Hacker of niet?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
TwingoRacer

Hacker of niet?

Bericht door TwingoRacer » 07 feb 2012, 21:36

• Adres van je forum: http://www.twingoclub.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:Anti Spam
    Wanneer ontstond het probleem?7 februari
    phpBB versie:3.0.10

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?11 januari 2012 forum geupdate naar 3.0.10 en 29 januari 2012 installatie mods door phpbb
    Wat is het probleem?
Er verschijnen in reacties van andere leden 18+ afbeeldingen op het forum. Het zijn tot nu toe nog enkele afbeeldingen, maar ik weet niet of we hier te maken hebben met een hacker? Helaas is mijn moderator te fanatiek bezig geweest met opruimen dat ik tot nu toe nog maar 1 linkje heb van een 18+ foto, maar geen naam nog van een eventuele hacker.
Wat ik wel even erbij wil vermelden is dat ik 11 jan. het forum geupdate heb. Ik kreeg toen een foutmelding te zien, maar die was ineens verdwenen en toen was het forum geupdate. Ik heb de update gedaan via Installtron. Ik hoop niet dat er iets beschadigd is geraakt waardoor er misschien een beveiligingslek is ontstaan? We merken wel dat door die update o.a. de zoekfunctie bij leden niet meer functioneert, dus misschien dat er meer technische problemen zijn ontstaan die niet zichtbaar zijn?

Is er een manier om te kijken of we met een hacker te maken hebben?

Ik hoop dat iemand mij gerust kan stellen.. :)

Groetjes,
TwingoRacer

Pola
Contacteer:

Re: Hacker of niet?

Bericht door Pola » 07 feb 2012, 23:30

TwingoRacer schreef:Helaas is mijn moderator te fanatiek bezig geweest met opruimen dat ik tot nu toe nog maar 1 linkje heb van een 18+ foto, maar geen naam nog van een eventuele hacker.
Je hebt geen linkje waar het te zien is? Anders is het lastig om te bepalen wat er aan de hand is.
TwingoRacer schreef:We merken wel dat door die update o.a. de zoekfunctie bij leden niet meer functioneert, dus misschien dat er meer technische problemen zijn ontstaan die niet zichtbaar zijn?
Kun je uitleggen wat er precies niet werkt. Er zijn namelijk twee probleempjes bekend met de memberlist in 3.0.10. De ene is op te lossen door de niet-standaard stijl bij te werken, de andere is gemeld als bug en ook hiervoor zijn al werkende oplossingen aangedragen.
HGN op phpbb.com

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 08 feb 2012, 12:40

Nee, mijn moderators waren net iets te goed bezig met opruimen. Ik heb gevraagd als men nog iets tegen komt om dit niet te verwijderen. Dus mochten we nog wat tegenkomen, dan plaats ik dat meteen hier. Het enige wat ik nog heb is het linkje naar de afbeelding (http://i39.tinypic.com/34no8pi.jpg)

Wat betreft de leden. Als je op "Leden" klikt en dan op de A,B,C, etc.. Dan krijg ik de melding dat de pagina niet is gevonden. En heel soms pakt ie 'm wel.

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 08 feb 2012, 13:18

Het plaatje heb ik verder niets aan. Ik zou willen zien waar het in de source code van de pagina zit, dus als het zich weer voordoet, moet je hier even een linkje naar betreffende pagina geven.

Wat betreft de ledenlijst. Hoe heb je je forum geupdate naar 3.0.10? Het lijkt er op dat je stijl prosilver niet goed geupdate is. De style.cfg geeft versie 3.0.8 aan.
Dat hoeft niet alles te zeggen, maar in ieder geval is je /styles/prosilver/template/memberlist_body.html niet bijgewerkt naar versie 3.0.10.
Aangezien er verder geen wijzigingen in zit, kun je dat bestand uit de download van phpbb3.0.10 opnieuw uploaden naar je server. Of je kunt eventueel de volgende wijziging aanbrengen (downloaden van je server, aanpassen met notepad++ of een andere goede tekst editor, en weer uploaden naar je server):

