e-mailadres wijzigen na overdracht forum.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
alexsupport

e-mailadres wijzigen na overdracht forum.

Bericht door alexsupport » 28 dec 2011, 02:37

• phpBB versie: 3.0.9

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Ja, verhuisd naar andere provider en andere beheerder

Wat is het probleem?
Ik heb mijn forum overgedragen aan een andere beheerder. Daarbij is het forum ook verhuisd naar een andere provider.

Om problemen met forumleden te voorkomen heb ik alle e-mailadressen van de forumleden verwijderd uit de database [privacie] en er een 0 [nul] voor in de plaats gezet.
Eerst hadden we het veld leeg gelaten, maar dat vond de SQL geen goed idee. Dus toen een 0 ingevuld.

De forumleden hebben we opgeroepen om hun e-mailadressen weer te wijzigen maar nu kan niemand meer zijn e-mail adres wijzigen omdat we de melding krijgen: Het opgegeven e-mailadres is reeds in gebruik..

Wat hebben we fout gedaan en nog belangrijker: hoe kunnen we dit herstellen?

HELP!

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: e-mailadres wijzigen na overdracht forum.

Bericht door Paul » 28 dec 2011, 11:36

Wat je fout hebt gedaan? De emailaddressen veranderd in de database. Hoe je het kan herstellen? Een backup terugzetten met de emailaddressen erin.

alexsupport

Re: e-mailadres wijzigen na overdracht forum.

Bericht door alexsupport » 30 dec 2011, 20:35

Bedankt voor je advies.

We hebben het als volgt opgelost:

Elke gebruiker heeft een fake e-mailadres gekregen, plus een oproep z.s.m. het eigen e-mailadres terug te zetten.

Dit was voor ons de enige manier het forum over te dragen zonder dat we prive gegevens overdroegen.
Voor de meeste fora zal dat geen probleem zijn, maar op ons forum zaten een paar zeurders die dit perse niet wilden.

Opgelost, dus kan op slot.

Gesloten