Hulp modig bij phpbb3 update

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Dieter25

Hulp modig bij phpbb3 update

Bericht door Dieter25 » 03 jan 2012, 11:05

• Adres van je forum: http://www.fragnation.eu
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?02/01/2012
    phpBB versie:3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nieuwe stijl(acidtech)chatbox....
    Wat is het probleem?
Ik Zag gisteren als ik inlogde op mijn phpbb3 Acp dat er een update nodig was,het probleem is nu ik heb dit nog nooit eerder gedaan mijn forum is nog maar een 2 tal maanden online en ben volledig nieuw in dit.Ik heb de automatic upload package gedownload van phpbb.com en dit proberen te updaten maar ik kwam vast te zitten en heb dit dan maar geannuleerd ik ben bang dat alles van mijn forum gaat gewist worden zoals al mijn members de topics forums enz. als ik deze update doe wat houd deze update precies in en hoe kan ik het best de update installeren alvast bedankt.

Ger
Contacteer:

Re: Hulp modig bij phpbb3 update

Bericht door Ger » 03 jan 2012, 11:12

Dieter25 schreef:proberen te updaten maar ik kwam vast te zitten en heb dit dan maar geannuleerd
Hoeze kwam je "vast te zitten"? Stopte het script of snapte je het simpelweg niet meer? En in welke stap zat je toen je kwam vast te zitten?
Dieter25 schreef:ik ben bang dat alles van mijn forum gaat gewist worden zoals al mijn members de topics forums enz. als ik deze update doe
Dat is niet het geval. Natuurlijk moet je wel altijd zorgen voor actuele backups van zowel je bestanden als je database.
Dieter25 schreef:wat houd deze update precies in en hoe kan ik het best de update installeren alvast bedankt.
Het is een onderhoudsupdate die diverse bugs fixt en verbeteringen bevat. Een volledige lijst vind je hier.
Hoe je het beste kunt updaten lees je op de pagina http://wiki.phpbb.nl/3.x/Updaten

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 03 jan 2012, 11:25

hij zegt dus dit als ik naar system ga in het phpbb panel :

Incomplete update detected
phpBB detected an incomplete automatic update. Please make sure you followed every step within the automatic update tool. Below you will find the link again, or go directly to your install directory.

dus ik heb uit die map van automatic upload package de map install in mijn root geplaatst en alles ging goed tot ik in het panel op dit drukte: Now start the update process by pointing your browser to the install folder.Dan kwam ik in een stappenfase en moest ik iets downloaden maar toen wist ik niet meer wat ik precies moest doen toch staat er die andere versie al op maar incomplete zegt hij wat kan ik hieraan doen alvast bedankt.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 03 jan 2012, 11:31

Hij heeft de database dan al wel bijgewerkt, maar de bestanden nog niet. Je zit dus waarschijnlijk in een scherm wat aangeeft wat de aangepaste bestanden zijn. Je krijg hierbij de optie om de aangepaste bestanden te downloaden. Daarbij staat tevens wat je met die bestanden moet doen; uploaden naar de juiste locatie van je forum. Nadat je dat gedaan hebt kun je de update hervatten en worden de bestanden nogmaals gecontroleerd.

En nogmaals: zorg ervoor dat je backups hebt vóórdat je bestanden overschrijft.

Dieter25

Bericht door Dieter25 » 03 jan 2012, 11:55

Maar de install folder moet toch wel degelijk in public_html zetten waar config.php staat want in mijn ftp staat er ook een www. folder waar er ook een config.php staat.En ook ik heb een acidtech style moet ik daarvoor iets speciaals voor doen bv acidtech in de install folder plaatsen of?

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 03 jan 2012, 12:19

De install map moet in dezelfde map staan als waar ook je config.php map staat inderdaad. Maar die heb je toch al daar staan neem ik aan? Anders ben je ook niet gekomen waar je nu bent vastgelopen.

Voor de acidtech style moet je de codechanges van subsilver gebruiken. De codechanges kun je hier downloaden.

Gesloten