Open /styles/prosilver/template/memberlist_body.html
Zoek

Code: Selecteer alles

<strong style="font-size: 0.95em;"><a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=">{L_ALL}</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=a#memberlist">A</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=b#memberlist">B</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=c#memberlist">C</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=d#memberlist">D</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=e#memberlist">E</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=f#memberlist">F</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=g#memberlist">G</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=h#memberlist">H</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=i#memberlist">I</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=j#memberlist">J</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=k#memberlist">K</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=l#memberlist">L</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=m#memberlist">M</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=n#memberlist">N</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=o#memberlist">O</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=p#memberlist">P</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=q#memberlist">Q</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=r#memberlist">R</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=s#memberlist">S</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=t#memberlist">T</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=u#memberlist">U</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=v#memberlist">V</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=w#memberlist">W</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=x#memberlist">X</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=y#memberlist">Y</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=z#memberlist">Z</a>&nbsp; 
				<a href="{S_MODE_ACTION}&first_char=other">#</a></strong>
Vervang door

Code: Selecteer alles

<strong style="font-size: 0.95em;">
				<!-- BEGIN first_char -->
					<a href="{first_char.U_SORT}">{first_char.DESC}</a>&nbsp; 
				<!-- END first_char -->
				</strong>
Mogelijk zijn andere bestanden van je prosilver style ook niet goed bijgewerkt. Daar kan ik verder niets over zeggen. De vraag is vooral hoe de update uitgevoerd is.
HGN op phpbb.com

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 08 feb 2012, 13:42

Bedankt, het probleempje met de leden is volgens mij nu opgelost.. :)

Ik heb het forum automatisch laten updaten via: Installatron Applications Installer
De vorige keer ging dat goed, maar ik denk dat het deze keer niet helemaal goed is gegaan. :oops:

Pola
Contacteer:

Bericht door Pola » 08 feb 2012, 14:00

TwingoRacer schreef:Ik heb het forum automatisch laten updaten via: Installatron Applications Installer
Het probleem met dit soort installers is dat ze niet altijd dezelfde files gebruiken als uitgegeven door phpBB.com. Problemen met dit soort installers zijn daarom vaak ook moeilijk te ondersteunen.
HGN op phpbb.com

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 08 feb 2012, 14:03

Okey, bedankt voor de tip dat wist ik niet... Ik zal het de volgende keer wel gewoon weer via het forum updaten..

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 08 feb 2012, 14:51

Het bericht met de nog een rare foto is gevonden op het forum. Hierbij het link: http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopi ... =36&t=5559

Het ander forum onderwerp waar zo'n foto werd geplaatst was: http://www.twingoclub.nl/forum/viewtopi ... &start=130

Wat mij is opgevallen is dat in beiden onderwerpen leden gebruik hebben gemaakt van tinypic.com om hun foto's te tonen.
Zou het kunnen zijn dat die website is gehackt en dat er foto's worden vervangen door 18+ afbeeldingen?

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 08 feb 2012, 18:17

Ik zie in beide topics niets bijzonders? geef eens een wat specefiekere link naar een post

TwingoRacer

Bericht door TwingoRacer » 08 feb 2012, 19:51

In het eerste linkje zie je meteen in het eerst bericht 3 afbeeldingen staan, waarvan de 2e een manga-meisje die daar niet hoort. Bij het 2e bericht is de foto al verwijderd door een moderator.

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 08 feb 2012, 19:59

Ik zelf heb dit ook wel eens gezien..
volgens mij werkt die uploadsite met soort van verloop.. Plaatje tijd niet gekeken, dan wordt die ruimte weer vrij gegeven en ook de naam..

Begrijp je wat ik bedoel?

Website is niet gehackt, maar heeft een beperking.. Of te wel, ze vervangen plaatjes door andere. Heeft niets met een gebruiker van jouw forum te maken, wel met de uploadsite..
Afbeelding

Gesloten