? Als ik een andere style kies, zal dit dan opgelost zijn, of ligt het ergens anders aan?

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 23 feb 2012, 23:51

Dat zou kunnen. Ik weet dat niet uit mijn hoofd.
Je kunt het zelf testen door even te kiezen voor de standaard stijl prosilver om te zien of het daar wel goed werkt. (Ik verwacht het wel.)
HGN op phpbb.com

Gesloten