Geen bevestigingscode, inloggen onmogelijk geworden

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
SaturnusDJ

Geen bevestigingscode, inloggen onmogelijk geworden

Bericht door SaturnusDJ » 07 feb 2012, 20:47

• Adres van je forum: http://www.dutchattraction.nl/index.php
    Event. modificaties op je forum: Mogelijk custom thema, verder niet bekend bij mij.
    Wanneer ontstond het probleem? Na een ban + teveel inlog pogingen.
    phpBB versie: 3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Niet bij mij bekend.
    Wat is het probleem?
Een paar weken terug ben ik gebanned geweest. Dat is nu voorbij. Intussen had ik te vaak geprobeerd om in te loggen waardoor ik nu verplicht ben een "Bevestigingscode" in te voeren. Die code, captcha neem ik aan, verschijnt niet, dus laat ik die vraag leeg. Dat resulteert in het krijgen van deze error: "Je overschreed het maximum aantal pogingen om in te loggen. Naast je gebruikersnaam en wachtwoord, moet je nu ook de code op de afbeelding opgeven." Echter, de bevestigingscode blijft niet verschijnen.

Proberen vanaf een andere pc werkt niet want de blokkade is niet gelinkt aan IP, maar aan username.

De admin heeft het captcha systeem uitgeschakeld wat niet werkt. Er blijft om een bevestigingscode gevraagd worden.
De admin heeft mij weer gebanned en geunbanned, geen oplossing.

Ergens heb ik gelezen dat de bevestigingscode mogelijk verschijnt als het phpBB standaard thema gekozen wordt. De admin staat voor die optie open, maar weet niet hoe.

Wie weet hier raad in?

Pola
Contacteer:

Re: Geen bevestigingscode, inloggen onmogelijk geworden

Bericht door Pola » 07 feb 2012, 23:18

In ieder geval zijn de cookies niet correct ingesteld op het forum. Ingesteld is dutchattraction.nl en het zou moeten zijn .dutchattraction.nl.

Het forum heeft nu geen visuele captcha ingesteld maar een vraag waar een antwoord op gegeven moet worden. Zie jij die vraag niet?
Als de forumbeheerder wil meewerken, kan hij/zij ook tijdelijk het maximale aantal inlogpogingen even op 0 zetten (in het beheerderspaneel bij Registratieinstellingen), totdat het jou een keer gelukt is om in te loggen.
HGN op phpbb.com

SaturnusDJ

Bericht door SaturnusDJ » 08 feb 2012, 23:41

Thanks. Hiermee zijn we een stap verder.

Ik krijg nu "De opgegeven gebruiker is niet geactiveerd. Activeer je account en probeer opnieuw. Als je deze melding blijft krijgen, neem dan contact op met de beheerder." als melding bij het inloggen.

Volgens de admin is mijn 'laatst actief' status bijgewerkt naar nu, maar ik ben gewoon niet ingelogd. Hij heeft niets gevonden om mij actief te maken, maar kan er overheen gekeken hebben.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 09 feb 2012, 00:13

Dan heeft de admin er inderdaad waarschijnlijk overheen gekeken.
Twee methodes om een gebruikersaccount weer te activeren:
  1. Hij zal naar het beheerderspaneel moeten gaan, vervolgens naar het tabje "Gebruikers en groepen" en dan op "Inactieve gebruikers" moeten klikken.
    Hij krijgt vervolgens een lijst met inactieve gebruikers. De regel met jouw naam zal hij moeten opzoeken en vervolgens in de laatste kolom moeten markeren, waarna hij onderaan de pagina "Activeren" kan Bevestigen.
  2. Een bericht van je zoeken en door op je naam te klikken naar jouw profiel gaan. Daar op "Beheer gebruiker" klikken. En dan bij Basisgereedschap - snelgereedschap te kiezen voor Activeer account en dan op de Bevestig knop te klikken.
HGN op phpbb.com

SaturnusDJ

Bericht door SaturnusDJ » 09 feb 2012, 12:48

Thanks.

Ik sta niet in de lijst blijkbaar. Klinkt dus alsof ik verwijderd ben. Zou een nieuw account aanmaken nu de enige optie zijn?

SaturnusDJ

Bericht door SaturnusDJ » 13 feb 2012, 20:00

Iemand nog een idee? Anders kan ik niets anders dan op gaan geven.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 13 feb 2012, 22:30

SaturnusDJ schreef:Ik sta niet in de lijst blijkbaar. Klinkt dus alsof ik verwijderd ben. Zou een nieuw account aanmaken nu de enige optie zijn?
Als je bij het inloggen met je gebruikersnaam de foutmelding "De opgegeven gebruikersnaam is onjuist, controleer deze en probeer nogmaals." krijgt, dan komt je naam niet meer voor. Anders komt je naam wel voor in de ledenlijst. Als je de melding krijgt dat je account geactiveerd moet worden, dan volstaat het voor de administrator om in jouw gebruikersprofiel je account weer te activeren.
Ik heb twee methodes gegeven. Blijkbaar is niet eens naar de tweede methode gekeken en mogelijk heeft de adminstrator volgens de eerste methode niet op de juiste plek gekeken (in plaats van op de plek waar ik naar verwees op het lijstje van max. 10 namen op de index van het beheerderspaneel).

Als de administrator toch niet in staat is je account te activeren (wat volgens mij wel zou moeten kunnen) dan zit er weinig anders op dan een nieuw account te maken. Eventueel zou het nog kunnen via een query direct in de database, maar ik kan me voorstellen dat betreffende administrator daar geen ervaring mee heeft en dat niet aandurft.
HGN op phpbb.com

SaturnusDJ

Bericht door SaturnusDJ » 13 feb 2012, 22:38

Thanks again.

Wanneer ik op 'wachtwoord vergeten?' klik en dat invul, dán krijg ik wel "De opgevraagde gebruiker bestaat niet." maar bij het inloggen niet. Vanaf de frontpage zie ik dat mijn username in tegenstelling tot alle anderen geen link meer is (naar het profiel).

Database...ik zou het zelfs in eigen persoon wel willen doen, maar nee laten we daar maar niet op hopen. :roll:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 14 feb 2012, 00:46

Tegenstrijdige berichten dus... Misschien hebben ze het account dan toch verwijderd. Dat is in principe onomkeerbaar. Waarschijnlijk is het dan toch het beste een nieuw account te maken.
HGN op phpbb.com

SaturnusDJ

Bericht door SaturnusDJ » 14 feb 2012, 08:10

Thanks voor de hulp. Wellicht ontstaat de tegenstrijdigheid door het eerst bannen van een account en vervolgens het verwijderen hiervan.

Ik zal een nieuw account aanmaken.

Gesloten